Magda Kozłowska: Z ciekawością obserwuję nowinki ze świata motoryzacji

Magda Kozłowska pełni funkcję Dyrektora Sprzedaży i Remarketingu
w AUTO1.com w 12 krajach. Nam opowiada o byciu liderką i zamiłowaniu do motoryzacji. 

 

Kobieta na stanowisku dyrektora w branży motoryzacyjnej- brzmi niezwykle. Jak
doszła Pani do tej pozycji?

Początki były bardzo trudne, ponieważ był to dla mnie rzut na głęboką wodę, jeśli chodzi
o pracę w tej branży. Nagle pod moimi skrzydłami znalazł się zespół sprzedaży w AUTO1.com złożony z 60 mężczyzn w Polsce. Było to moje pierwsze doświadczenie
w branży motoryzacyjnej. Obszar ten był dla mnie nowością, ale po krótkim czasie przekonałam się, że branża ta jest bardzo rozwojowa i ogromnie ciekawa. Na początku
pracy w AUTO1.com, czyli już 4 lata temu, wykorzystywałam w pracy swoje wieloletnie
doświadczenie managerskie zdobyte w czasie kierowania licznymi zespołami sprzedażowymi. Kompetencje, umiejętności i chęć nauki pozwoliły mi szybko się wdrożyć
i poznać tajniki motoryzacji. Skończyłam studia z zakresu finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej, mam umysł ścisły, więc dość szybko udało mi się zrozumieć mechanizmy pracy w branży, w której tak ważne są liczby. Dziś uważam, że bardzo pomogły mi w niej zaaklimatyzować się także cechy osobowości – jestem silną i ambitną kobietą. Może też dlatego tak dobrze sobie radzę w tej bardziej ,,męskiej”
branży.

Czy spotkały Panią w branży jakieś stereotypy związane z Pani płcią?

Na początku mężczyźni podchodzili do mnie trochę nieufnie. Nie ukrywajmy, kobieta trafia się tu jedna na…. 100? Nie ukrywajmy również, że jest to branża zdominowana przez
mężczyzn. Ja natomiast przekornie uważam, że jest to świetna branża dla kobiet.
Poznałam ich tutaj dużo i muszę powiedzieć, że świetnie sobie w niej radzą. Trzeba jednak zauważyć, że w biznesie jako takim panuje wiele stereotypów dotyczących kobiet. Zdarza się bardzo często, że na podobnych stanowiskach nie ma równości płac i uposażeń. W firmie, w której pracuję, na stanowiskach kierowniczych jest dużo ambitnych i pracowitych kobiet. Osobiście nie spotkałam się nigdy z żadnymi stereotypami odnośnie mojej płci. Myślę, że bycie dobrym i efektywnym managerem nie ma nic wspólnego z płcią – należy mieć po odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie oraz cechy lidera i charyzmę. Bez tych cech ani kobieta ani mężczyzna nie będą sprawnie zarządzać zespołem.

Jaka jest według Pani rola remarketingu?

Remarketing to przede wszystkim poszerzenie kanałów sprzedaży. Bardzo prosty proces, który umożliwia szybką i bezproblemową sprzedaż. Odkąd zaczęliśmy pracować w tym zakresie, jako AUTO1.com poszerzyliśmy liczbę zadowolonych klientów, a nasza oferta stała się bardziej kompleksowa. Dzięki remarketingowi nasi klienci mają możliwość sprzedaży samochodu nie tylko w Polsce, ale również za granicą, często za wyższą cenę. Pozwalamy klientom także na samodzielne wystawianie samochodów, poprzez naszą aplikację AUTO1 EVA, a proces faktur i płatności jest bardzo prosty. Dzięki tej aplikacji profesjonalni dealerzy, wypożyczalnie i partnerzy leasingowi mogą sprzedawać swoje samochody do rozległej sieci ponad 60.000 aktywnych dealerów na ponad 30 rynkach w Europie, za pośrednictwem AUTO1.com. Jesteśmy dla naszych klientów jedynym partnerem umownym, wszystko dzieje się szybko, a aukcje toczą się 24 godzinę na dobę 7 dni w tygodniu. Aplikacja digitalizuje cały proces remarketingu, od ewaluacji i wyceny, po sprzedaż oraz transport pojazdów. Cały proces tworzenia bazy danych dla samochodu jest teraz możliwy w mniej niż 15 minut, włączając w to dokumentację uszkodzeń, jak również rejestrację zdjęć i filmów.

Jaka jest struktura płci w Pani zespole?

W działach sprzedaży i remarketingu w Europie Środkowej i Wschodniej Grupy AUTO1 –
tak zarządzam aż 12 krajami (!) – pracuje obecnie ponad 100 mężczyzn. AUTO1.com,
w którym zajmujemy się remarketingiem jest spółką córką Grupy AUTO1, która posiada
między innymi także skierowane do klienta indywidualnego Autohero.

Czy osobiście pasjonują Panią samochody? Dlaczego wybrała Pani branżę motoryzacyjną, aby rozwijać swoją karierę?

Od momentu kiedy zaczęłam pracować w tej branży faktycznie coraz bardziej interesują
mnie samochody. Jest to branża, która dynamicznie się rozwija i idzie cały czas do przodu. Rynek samochodów używanych przeżywa aktualnie renesans. Spowodowane jest to wzrostem cen nowych aut, czasem oczekiwania na nie oraz inflacją. Czynniki te
spowodowały, że popyt na samochody używane mocno wzrósł, a wraz ze wzrostem
popytu, wzrosły również ceny aut. Z ciekawością obserwuję nowinki ze świata motoryzacji
i to jak nowe regulacje wpływają na sprzedaż samochodów. Dlaczego wybrałam pracę
w tej branży? Wydaje mi się, że jest to bardzo dynamiczna branża, która cały czas się
rozwija.

Co Panią ,,nakręca” w codziennej pracy?

Firma, w której pracuje umożliwia mi duży rozwój. W AUTO1.com zaczynałam od zajęcia
się sprzedażą B2B w Polsce. Potem dokonałam osobistej ,,ekspansji” na cały obszar
Europy Środkowej i Wschodniej (*w rozumieniu Grupy AUTO1 Europa Środkowa
i Wschodnia to 12 krajów: Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy,
Estonia, Litwa, Łotwa, Macedonia Północna, Polska Serbia, Słowacja i Ukraina). Ostatnio zostałam także Dyrektorem Remarketingu na wspomnianym obszarze. Na co dzień wiele
satysfakcji sprawia mi obserwowanie jak rozwijają się moi podwładni – gdy pokonują
kolejne przeszkody i awansują. Uwielbiam patrzeć na to jak moje zespoły osiągają
kolejne cele. W sprzedaży liczy się na końcu wynik, a na wynik składa się praca każdej
osoby w zespole. Lubię także to dynamiczne, szybkie – jak na branżę motoryzacyjną
w końcu przystało – środowisko pracy.

Co jest dla Pani osobiście najbardziej istotną cechą samochodu? Bardziej ceni
Pani funkcjonalność czy design?

Najważniejsza jest dla mnie funkcjonalność, a design to oczywiście taka wisienka na
torcie.

Czy kupiłaby Pani samochód online?

Oczywiście. Żyjemy w czasach, gdy cały świat przenosi się do trybu online, ludzie kupują
w internecie dosłownie wszystko. Transakcje internetowe są bardzo bezpieczne i sama
na co dzień większość zakupów robię przez internet. AUTO1.com zrewolucjonizowało
myślenie na temat sprzedaży i kupna aut online w całej Europie dla profesjonalistów. Tak
jak w przypadku kupna odzieży czy jedzenia – zakup auta w internecie okazuje się być
bardzo wygodny, transparentny i często oszczędny – zarówno w aspekcie czasu, a często
i pieniędzy.

Jaki jest Pani ulubiony model samochodu?

Mercedes GLC – to naprawdę piękny samochód, zapiera dech w piersiach.

Jaka jest Pani recepta na sukces?

Droga do sukcesu jest zawsze wyboista i pełna zakrętów. Nie znam nikogo, kto bez poświęceń mógłby o sobie powiedzieć per ,,człowiek sukcesu”. Trzeba od samego
początku ciężko pracować, nie bać się nowych wyzwań i wychodzić poza swoją strefę
komfortu. Walczyć o swoje, nigdy się nie poddawać, nie przejmować się porażkami,
a jedynie wyciągać z nich wnioski. Być elastycznym jeśli chodzi o zmiany (czy w odniesieniu do branży, czy struktury firmy). W zarządzaniu ludźmi natomiast najistotniejsze jest szanowanie swoich podwładnych. Jak coś robimy, ważne żeby robić to
dobrze i profesjonalnie. Jeśli do zadania podchodzimy lekceważąco, to lepiej go nie
wykonywać i zająć się czymś innym.

O AUTO1.com

AUTO1.com jest największą w Europie platformą sprzedaży hurtowej samochodów używanych. Ponad 60 000 dealerów w ponad 30 krajach aktywnie wykorzystuje technologie i usługi AUTO1.com do digitalizacji swojej działalności związanej z samochodami używanymi. Kupujący mają dostęp do ponad 30 000 sprawdzonych samochodów używanych różnych marek. Sprzedawcy, w tym dealerzy, producenci, firmy leasingowe i wypożyczalnie samochodów, mają możliwość cyfrowej sprzedaży
pojazdów w sieci dealerskiej. Nasza ogólnoeuropejska sieć logistyczna z ponad 300 partnerami logistycznymi umożliwia również międzynarodowy handel po konkurencyjnych cenach. Wszystkie usługi są dostępne dla naszych partnerów 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, na rynkowych warunkach zakupu, bez ukrytych opłat lub minimalnego zakupu. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.auto1.com.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: