Zbliża się premiera pierwszej części przewodnika „Restauracje przyjazne dzieciom”. Dla ojców i mam to skarbnica wiedzy o miejscach, w których będą swobodnie czuć się z maluchami, a dla gastronomów – okazja, żeby dotrzeć do rodzin z dostosowaną do ich potrzeb ofertą.
Na lato tego roku zapowiedziano premierę „przewodnika po restauracjach, które cenią sobie towarzystwo tych najmniejszych, jak również tych trochę starszych dzieci”. Inicjatorem akcji jest Gastronomiczna Grupa Zakupowa, a jej ambasadorami: Odeta Moro, założycielka i prezeska Fundacji Szczęśliwe Macierzyństwo, i szef kuchni Tomasz Jakubiak. – Naszym wspólnym celem jest stworzenie listy miejsc, które rodzice mogą bez obawy wybrać na posiłek z maluchami, przedszkolakami czy nastolatkami. Oceniając menu i otoczenie pomożemy w planowaniu rodzinnych wyjść do najprzyjemniejszych lokali z najsmaczniejszą i najzdrowszą propozycją dla dzieci w każdym wieku – mówi Tomasz Sawzdargo, prezes Horeca GGZ.
Do programu mogą przystąpić wszystkie restauracje, które spełniają odpowiednie wymagania, tj. posiadają zdrowe i różnorodne menu dziecięce, kącik dla najmłodszych, specjalne sztućce, przewijak, miejsce do karmienia, krzesełka i odpowiednio przeszkoloną kadrę. Przewodnik będzie dystrybuowany w największych księgarniach stacjonarnych i internetowych, w tym m.in. w sieci Empik.
Pod adresem restauracjeprzyjaznedzieciom.pl gastronomowie znajdą kwestionariusz umożliwiający udział w Programie. Koszt rejestracji z pakietem korzyści (logo akcji do oznaczenia restauracji, wpis w „Przewodniku…”, voucher zniżkowy na szkolenie, 5 szt. „Przewodnika…” i rabat na zakup kolejnych) wynosi 250 zł netto.