Zwiedzanie czy doświadczanie? Experience travel podbija serca turystów

Jednym z najpopularniejszych trendów królujących obecnie w turystyce jest tzw. experience travel – przeżywanie chwil, które pozostaną z podróżującymi na długo po tym, jak rozpakują swoją walizkę. Kreatywne warsztaty tematyczne, relaks w strefach wellness, a także emocjonująca aktywność w ciekawym otoczeniu – to najszybciej rozwijające się kategorie wyjazdów opartych o doświadczenia[1]. Ich popularność rośnie skokowo nawet 90% w skali roku[2].

 

 

Nauka salsy na Kubie, warsztaty kuchni tajskiej w Bangkoku czy nauka windsurfingu na Bałtyku – turyści z całego świata coraz częściej decydują się na aktywności gwarantujące niecodzienne przeżycia, relaks lub uczące nowych umiejętności. Experience travel to termin oznaczający podróże skupione wokół doświadczania pozytywnych przeżyć. Portal rezerwacyjny Travelist komentuje aktualne trendy oraz informuje jakie atrakcje są rezerwowane przez turystów najczęściej.

Odzyskać równowagę i siły witalne

Coraz silniejsza potrzeba odpoczynku sprawia, że podróżujący znacznie częściej szukają miejsca, gdzie będą mogli zadbać o swoją kondycję psychiczno-fizyczną. Błoga cisza i otoczenie wspaniałego, niepowtarzalnego krajobrazu natury pomagają odciąć się od bieżących problemów i przygotować na nowe wyzwania. Zdrowie i dobre samopoczucie jest jednym z głównych punktów programu podróży opartych o doświadczenia, rezerwacje podróżnych na całym świecie w zakresie wellness wzrosły o 69%[3] w porównaniu z rokiem ubiegłym. Paleta zabiegów orientalnych, basen z wodą morską, saunarium, czy terapeutki z Tybetu i Bali – te i wiele innych atrakcji czeka na turystów pragnących przeżyć unikatowe doświadczenia wellness, w najlepszych tego typu obiektach w naszym kraju. Jak wynika z obserwacji Travelist, obok wyjazdów do kurortów, wzrasta moda na relaks w mniej znanych miejscowościach, oferujących ciekawą bazę turystyczną, a jednocześnie dających możliwość wypoczynku w bardziej zacisznych warunkach.

Rozwijające zajęcia i warsztaty tematyczne

Jedną z najlepszych pamiątek, którą można przywieźć z podróży, jest rozwinięcie swoich dotychczasowych pasji oraz zainteresowań lub poszerzenie horyzontów i nabycie nowych umiejętności. Liczba osób zapisująca się na zajęcia i warsztaty podczas podróży niemalże podwoiła się w skali roku (wzrost o 90%)[4].

Turyści coraz częściej organizują wycieczki, które odpowiadają ich zainteresowaniom lub szukają czegoś całkiem unikalnego. Stąd w naszej ofercie można znaleźć obiekty, które zapewniają idealne warunki od wędkarstwa, poprzez podglądanie ptaków, aż po degustację kuchni medimurskiej – komentuje Agata Prosińska Director of Sales & Planning w Travelist.

Pozytywne doświadczenia dla całej rodziny

Z danych Travelist wynika, że przez ostatnie sześć lat o ponad 50 % wzrosła liczba wyjazdów rodzin z dziećmi (43 % w 2018 r., 28,24 % w 2013 r.). Na rodzinny wypoczynek chętnie wybieramy miejsca, w których możemy spędzać czas aktywnie, np. korzystając z pobliskich tras rowerowych latem, czy stoków narciarskich lub spektakularnych aquaparków zimą. Doświadczenia tego typu są jednymi z najbardziej rodzinnych  – pozwalają zobaczyć najbardziej popularne, często ikoniczne miejsca, przy jednoczesnym aktywnym zaangażowaniu wszystkich uczestników podróży. Już blisko 50% wyjazdów zrealizowanych za pośrednictwem Travelist odbywa się do hoteli umożliwiających uprawianie sportu lub podobnych aktywności.

Według najnowszych rynkowych trendów podróżujący będą coraz bardziej nastawieni na wyjazdy dające im możliwość zdobycia nowych, unikatowych doświadczeń i przeżyć. W odpowiedzi na te oczekiwania Travelist planuje jeszcze mocniej rozbudowywać ofertę wypoczynkową o kolejne, specjalne pakiety, które urozmaicą odwiedzającym pobyt w hotelu. Przewidujemy, że zainteresowanie tzw. experience travel będzie rosło, a liczba krótszych wyjazdów urlopowych znacznie się zwiększy w kolejnych latach podsumowuje Agata Prosińska.

[1] TripAdvisor 2019 Experiences Trends Report

[2] Ibidem

[3] Ibidem

[4] Ibidem

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: