„Tramwaj zwany Pożądaniem” rusza po studentów

Już w piątek, 10 maja rozpocznie się 8. edycja ogólnopolskiej kampanii pn. „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland.

 

W tym roku akcja obejmie 15 polskich miast. „Tramwaj zwany Pożądaniem” ma zmienić sposób myślenia Polaków o HIV, przemodelować podejmowane zachowania oraz zachęcić do testowania się w kierunku zakażenia wirusem. Kampania finansowana jest z grantu przekazanego IFMSA w konkursie Pozytywnie Otwarci przez Gilead Sciences.

Liczba osób zakażonych chorobami przenoszonymi drogą płciową w tym szczególnie HIV rośnie z roku na rok. O seropozytywnym statusie dowiadują się w Polsce średnio 3-4 osoby dziennie. Co gorsza, ludzie żyjący z HIV często nie zdają sobie z tego sprawy, gdyż początkowe stadia są zwykle bezobjawowe. Tymczasem szybka diagnoza i podjęcie terapii to klucz do sukcesu w walce z epidemią. Właśnie z tą myślą realizowana jest łącząca zabawę z edukacją kampania „Tramwaj zwany Pożądaniem”.

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem będą kursować w 15 miastach Polski tj. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Katowicach, Olsztynie, Szczecinie, Białymstoku, Zielonej Górze, Radomiu oraz Opolu.

Pojadą po trasach łączących najbardziej popularne kluby nocne w tych miastach oraz miejsca, w których zaplanowano ważne studenckie wydarzenia kulturalne, takie jak Juwenalia. Jazdę tymi niecodziennymi środkami transportu umilać będą najlepsi DJ’e oraz edukatorzy – członkowie IFMSA-Poland, którzy opowiedzą pasażerom o drogach przenoszenia HIV oraz profilaktyce, a także poinformują, gdzie można bezpłatnie i anonimowo zrobić test w kierunku zakażenia tym wirusem.

– Statystyki dotyczące epidemiologii HIV w Polsce mogą niepokoić. W ubiegłym roku zanotowano 1275 nowych zakażeń, z czego 31 proc. dotyczyło osób w kategorii wiekowej 20 – 29. Co szczególnie smutne w czasach, gdy mamy dostęp do bezpłatnej, skutecznej i bezpiecznej w długim terminie terapii, zarejestrowano aż 29 zgonów na AIDS w tym 3 w tej grupie wiekowej. Szacuje się, że ponad 50 proc. osób  z HIV w naszym kraju nie wie o swoim seropozytywnym  statusie, co wynika głownie ze strachu przed wykonywaniem testów. Dlatego nasza kampania ma przede wszystkim na celu oddemonizowanie wirusa – powiedziała Katarzyna Rylewicz z IFMSA-Poland, Koordynator Ogólnopolski projektu Tramwaj zwany Pożądaniem.

– Cieszymy się, że możemy w tym roku ponownie wspierać kampanię „Tramwaj zwany Pożądaniem”. To ważna akcja, bo niezwykle popularna i skierowana do młodzieży. Nowoczesne leki sprawiły, że z HIV można normalnie żyć. Nie zapominajmy jednak, że wirus wciąż jest groźny, jeśli ktoś jest zakażony, ale o tym nie wie i nie podejmuje terapii. Dzięki projektowi IFMSA-Poland o zagrożeniu co roku dowiadują się tysiące młodych ludzi w całej Polsce. To wiele – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku w Polsce według następującego harmonogramu:

·       10 maja – Kraków, Lublin

·       11 maja – Gdańsk

·       17 maja – Warszawa, Bydgoszcz, Łódź, Olsztyn

·       20 maja – Zielona Góra

·       23 maja – Opole, Radom

·       24 maja – Białystok, Szczecin

·       25 maja – Katowice

·       28 maja – Wrocław

Kalendarz przejazdów w grudniu jest jeszcze ustalany. Akcja pod koniec roku będzie obejmować trzy miasta: Bydgoszcz, Gdańsk i Warszawę.

Patroni medialni kampanii to serwis naTemat.pl oraz ikmag.pl.

Patronat merytoryczny nad kampanią objęli: Krajowe Centrum ds. AIDS, Polskie Towarzystwo Naukowe AIDS oraz Polskie Towarzystwa Ginekologów i Położników.Materiały na temat wydarzenia oraz galerie zdjęć z poprzednich edycji akcji dostępne są na profilu Facebookowym wydarzenia: https://www.facebook.com/TramwajZwanyPozadaniemPolska/

***

Celem Programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu Pozytywnie Otwarci organizowany jest Konkurs dla instytucji i osób, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m. st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, „Służba Zdrowia”, Wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich sześciu lat przeznaczyła na realizację projektów konkursowych granty w wysokości blisko 2 milionów złotych.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: