Tramwaj zwany pożądaniem kieruje na bezpieczne tory – Magazyn Kobiet Spełnionych.

Tramwaj zwany pożądaniem kieruje na bezpieczne tory

Patronat medialny Imperium kobiet

W piątkowy wieczór 6 maja wystartowała w Warszawie przedwakacyjna kampania, której celem jest szerzenie wiedzy na temat konsekwencji ryzykownych zachowań seksualnych wśród młodych Polaków.

]]>

Jak wiadomo, czas wiosenno-letni szczególnie inspiruje do większej niż w pozostałej części roku otwartości na nowe znajomości i ryzykowne przygody. Gdy przyroda wokół budzi się do życia, jesteśmy bardziej skłonni poddawać się porywom serca.

Regularnie od 2012 roku, u szczytu wiosny właśnie, studenci medycyny z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland realizują niecodzienną kampanię pod filmową nazwą: „Tramwaj zwany pożądaniem”, który dowozi edukatorów do najbardziej potrzebujących z punktu widzenia organizatorów osób: studentów bawiących się w klubach nocnych.

ALARMUJĄCE STATYSTYKI ZAKAŻEŃ HIV WŚRÓD OSÓB PONIŻEJ 30 ROKU ŻYCIA

Kampania w tym roku jest zrealizowana z grantu przyznanego w konkursie Pozytywnie Otwarci, a ufundowanego przez Gilead Sciences Poland. Kapituła doceniła ją za unikalny charakter i dobrze dobraną grupę docelową. „Tramwaj…” łączy zabawę z edukacją – wsiadającym na jego pokład pasażerom czas przejazdu umila DJ, a edukatorzy organizują dla nich quizy i konkursy. Akcja skierowana jest do szczególnie istotnego adresata w kontekście walki z epidemią HIV. Aktualnie prawie 60 proc. osób żyjących na świecie z HIV to ludzie poniżej 30-stki, a co 10 seropozytywny Polak zakaził się przed 20-stką.

Według danych Państwowego Zakładu Higieny, do końca zeszłego roku w Polsce zdiagnozowano zakażenie HIV u 19 915 osób i 3 328 zachorowań na AIDS. Eksperci wskazują jednak, że skala problemu jest o wiele większa, a problem może dotyczyć w rzeczywistości nawet 36 – 45 tys. osób, spośród których przynajmniej połowa nie wie o swoim zakażeniu. Do końca 2015 roku zdecydowaną większość zakażeń zarejestrowano wśród osób młodych – 35 proc. dotyczyło osób w wieku 20-29 lat, a 37 proc. – osób między 30 a 39 rokiem życia. Warto podkreślić, że HIV coraz częściej uderza w osoby heteroseksualne.

GORĄCZKA PIĄTKOWEJ NOCY

Tegoroczna – już piąta edycja akcji – ma jeszcze szerszy zasięg niż rok temu. Tramwaje lub specjalnie przygotowane autobusy przejadą łącznie przez 9 miast Polski (akcja rozpoczęła się 6 maja w Warszawie, a następnego dnia „tramwaj” przejechał przez Kraków). Trasy oscylują wokół najczęściej uczęszczanych przez weekendowych klubowiczów ścieżek. Start kampanii w Warszawie był godną inauguracją sezonu. Jak podaje Anna Rewekant z IFMSA-Poland, Koordynator Narodowy ds. Zdrowia Reprodukcyjnego i AIDS, która bierze udział w akcji od 3 lat – w Warszawie udało się w ciągu piątkowej nocy wyedukować blisko kilkaset osób! Zainteresowanie było ogromne, choć wielu młodych ludzi na początku odpowiadało, że nie potrzebują tych informacji, ponieważ HIV ich nie dotyczy.

JAK JEŹDZIĆ BEZPIECZNIE?

Nawet wciągnięci już w klimat zabawy studenci zrekrutowani nieopodal bramy głównej Uniwersytetu Warszawskiego nie imponowali wiedzą na temat HIV i AIDS. Najwięcej trudności sprawiło im określenie różnic między wirusem a pełnoobjawową chorobą.

Poziom wiedzy wśród naszych rówieśników jest zastraszająco niski, co ma swoje dobre strony, bo mamy skąd czerpać motywację do działania – żartuje Anna Rewekant. – Mamy nadzieję, że akcje takie jak „Tramwaj” poprawią tę sytuację i zachęcą ludzi do testowania się w kierunku zakażenia. Dzięki nowoczesnej terapii z HIV można żyć długo i relatywnie komfortowo, ale trzeba wiedzieć o zakażeniu i pójść do lekarza. Mam nadzieję, że nasza akcja zmniejszy groźną, szarą strefę ludzi, którzy żyją z wirusem, ale o nim nie wiedzą.

Następne przystanki ,,Tramwaju zwanego pożądaniem” :

Wrocław 11 maja 2016 roku
Białystok 13 maja 2016 roku
Bydgoszcz 13 maja 2016 roku
Szczecin 20 maja 2016 roku
Poznań 21 maja 2016 roku
Katowice 21 maja 2016 roku
Gdańsk – przewidywany termin – grudzień 2016 roku (w okolicach Światowego Dnia AIDS 1 grudnia)

Więcej na https://www.facebook.com/TramwajZwanyPozadaniemPolska/

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: