Piotr Fronczewski i Katarzyna Ucherska w Edukacji Rity – Magazyn Kobiet Spełnionych.

Piotr Fronczewski i Katarzyna Ucherska w Edukacji Rity

Imperium Kobiet poleca!

„Edukacja Rity” to historia spotkania dwojga ludzi, których pozornie dzieli wszystko. Scena Spectrum przedstawia zupełnie nową interpretację współczesnego mitu o Pigmalionie. Tymczasowo „bezdomny” teatr, korzystając z gościnności Teatru Ateneum, zaprasza na warszawską premierę spektaklu.

Piotr Fronczewski i Katarzyna Ucherska w Edukacji Rity
Spektakle:
25, 26 i 27 lutego 2017
Teatr Ateneum

Warszawa bilety dostępne są w kasach Teatru

Producent spektaklu: MJM Music PL/SCENA SPEKTRUM

przekład – Karol Jakubowicz
reżyseria – Andrzej Strzelecki
scenografia – Tatiana Kwiatkowska
muzyka i wykonanie – Szczepan Pospieszalski
Występują: Rita – Katarzyna Ucherska, Frank – Piotr Fronczewski

***

Ona – Rita, młoda fryzjerka z niezamożnej rodziny marzy o wyrwaniu się do lepszego świata i dlatego zostaje studentką uniwersytetu otwartego. Tam trafia na Niego – Franka, nadużywającego alkoholu, doświadczonego profesora literatury. Ona to wulkan energii, entuzjazmu i młodzieńczej otwartości.

On – niespełniony poeta, zamknięty w sobie, zgorzkniały i zrezygnowany . Wkrótce okaże się, że ta przypadkowa znajomość nieoczekiwanie zmieni ich oboje…

Między nauczycielem i uczennicą, niecodzienną i niekonwencjonalną, powstaje skomplikowany system uzależnień i napięć. Frank mimo swej słabości i sceptycyzmu okazuje się znakomitym pedagogiem. Rita czyni stałe postępy, ale jednocześnie przechodzi swoistą ewolucję wtapiając się coraz bardziej w nowe środowisko ludzi “kulturalnych”, którzy wiedzą, jak się znaleźć w towarzystwie. Odnajduje się w tym świecie, ale za awans społeczny płaci swoją cenę. Traci własną indywidualność, świeżość odczuwania i reakcji. Frank przeżywa to jako osobistą porażkę. Jest pełen goryczy i zastrzeżeń wobec wartości, które przyniosły mu tyle rozczarowań. Między uczennicą i mistrzem rodzi się konflikt, tym bardziej nierozwiązywalny, że podszyty jeszcze męsko-damskimi nieporozumieniami o swoistej i przewrotnej dialektyce.

***

Scena Spektrum jest przedsięwzięciem realizowanym przez Małgorzatę Maliszewską wraz z zespołem wybitnych aktorów: Piotrem Fronczewskim, Kingą Preis, Piotrem Polkiem oraz reżyserów – Andrzejem Strzeleckim i Wojciechem Adamczykiem. Oprócz przedstawień teatralnych, gościć będzie widzów na spotkaniach kulturalnych, koncertach i warsztatach. – Scena Spektrum obejmować będzie dużą scenę, w której może zasiąść na widowni 320 osób oraz mniejszą dla 68 osób. Chcemy aby to było miejsce relaksu i spotkań kulturalnych. Oprócz zaplecza teatralnego będziemy również oferować naszym gościom również strefę relaksu oraz przytulną kawiarnię – mówi Małgorzata J.Maliszewska.

Premierowe przedawnienie na deskach Sceny Spektrum odbędzie się w kwietniu 2017, będzie to sztuka Iry Levina( autora m.in. Dziecka Rosemary) Śmiertelna pułapka – sztuka ,dl której można zabić” W rolach głównych wystąpią m.in. Piotr Polk, Kinga Preis , reżyseria Andrzej Strzelecki.

***

Katarzyna Ucherska – pochodzi z Nowygo Sącza. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie (2016). Została wyróżniona na XXXIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi Za utrzymaną w konwencji groteski rolę Józefa Stalina w dyplomowym przedstawieniu „Mistrz i Małgorzata” (reż. Waldemar Raźniak). Jak sama mówi: „Teatr mnie skutecznie kupił już w podstawówce. Nie wyobrażam sobie bez niego życia”. W styczniu 2016 roku dołączyła do zespołu warszawskiego Teatru Ateneum, gdzie debiutowała rolą Henryki w „Dziewicach i mężatkach” Moliera (reż. Janusz Wiśniewski). Śpiewa też piosenki Wojciecha Młynarskiego w spektaklu Ateneum „Róbmy swoje”. Wystąpiła w popularnych serialach telewizyjnych – „Na dobre i na złe”, „M jak miłość”, „Barwy szczęścia” oraz w jednej z głównych ról w „Dziewczynach ze Lwowa”.

Piotr Fronczewski
– aktor wszechstronny, wybitny i uwielbiany. Zagrał około trzystu ról teatralnych i filmowych – od tytułowego króla Edypa w tragedii Sofoklesa do Pana Kleksa według Brzechwy, od „Ślubu” i „Iwony, księżniczki Burgunda” po detektywa Marlowe’a z kryminału Chandlera, od Hamleta do kasiarza Szpicbródki. W latach 80. był gwiazdą Kabaretu pod Egidą, ale też niezwykle popularnym Frankiem Kimono – pierwszym raperem znad Wisły. Debiutował jako jedenastolatek w niewielkich rolach w Teatrze Syrena, gdzie pracował jego ojciec, oraz w Teatrze TV (zagrał m.in. Kazia w „Żołnierzu królowej Madagaskaru”, 1957). Rok później wziął udział w filmie „Wolne miasto” Stanisława Różewicza. I chyba nie mógł wybrać inaczej – ukończył Wydział Aktorski warszawskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej (dyplom 1968). Należał do zespołów teatrów Narodowego, Współczesnego, Dramatycznego, dziś występuje w Teatrze Ateneum w Warszawie. Choćby w „Kolacji dla głupca” Webera, komediowym hicie granym od 14 lat. W 2015 roku ukazała się książka „Ja, Fronczewski” (rozmawiał Marcin Mastalerz). Można by powiedzieć, że tytułem nawiązuje ona do wyreżyserowanej w Ateneum przez Fronczewskiego sztuki Tankreda Dorsta „Ja, Feuerbach” – o dramacie starego aktora, dla którego powrót po siedmiu latach do teatru staje się sprawą życia i śmierci. Okazuje się jednak, że nie jest już nikomu potrzebny.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: