Danuta Grabińska-Chłopaś: Budowanie pozytywnych relacji w biznesie to podstawa

Dla Danuty Grabińskiej-Chłopaś, założycielki biura rachunkowego DGC, od samego początku funkcjonowania firmy kwestią kluczową było zbudowanie właściwych relacji zarówno z klientami, jak i pracownikami. Dzięki wsparciu najbliższych: męża Mirosława oraz córek, Oliwii i Jagody, ta taktyka przyniosła wspaniałe efekty!

 

 

 

Jaki jest przepis na sukces w przypadku osób będących właścicielami firm zatrudniających kilka lub kilkanaście osób? Każdy przedsiębiorca z pewnością mógłby wymienić w tym miejscu czynniki, które uważa za najważniejsze w tym względzie. Oprócz kwestii merytorycznych, które są fundamentalne, warto również zwrócić uwagę na dodatkowe aspekty. Zdaniem Danuty Grabińskiej-Chłopaś, absolwentki Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach: finanse przedsiębiorstw, rachunkowość i stosunki międzynarodowe, założycielki i prezesa zarządu biura rachunkowego DGC (https://biurodgc.pl), niezwykle istotne jest zbudowanie pozytywnych relacji z klientami:

– Fascynuje mnie możliwość pomagania i rozwiązywania problemów moich klientów. Działania, jakie prowadzi moje biuro są bardzo rozległe. Warto podkreślić, że klient musi mieć pewność, że jego sprawami zajmuje się grono profesjonalistów. Staram się wspierać klientów i wyjaśniać wszystkie wątpliwości w kwestii prowadzenia biznesu, w sprawach podatkowych czy kadrowych. Staram się uważnie słuchać, a przede wszystkim znajdować rozwiązania ich problemów – mówi właścicielka biura rachunkowego DGC.

Biuro rachunkowe DGC prowadzi swą działalność już od ponad 12 lat. Poruszając się po obszarach dotyczących świadczenia usług księgowych i kadrowych oraz pomocy w zakresie sporządzania zeznań podatkowych, rejestracji różnych form działalności, przekształceń, reorganizacji czy likwidacji, niezwykle ważne jest zapewnienie klientom poczucia bezpieczeństwa, ale też rzetelności i terminowości. Istotnym aspektem jest także podkreślenie w kontakcie z klientem indywidualnego podejścia do spraw dotyczących jego firmy.

Wypracowanie dobrych relacji z klientami pomaga zbudować więzi pomocne zwłaszcza przy długofalowej współpracy. Z kolei osoby, które dopiero szukają biura rachunkowego dla swej firmy, odwiedzając stronę internetową DGC i czytając opinie zadowolonych klientów, mogą przekonać się, jak ważne są dla Danuty Grabińskiej-Chłopaś i jej biura kwestie dotyczące rzetelności i zaufania.

Innym czynnikiem pozamerytorycznym, który pozwala przedsiębiorstwu Danuty Grabińskiej-Chłopaś wyróżnić się w branży związanej z prowadzeniem księgowości jest także obszar budowania relacji z samymi pracownikami biura DGC.

– Lider musi być wsparciem dla pracowników, doceniać ich, liczyć się z ich zdaniem, ale też powinien umieć stawiać granice. Staram się łagodzić ewentualne konflikty i sprawiedliwie rozdzielać pracę. Moi pracownicy, jest ich obecnie 9, przychodzą do mnie z każdym problemem. Ustalamy optymalne rozwiązanie, wyznaczamy sobie wspólne cele, a potem… po raz kolejny jedziemy na kilka dni do spa. Moje pracownice zadecydowały jako grupa, że chcą spędzać czas ze mną – jest to dla mnie znak, że sprawdzam się w roli szefowej mojego zespołu! – mówi Danuta Grabińska-Chłopaś.

Atmosfera panująca w biurze rachunkowym DGC sprzyja szeroko pojętemu rozwojowi firmy, a wzajemne wsparcie ma swoje przełożenie na rzetelną i fachową obsługę klientów. Efekt? Biuro rachunkowe DGC jest coraz częściej wybierane przez klientów pochodzących z terenu całego kraju, nie tylko z województwa łódzkiego!

Ponadto, właścicielka biura rachunkowego DGC nie ogranicza swoich działań jedynie do obszaru związanego z księgowością i własną firmą, lecz spiera też organizacje charytatywne (Krok po kroku HSA czy Fundacja Budzik, która zaproponowała przedsiębiorczyni udział w sesji zdjęciowej do kalendarza na nowy rok), instytucje (Wojewódzki Urząd Pracy, gdzie szkoli przyszłych biznesmenów, łódzkie uczelnie ekonomiczne, których studenci odbywają praktyki w siedzibie biura GDC). Danuta Grabińska-Chłopaś jest też współzałożycielką Krajowej Izby Biur Rachunkowych, członkinią Stowarzyszenia Współpracujących Biur Rachunkowych i Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu.

Warto z całą mocą podkreślić, że wypracowanie podobnych rezultatów nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie wewnętrzna siła założycielki biura rachunkowego DGC. Jak podkreśla Danuta Grabińska- Chłopaś, największą motywację do działania zyskuje od członków swojej rodziny: męża Mirosława, który okazywał jej wsparcie od samego początku funkcjonowania firmy, gdy jeszcze nie było pewne, czy to przedsięwzięcie zostanie zwieńczone tak imponującym sukcesem, oraz córek: Oliwii i Jagody. Dzieci Danuty Grabińskiej-Chłopaś i Mirosława Chłopasia, widząc z jaką pasją stworzone zostało biuro rachunkowe DGC, chciałyby w niedalekiej przyszłości zaangażować się w jego działalność, kształcić się i zdobywać doświadczenie w tej branży. Mając taki wzorzec prowadzenia firmy, z pewnością osiągną sukces!

Nie od dziś wiadomo, że relacje panujące w zespole rzutują na wyniki finansowe, ale też na całościowy wizerunek firmy. Z kolei wypracowanie pozytywnych więzi z klientami ma kluczowe znaczenie w kwestii rozwoju firmy. Każdy przedsiębiorca mógłby pod tym względem podpatrzeć strategię działania Danuty Grabińskiej-Chłopaś, założycielki biura rachunkowego DGC, która na każdym kroku podkreśla, że największym sukcesem życiowym jest jej rodzina!

Joanna Bielas

fot. Piotr Wroniewicz

Więcej o Klubie na www.ekkbvip.pl oraz www.ekkb.pl 

 

 

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: