Tramwaj zwany pożądaniem – Magazyn Kobiet Spełnionych.

Tramwaj zwany pożądaniem

Kieruje młodych na dobre tory w seksie

Już w środę, 10 maja, w Poznaniu ruszy pierwszy tegoroczny tramwaj zwany pożądaniem, który w unikalny sposób połączy edukację na temat seksu i profilaktyki zakażeń HIV z zabawą. Patronat medialny nad projektem objął magazyn Imperium Kobiet. 

]]>

W ramach 6. edycji ogólnopolskiej kampanii pn. „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland, w wybrane weekendy na najbardziej uczęszczanych przez klubowiczów trasach w 10 miastach Polski kursować będą roztańczone tramwaje i autobusy, w których edukatorzy udzielą informacji na temat chorób przenoszonych drogą płciową.

Kampania finansowana jest ze środków przyznanych IFMSA-Poland w konkursie Pozytywnie Otwarci, a ufundowanych przez Gilead Sciences Poland. W tym roku, poza Poznaniem, tramwaje i autobusy będą kursować w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, dwa razy w Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach, Szczecinie, Olsztynie oraz Białymstoku. Jazdę nietypowym pojazdem będą pasażerom umilać DJ’e oraz członkowie IFMSA-Poland.

W skład zespołu edukatorów w tramwajach zwanych pożądaniem wejdą studenci medycyny, którzy pełnią funkcję Konsultantów Bezpiecznych Zachowań Seksualnych. Dodatkowo, w każdym tramwaju usytuowane zostaną stanowiska z materiałami edukacyjnymi i prezerwatywami.

Celem przedsięwzięcia jest zwrócenie uwagi polskiego społeczeństwa na kwestie związane ze zdrowiem reprodukcyjnym oraz edukacja społeczna z zakresu profilaktyki zakażeń przenoszonych drogą płciową, a w szczególności zakażeń HIV. Każdy pasażer dostanie unikatowy bilet z adresem najbliższej placówki, w której można wykonać bezpłatny test w kierunku zakażenia tym wirusem.  

– Projekt IFMSA-Poland jest wart uwagi nie tylko ze względu na swój oryginalny i rozrywkowy charakter, ale także na kontekst epidemiologiczny. Aż 60 procent zakażonych w naszym kraju stanowią osoby w wieku 25-48 lat. Dlatego tak mocno wspieramy inicjatywy, których przekaz kierowany jest do młodych osób – powiedział Paweł Mierzejewski, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Kampania „Tramwaj zwany pożądaniem” dobrze wpisuje się w to zadanie. Przede wszystkim ze względu na swoją popularność i zasięg. Dotychczasowe edycje odniosły sukces w największych ośrodkach akademickich kraju i zyskały duży rozgłos medialny. Organizatorzy liczą, że tegoroczna, szósta już akcja będzie równie efektywna jak poprzednie.  

– Wierzymy, że nasza kampania zwiększy świadomość młodych osób w zakresie bezpiecznych zachowań seksualnych i wpłynie na zmianę ich nastawienia do wykonywania testów w kierunku HIV. Ten wirus już nie zabija, o ile tylko osoby z nim żyjące mają opiekę medyczną i przyjmują leki antyretrowirusowe. Z HIV można żyć długo i relatywnie komfortowo. Mimo to stereotypy na temat wirusa skutecznie blokują osoby młode przed testowaniem się. Młodzi demonizują pozytywny wynik testu do tego stopnia, że rezygnują z jego wykonywania. To wszystko powoduje, że co roku HIV wykrywa się w naszym kraju u coraz większej liczby osób. Mało tego: przedstawiciele organizacji pozarządowych szacują, że od 50 do 70 procent seropozytywnych Polaków nie zdaje sobie sprawy, że żyje z HIV. Jest to największy odsetek w Unii Europejskiej. Mamy nadzieję, że nasza kampania przyczyni się do poprawy tej sytuacji – powiedziały Anna Rewekant, Koordynator Narodowy IFMSA-Poland ds. Zdrowia Reprodukcyjnego i AIDS oraz Agnieszka Palus, Koordynator Ogólnopolski projektu Tramwaj zwany Pożądaniem.

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku w Polsce według następującego harmonogramu:

Poznań 10 maja
Wrocław 11 maja
Warszawa 12 maja
Bydgoszcz 19 maja
Szczecin 19 maja
Gdańsk 20 maja
Olsztyn 20 maja
Katowice 26 maja
Kraków 26 maja
Białystok 2 czerwca
Gdańsk – grudzień 2017 roku (w okolicach Światowego Dnia AIDS 1 grudnia)

Patroni medialni kampanii: Radio ESKA, Cosmopolitan, Telewizja Superstacja, Medonet.pl, Imperium Kobiet, planetakobiet.com.pl, wmeskimkregu.pl Materiały na temat wydarzenia oraz galerie zdjęć z poprzednich edycji akcji dostępne są na profilu Facebookowym wydarzenia: https://www.facebook.com/TramwajZwanyPozadaniemPolska/

***
Celem Programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwości normalnego życia z wirusem. W ramach programu Pozytywnie Otwarci organizowany jest Konkurs dla instytucji i osób, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m. st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Służba Zdrowia, Wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: