Profil biznesowy na Instagramie – jak zacząć?

Instagram w dzisiejszych czasach to bardzo ważne narzędzie marketingowe. Korzysta z niego coraz więcej osób prywatnych, celebrytów a nawet firm. Instagram pełni obecnie funkcję informacyjną, lifestylową, ale także marketingową. Aktualnie wiele biznesów opiera swoje działania jedynie na tym kanale i czerpie z niego wymierne korzyści. Dowiedz się czym powinno wyróżniać się Twoje biznesowe konto na Instagramie.

 

 

 

Nazwa profilu na Instagramie

Profil na Instagramie musi przede wszystkim wyróżniać się nazwą i zdjęciem profilowym. Zdjęcie profilowe  i nazwa firmy są tutaj kluczowym elementem. Jest to pierwsza rzecz na którą zwracają uwagę odbiorcy, którzy zdecydują się zostać na dłużej na profilu lub z niego wyjść. Na zdjęciu profilowym powinno znaleźć się  wysokiej jakości logo firmy, które zostanie przycięte do formatu kółka. Założenie konta na Instagramie wymaga poświęcenia czasu i uważności. Należy dokładnie zastanowić się nad nazwą profilu. Jeżeli masz już swój dobrze funkcjonujący biznes, załóż konto z nazwą firmy.

Zasady tworzenia nazw na Instagramie

W przypadku gdy nie posiadasz jeszcze konta, należy zastanowić się jak wyróżnić się z tłumu. Pamiętaj jednak o kilku podstawowych zasadach dotyczących nazw na Instagramie. Przede wszystkim nazwa nie powinna być dłuższa niż 30 znaków i musi nawiązywać do tematyki działalności. Przeciętny użytkownik Instagrama nie zapamięta długiej nazwy jak @twojwozki00gdynia7 a z łatwością zapamięta nazwę @twoj_wozek. Należy pamiętać, by wybrana nazwa była prosta i łatwa do zapamiętania. Nie należy nazywać swojego profilu ciągiem dziwnych, losowych liter i cyfr. Obserwatorzy nie tylko będą mieli trudność ją rozczytać, zapamiętać, a potem wpisać w wyszukiwarce. Dodatkowo nazwa użytkownika może zawierać kropki oraz podkreślniki. W tym przypadku należy pamiętać, by użyć tego rodzaju elementów jednorazowo. Ułatwi to wyszukiwanie i zapamiętanie ich przez potencjalnego odbiorcę. Im Twoja nazwa będzie krótsza i kreatywna, tym zwiększysz swoje szanse na sukces! Warto także zwrócić uwagę, aby każda nazwa profilu była spójna na wszystkich kanałach w których działa firma.

Jak powinno wyglądać konto na Instagramie?

Zdjęcie profilowe powinno być wyróżnikiem konta. Marki osobiste, indywidualne konta posiadają atrakcyjne, przekłuwające uwagę kolorowe zdjęcia. Dzięki czemu przeciętny użytkownik tylko po spojrzeniu na profil już wie z czym lub z kim wiąże się ten profil i o czym opowiada. Zdjęcie profilowe na profilu firmowym to świetne miejsce na umieszczenie logo firmy. Jednak logo może być w złym formacie lub po prostu nie mieścić się w przestrzeni. Należy w tym przypadku Pomyśl, czy nie umieścić jedynie sygnetu Twojej firmy. Cała nazwa marki będzie widoczna w BIO profilu.

BIO – Twoja wizytówka firmy

BIO na Instagramie to wartościowa wizytówka firmy. Jest to również jedna z najważniejszych kwestii na profilu. To z BIO obserwatorzy dowiedzą się czym zajmuje się firma i jakie posiada produkty. W BIO należy zawrzeć kluczowe wartości firmy oraz pełną nazwę przedsiębiorstwa. Warto także, używać w nim odpowiednich hasztagów, emotikonek związanych z brand bookiem firmy. Ważnym punktem w BIO jest kategoria, lokalizacja, strona internetowa oraz numer telefonu. Ta opcja dostępna jest tylko przy koncie firmowym lub koncie twórcy. Prowadząc konto biznesowe na Instagramie należy przełączyć je na konto firmowe, ponieważ ta opcja umożliwia tworzenie reklam, planowanie postów oraz dostęp do statystyk konta.

Przyciągająca siatka zdjęć

Prowadząc konto biznesowe na Instagramie należy zwrócić uwagę na spójną stylistykę zdjęć oraz infografik. Zamieszczone zdjęcia powinny cieszyć oko, być estetyczne ale przede wszystkim spójny z tematyką konta. Przede wszystkim należy zadbać o to by zdjęcia były w jednej, stałej kolorystyce. Najlepiej stworzyć samemu lub kupić gotowe paczki presetów czyli filtrów, które będą nam odpowiadać i używać ich cały czas. Wtedy profil jest spójny kolorystycznie i przyjemny dla oka. Warto również stosować na infografikach te same fonty (zgodne z brand bookiem) oraz kolory. Dzięki temu obserwatorzy, będą chcieli oglądać takie profile i klikną w wartościowy przycisk obserwuj!

Prowadzenie konta na Instagramie

Obserwuj konkurencję i wszystkie materiały związane z Twoją marką lub podobnymi branżami i Inspiruj się pomysłami, hasztagami. Pamiętaj, nie kopiuj, nie powielaj! Stwórz swój własny i niepowtarzalny styl. Ważne, aby posty były systematyczne i zaplanowane. Na koncie należy zamieszczać spójne treści wraz z dobranymi do nich hasztagami, które zaciekawią nowych ale także stałych obserwatorów. Doskonałym pomysłem jest prowadzenie cykli na różne tematy związane z działalnością firmy oraz pokazywanie jej kulisów. Warto pokazać firmę nie tylko od strony produktów, ale także od strony biznesowej. Spontaniczne akcje np. urodziny pracowników, wigilie pracownicze lub sukcesy warto uwieczniać na zdjęciach oraz tworzyć zaangażowane Instastories. Takie działania marketingowe będą przynosić efekty w późniejszym czasie, gdy będziesz chciał zatrudnić nowych pracowników. Obserwujący Twój profil potencjalni kandydaci będą wiedzieli jak wygląda firma, kto w niej pracuje i czy środowisko pracy jest dla niego odpowiednie. Instagram także wymaga bycia razem z obserwującymi. Odpisuj na każdy komentarz inaczej. Sprawdź dany profil i zobacz jak ta osoba się nazywa. Obserwatorowi będzie o wiele milej jak otrzymają komentarz z odpowiedzią o treści „Marto, dziękujemy za zostawienie komentarza. Nasz sklep jest czynny od godziny 10:00” zamiast „Dziękujemy za komentarz. Odpowiemy wkrótce”. Dzięki temu stworzysz swoją społeczność!

Zacznij działać

Instagram wymaga od twórców kont poświęcenia czasu, a czasami zatrudnienia nowego pracownika. To doskonały kanał do pokazywania swojego biznesu od ludzkiej strony. Należy przykładać do niego szczególną uwagę i prowadzić omawiany kanał regularnie. Na efekty i nowych obserwujących możesz czekać kilka miesięcy, jednak nie warto się poddawać, z czasem stworzysz zaufaną grupę odbiorców i zyski.

 

 

 

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: