W nowym, popandemicznym roku szkolnym branża EdTech potrzebuje zdecydowanych zmian

Powrót do stacjonarnego nauczania po zniesieniu ograniczeń związanych z pandemią, w tym nakazu dystansu społecznego na całym świecie, przyspieszył kryzys w sektorze EdTech.

 

 

W trakcie pandemii, która zmusiła placówki edukacyjne do wdrażania rozwiązań technologicznych w celu utrzymania ciągłości nauki, sektor EdTech wszedł w okres bezprecedensowego rozwoju.

Konieczność odejścia z dnia na dzień od tradycyjnego systemu nauczania spowodowała wzrost popytu na rozwiązania e-learningowe. To zapotrzebowanie skłoniło wielu dostawców EdTech do przesunięcia koncentracji działań – z rozwoju innowacji na wdrażanie rozwiązań umożliwiających zdalne nauczanie – była to taktyka biznesowa, która doprowadziła do niezwykłego wzrostu.

Na przykład Novakid, internetowa platforma do nauki języka angielskiego, która wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI), wirtualną rzeczywistość (VR), rozszerzoną rzeczywistość (AR), uczenie maszynowe i technologie grywalizacji, osiągnęła w 2020 roku 700% wzrost bazy klientów. Novakid jest wiodącą internetową szkołą języka angielskiego w Europie, do której uczęszcza 500 000 uczniów z 49 krajów. Platforma ta zatrudnia 2000 anglojęzycznych nauczycieli i pozyskała dotychczas finansowanie na poziomie 41,5 mln dolarów.

Jednak po ponad dwóch latach funkcjonowania nauki zdalnej powstała rozbieżność między przeprojektowanymi programami a metodami nauczania, co w połączeniu z powrotem do nauki stacjonarnej wywołało kryzys w sektorze EdTech. Przejawia  się on spadkiem wycen, spowolnieniem finansowania rundy i słabnącymi nastrojami inwestorów.
Chociaż jasne jest, że skuteczne i wszechobecne technologie czynią edukację coraz bardziej dostępną, to problemem, przed którym obecnie stoi sektor, jest fakt, że korzystanie z nich nie jest równoznaczne z ich skutecznością.

Niepokój budzi również to, że wraz z ponownym otwarciem szkół i instytucji szkolnictwa wyższego wiele z nich powraca do tradycyjnych metod nauczania. Sektor EdTech musi wykorzystać nadciągający kryzys jako okazję do podejmowania odważnych decyzji i zakwestionowania dotychczasowej normy. Branża musi pozbyć się krótkoterminowej wizji przyjętej podczas pandemii, aby ewoluować i uruchomić nowy, użyteczny format nauki mieszanej.

Strategicznym imperatywem stało się utrzymanie tempa transformacji cyfrowej wygenerowanego podczas pandemii poprzez ponowne skoncentrowanie wysiłków branży na dostarczaniu rozwiązań, które zerwą z tradycyjnym paradygmatem i na zawsze zmienią formułę nauki szkolnej.

Powrót do projektowania opartego na innowacjach umożliwi nadanie nauce prowadzonej w szkolnych ławkach nowej jakości. Można to osiągnąć poprzez połączenie technologii cyfrowej z bardziej efektywnymi, tradycyjnymi, znanymi nauczycielom metodami nauczania.

Włączenie hybrydowego, wielomodelowego podejścia do uczenia się, które łączy angażujące media cyfrowe i wielokanałowe rozwiązania EdTech z treściami audiowizualnymi i internetowymi, podręcznikami oraz metodami, narzędziami i platformami empirycznymi, jest kluczem do umocnienia EdTech w okresie po pandemii.
Przykładowo – innowacyjni dostawcy treści EdTech wykorzystują animację w e-learningu, aby zwiększyć zaangażowanie uczniów i lepiej utrwalić wiedzę, tworząc treści, które pobudzają wiele zmysłów, mają interesujący przekaz oraz imitują rzeczywiste scenariusze. Wszystko to pozwala zwiększyć zapamiętywalność wiedzy zdobywanej zarówno w środowisku wirtualnym, jak i stacjonarnie.

Deweloperzy stosują również mechanikę gier, aby przekształcić narzędzia edukacyjne we wciągające doświadczenie, które pomaga uczniom uczyć się podczas grania w angażujące gry.

Przekształcenie zwykłych lekcji w przygodę lub misję, z możliwością zdobywania punktów lub nagród, może pomóc wyeliminować nudę w procesie uczenia się, zwiększyć zaangażowanie oraz poprawić gromadzenie i przywoływanie informacji. Możliwość konkurowania w tabelach wyników lub zdobywania uznania poprzez odznaki lub trofea również pomaga zwiększyć motywację wśród uczniów.

Jedno z ostatnich badań Novakid wykazało, że dzięki fabule i grywalizacji wyniki uczniów wzrosły do ​​39%.

Co więcej, hybrydowe modele nauczania, które integrują technologię i media cyfrowe z tradycyjnym nauczaniem w klasie prowadzonym przez nauczyciela, zapewniają uczniom większą elastyczność w dostosowywaniu sposobu uczenia się.

Co ważne, model hybrydowy może zmienić tradycyjny format lekcji, co oznacza, że ​​uczniowie nie muszą już uczestniczyć w wielogodzinnych kursach lub wydarzeniach. Rozwiązania EdTech, które wspierają asynchroniczne uczenie się, umożliwiają uczniom dostęp do zasobów, w tym nagranych lekcji na żywo, nagranych sesji i innych treści pomocniczych z dowolnego miejsca. To z kolei stwarza możliwości korzystania z wirtualnych lub osobistych sesji na żywo w celu rozwijania dyskusji, rozwiązywania problemów, współtworzenia i współpracy.

Wdrożenie bardziej zaawansowanych funkcji cyfrowych w klasie, takich jak analiza danych, uczenie maszynowe (ML) i sztuczna inteligencja, może znacząco poprawić wyniki uczniów.

Według raportu „Education Technology and Smart Classrooms – Global Market Trajectory & Analytics” narzędzia do analizy danych będą w coraz większym stopniu wpływać na program nauczania i zapewnią nauczycielom wgląd w zachowanie uczniów poprzez monitorowanie ich zaangażowania i uczestnictwa w zajęciach oraz ujawnienie ich interakcji z treściami cyfrowymi.

Oparte na sztucznej inteligencji narzędzia oceny umożliwiają nauczycielom dokładniejsze identyfikowanie słabych obszarów wśród uczniów oraz ocenę umiejętności i specyfiki uczenia się, które mogą poprawić utrwalanie i rozumienie wiedzy, co może pomóc im w opracowaniu bardziej skutecznych programów nauczania.

Ponadto rozwiązania obsługujące sztuczną inteligencję zapoczątkują nową erę spersonalizowanego i adaptacyjnego uczenia się, które obejmuje dostosowywanie zajęć i programu nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów w miarę postępu realizacji materiału. Te zmiany umożliwią naukę we własnym tempie, co pozwoli niektórym uczniom uczyć się szybciej, zapewniając jednocześnie, że inni uczniowie nie pozostaną w tyle.

Przeniesienie powtarzalnych zadań na boty wykorzystujące sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe da również nauczycielom więcej możliwości angażowania uczniów, którzy potrzebują dodatkowej indywidualnej uwagi, aby przyspieszyć naukę.

Coraz powszechniejsze wdrażanie technologii, takich jak VR, AR, rzeczywistość mieszana (MR), a także ich kombinacje w postaci rzeczywistości rozszerzonej (XR), będzie również wspierać w bardziej angażujący sposób proces uczenia zarówno w klasie, jak i zdalnie.
Zgodnie z raportem EdTech i Smart Classrooms, na rynku dostępne są już różne aplikacje AR, które pomagają uczniom przyswajać wiedzę z różnych tematów, na zróżnicowanych stopniach zaawansowania – od historii po nauki ścisłe. Stosowanie technologii w klasie w ten sposób pomoże przyciągnąć uwagę uczniów i utrzymać ich motywację.

W związku z tym, aby zapobiec nadciągającemu kryzysowi, dostawcy EdTech powinni tworzyć nowe rozwiązania cyfrowe, które skutecznie przeprojektują przyszłą naukę stacjonarną, zamiast ją zastępować. Rozwiązania te muszą zastąpić przestarzałe systemy i metody, aby usprawnić proces transferu wiedzy i przenieść tradycyjne nauczanie oparte na zasobach ludzkich na zupełnie nowy poziom jakości i wydajności.

Podsumowując – kolejna ewolucja rozwiązań EdTech musi wspierać nowy, hybrydowy model uczenia się, który łączy elementy nauczania stacjonarnego i zdalnego w sposób, który wzajemnie się uzupełnia, aby stworzyć bogatsze doświadczenie edukacyjne zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów.

Max Azarov, współzałożyciel i dyrektor generalny platformy edukacyjnej Novakid
Max Azarov, współzałożyciel i dyrektor generalny platformy edukacyjnej Novakid

 

***

Novakid to internetowa szkoła języka angielskiego dla dzieci założona w 2017 roku w Dolinie Krzemowej (USA) przez Maxa Azarova, Dmitrija Malina i Amy Krolevetskaya. Obecnie ponad 3000 doświadczonych i wykwalifikowanych nauczycieli prowadzi lekcje języka angielskiego dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat za pośrednictwem interaktywnej platformy internetowej, zaprojektowanej przez Novakid. W 2021 r. szkoła przeprowadziła ponad 2,6 mln zajęć dla około 200 000 uczniów. Novakid jest obecnie na 133 miejscu na liście Forbes wśród 500 najlepszych pracodawców startupowych w USA. (https://www.forbes.com/consent/?toURL=https://www.forbes.com/lists/americas-best-startup-employers/). Program edukacyjny Novakid English as a Second Language (ESL) – angielski jako drugi język – jest zgodny z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) i został opracowany z myślą o indywidualnych zainteresowaniach i wieku dzieci. Novakid wykorzystuje grywalizację i technologie VR w celu stworzenia anglojęzycznego środowiska i pomaga dzieciom na całym świecie uczyć się angielskiego w zabawny i interesujący sposób. Unikalna metoda oceny postępów Novakid (ponad 1500 parametrów, testy A/B i inne elementy podejścia opartego na danych) zapewnia doskonałe wyniki i pozwala nauczycielom dostosować program do indywidualnych potrzeb i zainteresowań każdego dziecka. Novakid został doceniony przez wiele organizacji na całym świecie:*Według J’son & Partners Consulting (2021), platforma Novakid ESL jest liderem w swoim segmencie w Europie. W 2021 r. platforma Novakid znalazła się na liście 50 najlepszych firm zidentyfikowanych jako rozwijające się firmy technologii edukacyjnych przez The Org.HolonIQ umieścił Novakid na liście 100 najbardziej obiecujących startupów z Europy w 2021 roku.Drugi rok z rzędu firma Novakid znalazła się na corocznej liście 150 najlepszych firm GSV EdTech wiodących prywatnych firm w cyfrowej przestrzeni edukacyjnej.Malezyjska społeczność rodzicielska Jenama Pilihan Pa & Ma wybrała Novakid jako jedną ze 100 najlepszych marek dla rodziców w Malezji. Oficjalna strona: www.novakid.pl

Wypowiedź ekspercka Maxa Azarova, współzałożyciela i dyrektora generalnego platformy edukacyjnej Novakid

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: