7 kroków do wydania książki

Nasza praca, biznes, dom, szkoła, podróże… wręcz całe życie jest dziś mocno osadzone online. Dzielimy się w Internecie swoimi pasjami, marzeniami, przeżyciami, doświadczeniem i wiedzą, a wykorzystujemy do tego zarówno social media, blog, vlog, YouTube, podcasty, kursy, e-booki… Nasza wiedza ekspercka i doświadczenie rozwiązuje problemy innych. Jest cenna, a nasi odbiorcy czerpią z niej garściami.

 

 

Żyjemy szybko, a czas to jedyne czego nie możemy kupić, dlatego jako odbiorcy treści szukamy szybkich rozwiązań. Zapewne nie raz widziałeś nagłówki reklam, a może sam podobne stosujesz w swoich ofertach i publikacjach np.:

  • 10 sposobów zdrowego odżywiania,
  • jak w 7 krokach nauczyć się oszczędzania,
  • 10 doskonałych narzędzi optymalizacji pracy,
  • 7 cennych rad dla początkujących blogerów,
  • 10 porad, jak zostać guru mediów społecznościowych.

I tak dalej.

Oznacza to, że my eksperci często pokazujemy drogę do rozwiązania problemu w tzw. 5, 7 czy 10 krokach. Szybko i prosto. Odbiorcy to kochają, cenią i korzystają, bo czas mamy ograniczony i doby nie da się wydłużyć.

A co byś powiedział na stworzenie fantastycznego produktu, który wymaga od Ciebie dużego zaangażowania, więcej pracy, więcej wysiłku, więcej planowania, a nawet inwestycji finansowej i czasowej. Natomiast będzie to produkt, który kochają wszyscy (od niemowlaka do staruszka), jest piękny, wieczny, inspirujący, rozwijający, kreatywny i podobno wszystkim nam potrafi zredukować stres aż o 69%.

Ten produkt wyniesie Twoją “eksperckość” na wyższy poziom, doda Ci prestiżu, doda Ci skrzydeł, sprawi radość, podbuduje Twoje ego, wzmocni Twoją markę, wzmocni Twój autorytet, a Twoim odbiorcom dostarczy wiedzę, pomysły, rozwiązania ich problemów, inspirację, a na dodatek, dla Ciebie będzie tzw. dochodem pasywnym.

Myślę, że już wiesz, że chodzi mi o książkę. Tak, o książkę. Chcę Ci pokazać i zachęcić do napisania i wydania własnej książki, podzielenia się swoją wiedzą, swoim doświadczeniem, swoją drogą, swoją historią. Inspiruj innych. Książki są wieczne, są budujące, rozwijające i czytelnicy chętnie po nie sięgają, a Ty jako ekspert zyskasz dodatkowe narzędzie w swojej pracy i doskonały produkt promocyjny.

Wydanie dziś książki nie jest trudne, jedynie wymaga planu, pracy i determinacji.

Dlatego teraz opowiem Ci w 7 krokach, co powinieneś zrobić, aby wydać książkę samodzielnie:

 

#1 NAPISZ

Znajdź swoje ulubione miejsce, przestrzeń do pisania. Może to będzie ulubiony fotel „uszatek”, kawiarnia, a może dużo podróżujesz, więc tryb samolotowy lub podróż pociągiem bez wifi, będzie idealnym miejscem do pracy twórczej. Przygotuj niezbędne narzędzia: komputer, notes, książki, czasopisma, pomoce naukowe oraz kawę lub herbatę. Zrób plan pisarski, czyli ustal kiedy i ile czasu poświęcisz na pisanie. Rozpisz swój plan na moduły, a książkę na rozdziały z krótkim zarysem. Zaplanuj każdy rozdział, kiedy go napiszesz i ile czasu na to poświęcisz.

 

#2 ZBUDUJ SPOŁECZNOŚĆ

Najpierw odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Czy prowadzisz bloga?
  • Czy masz swój fanpage na Facebook’u? Czy jesteś tam aktywny?
  • Czy masz zaktualizowany profil na LinkedIn?
  • Czy masz konto na Instagramie? Publikujesz zdjęcia i treści?
  • Czy udzielasz się na tematycznych forach / grupach dyskusyjnych?
  • Czy prowadzisz kanał na YouTube?

Jeżeli odpowiedziałeś „tak” na większość pytań, to jesteś na bardzo dobrej drodze i pozostaje Ci konsekwentnie rozwijać nadal te kanały komunikacji ze swoją społecznością.

Jeżeli na większość pytań odpowiedziałeś „nie”, to chyba rozumiesz, że czas to zmienić. Pamiętaj, że nie musisz być wszędzie, wybieraj te kanały komunikacji, w których czujesz się dobrze i są tam Twoi odbiorcy. Rozmawiaj, dziel się wiedzą i nie bądź anonimowy.

#3 REDAKCJA I KOREKTA

Gdy już masz napisaną w Wordzie całą książkę, to redakcja i korekta jest naj, naj, naj… najważniejszym etapem procesu wydawniczego. Warto delegować ten proces, aby zagwarantować sobie i książce: jakość, spójność i dobrze przyswajaną treść przez czytelników. Zaufaj profesjonalistom. Na tym etapie nie warto oszczędzać. Wierzę, że Twoja wiedza i kompetencje są najcenniejsze i Ty najlepiej potrafisz przekazać to czytelnikom, ale nie zapominaj, że czytelnik musi tę wiedzę przyswoić.

#4 PROJEKT

Zleć projekt okładki oraz łamanie i skład książki. Zadbaj o to, aby Twoja książka była atrakcyjna dla czytelnika, a nie tylko dla Ciebie. Słuchaj opinii swoich odbiorców oraz badaj ich potrzeby. Nie rób składu samodzielnie w Wordzie czy w Canvie, bo to nie są programy do tego przeznaczone i drukarnia najprawdopodobniej odrzuci Twój plik do druku, co może okazać się zmarnowaniem Twojego czasu. Tak jak redakcję i korektę proponuję zlecić profesjonalistom.

#5 DRUK

Znajdź 3 drukarnie specjalizujące się w druku książek i poproś o ofertę cenową dla porównania. Sprawdź opinie i zobacz inne realizacje tych drukarń. Gdy wybierzesz drukarnię, złóż zlecenie druku i zamów egzemplarz próbny. Poproś drukarnię o zdjęcia z produkcji Twojej książki, bo przydadzą Ci się do promocji w mediach społecznościowych.

#6 SPRZEDAŻ  i DYSTRYBUCJA

Stwórz landing page książki i zadbaj o zrozumiałą i wyczerpującą informację o Twojej publikacji. Zorganizuj sprzedaż online przez swoją stronę internetową oraz media społecznościowe. Zwróć uwagę na koszty dodatkowe typu: opakowanie kartonowe, wysyłka (kurier, poczta itp.), ulotki dodatkowe, wstążeczka czy papier ozdobny… Zainteresuj się ofertą dystrybutorów, czyli hurtowników książek.

#7 PROMOCJA

  • nie bądź anonimowy,
  • współpracuj z influencerami,
  • docieraj do dziennikarzy,
  • współpracuj z blogerami,
  • organizuj spotkania autorskie,
  • pisz posty polecające,
  • wysyłaj newsletter,

i wiele, wiele innych, a wszystko zależy od Twojej kreatywności.

Proces wydania książki w tych podstawowych 7 krokach wymaga organizacji, planu i… czasu. Ale podkreślam, nie obawiaj się, to nie jest trudne. Self-publishing da się oswoić, a wiem o czym mówię, bo sama jestem autorką / self-publisherką.

Dla szerszego zgłębienia tematu o self-publishingu polecam Ci moją książkę, poradnik początkującego self-publishera: „Proste wydanie”. To poradnik dla autorów, ekspertów, pisarzy, poetów i wszystkich tych, którzy są zdecydowani wydać własną książkę w ramach self-publishingu. Szczególnie dla tych którzy robią to po raz pierwszy. To wiedza w pigułce, która krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces wydawniczy – od momentu przekazania tekstu do redakcji, projekt, skład, druk, aż po podpowiedzi, gdzie sprzedawać i promować własną książkę. Poradnik jest zwięzły, konkretny i zawiera niezbędną wiedzę o procesie wydawniczym. A książka oparta jest na moich doświadczeniach z codziennej pracy projektanta książek. Więcej informacji znajdziesz tutaj: www.prostewydanie.pl/ksiazka

Dla bardziej zaawansowanych, którzy już napisali książkę i trzymają ją w szufladzie, mam dobrą wiadomość, otóż to jest ten moment, aby wziąć się do roboty i pokazać światu swoje dzieło. W tym pomocny będzie „Planer autora”, który idealnie uporządkuje Twoje notatki. Zawiera 17 zagadnień wydawniczych do rozpisania: 1. storytelling, 2. mapa celu, 3. idealny czytelnik, 4. streszczenie, 5. motywacja, 6. projekt okładki, 7. wybór formatu i zadruku, 8. zlecenie druku, 9. redakcja / korekta, 10. grafiki i zdjęcia, 11. e-book/audiobook, 12. strona www/sklep online, 13. logistyka i dystrybucja, 14. przedsprzedaż, 15. sprzedaż online, 16. sprzedaż stacjonarna, 17. plan promocji. Więcej informacji znajdziesz tutaj: www.PlanerAutora.pl

Trzymam kciuki z Twoją książkę!

Powodzenia!

Jeżeli ten artykuł była dla Ciebie pomocny podziel się ze mną swoja opinią.

A znajdziesz mnie tutaj:

 

Katarzyna Buk – graficzka, projektantka książek i ekspertka self-publishingu. Właścicielka pracowni graficzno-wydawniczej www.27pixeli.com. Projektowaniem graficznym zajmuje się od 2008 roku i specjalizuje się w kreacji, łamaniu i składzie publikacji książkowych, czasopism i innych projektów z przeznaczeniem do druku. Autorka czterech publikacji w tym: poradnika wydawniczego dla autorów niezależnych „Proste wydanie” oraz „Planer autora“. Wielokrotnie nagradzana za projekty graficzne. Kreatorka marki „366 inspiracji” (www.366inspiracji.com). Fanka minimalizmu, prostoty, bieli i czerni, a prywatnie mama, żona i właścicielka dwóch kotów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: