Czy kobiety znają się na motoryzacji? Zaskakujące wyniki badania

Polki w wysokim stopniu interesują się samochodami, a w szczególności tymi, które użytkują. To jeden z wniosków, jaki wyłania się z najnowszego badania zrealizowanego przez sieć warsztatów samochodowych Q Service Castrol we współpracy z agencją badawczą SW Research. Celem badania było m.in. sprawdzenie jak Polki i Polacy oceniają siebie pod względem znajomości branży samochodowej.

 

 

 

Większość ankietowanych kobiet biorących udział w badaniu oceniła poziom swojego zainteresowania motoryzacją w stopniu średnim lub wysokim. W skali 0-5, poziom 3. wskazało 34% Polek, 4. – 26%, a 9% badanych stwierdziło, że są fankami motoryzacji i dały maksymalną ocenę w dostępnej skali, czyli 5. Ponad połowa ankietowanych kobiet (51%) spośród tych, które oceniły swój poziom zainteresowania na poziomie najwyższym (czyli 4 i 5) wskazały, że spotyka się z dużym zrozumieniem dla swojej pasji wśród rodziny i najbliższych.

Wśród głównych przejawów zainteresowania motoryzacją ponad 2/3 ankietowanych kobiet i mężczyzn wymienia oglądanie programów telewizyjnych o tematyce związanej z samochodami (62% badanych). 61% respondentów wskazało, że przegląda ogłoszenia dotyczące samochodów. Jednym z popularniejszych źródeł zainteresowania motoryzacją jest również oglądanie filmów o samochodach na YouTube, w których prezentowane są porównania bądź przeróbki aut. Taką formę wskazała prawie połowa badanych Polaków (45%). Niemal tyle samo ankietowanych chętnie czyta artykuły i blogi na tematy związane z samochodami (44%).

Kobiecy punkt widzenia

Mężczyźni i kobiety inaczej podchodzą do motoryzacyjnego hobby. Polki skupiają się na bardziej praktycznym wymiarze tego zagadnienia i poszukują informacji na temat samochodu, który posiadają. Interesują się przede wszystkim tym konkretnym pojazdem. Z kolei Panowie najczęściej przeglądają informacje na temat różnych modeli oraz dużo czytają o motoryzacji w internecie. Na czynności związane z tą pasją poświęcają czas zarówno w domu jak i w pracy.

Co ciekawe, stosunek do auta wśród kobiet różni się w zależności od tego, czy są one aktualnie w związku, czy nie. Samochód dla kobiet będących w związkach stanowi narzędzie, które ma wpasować się w filozofię ich życia. Do tego coraz częściej przejmują motoryzacyjną smykałkę od swoich partnerów. Natomiast singielki traktują pojazd jako narzędzie w codziennym życiu, np. w pracy. Pozwala im to na poczucie kontroli i niezależności. Nie jest dla nich tak bardzo istotny wygląd samochodu jak jego praktyczność.

Ankietowani, zarówno kobiety jak i mężczyźni, ocenili swój poziom znajomości branży motoryzacyjnej w tym samym stopniu.

Kobiety oceniały raczej swoją wiedzę na podstawie auta, które użytkują. Wśród aspektów, które wymieniły w badaniu były m.in. znajomość podstawowych części samochodu i ich umiejscowienia w pojeździe. Mężczyźni podeszli do zagadnienia szerzej, dodając np. znajomość innych modeli samochodów, zainteresowanie nowinkami kosmetycznymi do aut czy też zabytkowymi pojazdami. Wśród Polek zainteresowanie samochodami wzrasta, gdy planują zakup nowego auta. Badane kobiety zwracają uwagę przede wszystkim na wygląd samochodu, który będzie stanowił odzwierciedlenie ich osobowości przy np. wyborze sportowego modelu.

– Kobiety odgrywają coraz większą rolę w świecie motoryzacji. Zarówno na poziomie użytkownika samochodu, jak i osób decyzyjnych w branży. To właściwy trend i kierunek, za którym Q Service Castrol również coraz śmielej podąża. Cieszy nas również ogólny poziom zainteresowania tą dziedziną – podsumowuje Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.

Badanie zostało zrealizowane na próbie 614 kobiet i mężczyzn, wśród użytkowników lub właścicieli samochodów w wieku 25-60 lat. Kobiety stanowiły ponad połowę ankietowanych osób (50,3%).

 

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: