Renata Zielezińska: Złota era copywritingu biznesowego dla firm

Copywriting SEO jest jednym z narzędzi marketingowych niezbędnych do budowania komunikacji, które pozwalają wyróżnić się o konkurencji i odnieść sukces w biznesie. Dobry copywriter przygotuje najlepsze teksty dla Twojego biznesu oraz odpowiednio dostosuje je do unikalnego głosu marki i grupy docelowej. Dlaczego najlepsi copywriterzy słuchają swojej intuicji? W rozmowie z doświadczoną i polecaną copywriterką i pasjonatką copywritingu zdradzamy sekrety tego zawodu oraz zalety stosowania zasad copywritingu w biznesie.

 

 

 

Mam wrażenie, że w trakcie pandemii copywriting stał się popularnym zawodem. Skąd to wynika?

Wiele osób myśli, że pisanie tekstów to prosty sposób na zarobek. Jest to fajna praca z tego względu, że można ją wykonywać z każdego miejsca na świecie. Myślę, że to właśnie ta możliwość pracy zdalnej wpływa na popularność tego zawodu. Wiele osób błędnie sądzi, że co to tam za praca. Wystarczy usiąść przed laptopem i napisać tekst. Istnieje wiele osób, które pracują w zawodzie copywritera za grosze, klepiąc teksty, które nie mają większego sensu dla klientów, którzy nie rozumieją potęgi copywritingu. Praca w zawodzie copywriterki dla mnie jest niezwykłą przygodą, która pozwala mi się nieustannie rozwijać oraz łączyć pasję z pracą.

Konkurencja w branży copywritingu jest ogromna. Co cię wyróżnia?

Szczerze przyznam, że nie zauważyłam jakiejś dużej konkurencji. Rzeczywiście jest dużo osób, które próbują swoich sił w copywritingu, ale jest niewielu copywriterów, którzy tworzą profesjonalne treści z pasją i zaangażowaniem. Mam wiele atutów, o których szybko przekonują się moi klienci. Pierwszym z nich jest ponad 12-letnie doświadczenie w zawodzie copywriterki. Drugim jest znajomość zasad SEO. Trzeci to ciekawość świata i pasja do słowa pisanego. Czwartą cechą charakterystyczną, która sprawia, że wyprzedzam konkurencję świadczącą usługi copywritingu, jest prowadzenie 3 portali internetowych. Dzięki temu mogę testować swoją wiedzę i doświadczenia. Bo nie każdy wie, że copywriting to nie tylko napisanie, ale także odpowiednie wystylizowanie tekstu na stronie. Pisząc teksty na zamówienie dla firm, wykorzystuję swoją intuicję. Poza tym ze mną się po prostu dobrze pracuje, a ja zawsze daję z siebie więcej, niż klient oczekuje. Być może to właśnie dlatego klienci prawie wcale nie proszą o poprawki. Zazwyczaj są zachwyceni otrzymanym tekstem, co jest dla mnie powodem do dumy.

Czym Twoim zdaniem różni się dziennikarstwo od copywritingu online?

W wielu ofertach pracy dla copywriterów istnieje informacja o poszukiwaniu osoby z wykształceniem filologicznym. Nie wszyscy jednak wiedzą, że dziennikarstwo i copywriting się od siebie różnią na wiele sposobów:

– Celem dziennikarstwa jest informowanie, relacjonowanie oraz zachęcanie do wypowiedzi.

– Copywriterzy piszą dla ludzi i wyszukiwarek.

– Dziennikarz skupia się na tematach przyciągających uwagę czytelników.

– Dobry copywriter sformatuje teksty tak, aby były atrakcyjne dla czytelnika oraz wyszukiwarek.

Jako wydawca portali otrzymuję często teksty napisane przez dziennikarzy. Zdecydowanie są one interesujące dla czytelników, ale brakuje w nich słów kluczowych czy śródtytułów, które ułatwią czytanie tekstu. Zadaniem copywritera jest stworzenie treści, które będą się nie tylko naturalnie pozycjonowały, ale także wysoko wyświetlały w wyszukiwarkach oraz zachęcały czytelnika do podjęcia działania – zakup, zapis na newsletter czy rejestracja. W biznesie online wygrywają firmy zatrudniające najlepszych copywriterów.

W jaki sposób budować świadomość marki online przy wykorzystaniu copywritingu?

Copywriting to niezwykłe narzędzie i umiejętność opowiadania historii marki takim językiem oraz w taki sposób, który dociera do odpowiedniej grupy docelowej. Służy nie tylko do budowania świadomości marki, ale także jej umacniania czy komunikacji ze społecznością.

Myślisz, że sztuczna inteligencja wygra walkę z profesjonalnym copywriterem?

Moim zdaniem teksty napisane przez AI są słabe. Miałam okazję przekonać się o tym wspólnie z jednym z klientów, dla których testowaliśmy sztuczną inteligencję w copywritingu. Moim zdaniem w najbliższych latach nastąpi złota era profesjonalnych copywriterów. W pewnym momencie pęknie ta bańka szybko pisanych, słabych jakościowo i nasyconych błędami merytorycznymi tekstów pisanych przez ChatGPT i nastąpi powrót do źródeł. Wówczas najlepsze firmy będą poszukiwać pasjonatów copywritingu z krwi i kości, którzy z zaangażowaniem napiszą teksty nasycone emocjami oraz wypełnione merytoryczną wiedzą.

Rozmawiała: Ilona Adamska

 

Renata Zielezińska – kobieta biznesu i aktywna zawodowo mama. Copywriterka SEO, wirtualna asystentka oraz wydawca 3 portali internetowych: popularnego portalu biznesowego PolecanyBiznes.pl, magazynu kosmetyczno-urodowego TrustedCosmetics.pl oraz bloga lifestylowego SposobyNaZycie.pl. Od 2012 lat prowadzi z sukcesami własny biznes. Członkini Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu.

 

 

 

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: