Czy Polacy chętnie flirtują? 50 proc. z nas traktuje flirt jako zdradę! Wyniki ogólnopolskiego badania

Francuski pisarz Paul Bourget powiedział o nim, że to akwarela miłości. Za jego mistrzynię uznano Marilyn Monroe. Może być niewinny lub stanowić początek wielkiej miłosnej przygody. Mowa o flircie, o który zapytano Polaków w ogólnopolskim badaniu, zrealizowanym przez agencję Biostat w ramach projektu Kalendarza artystycznego Gedeon Richter „Z miłości do…”. Jaki mamy stosunek do flitu? Czy chętnie się w niego angażujemy? Co sądzimy o tej formie interakcji?

 

 

Flirt = zdrada?

Połowa respondentów uważa, że flirt, mający miejsce w sytuacji, gdy jesteśmy w związku, to zdrada – łącznie 50,3% badanej grupy. Prawie co trzeci Polak nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie (30,7 proc.). Dla 19 proc. ankietowanych flirt nie jest formą zdrady – z czego zdecydowanej odpowiedzi negatywnej udzieliło 3,3 proc. uczestników badania.

Flirt Polaków w związkach

Ponad połowa respondentów przyznała, że zdarzyło im się flirtować z własnej inicjatywy z innym mężczyzną lub kobietą, będąc w związku – 52,2 proc. Przeważająca część tej grupy zaznaczyła, że robiła to sporadycznie – 41 proc. ogółu. 47,8 proc. Polaków, którzy wzięli udział w badaniu zadeklarowało, że będąc w związku nie flirtowało z inną osobą.
GR.grafiki do postow SOME-Czy zdarzyło nam się flirtować, będąc w związku_.png

Dlaczego chcielibyśmy flirtować?

Najwięcej badanych stwierdziło, że zaangażowałoby się we flirt, by stworzyć zabawne sytuacje – 34 proc. Nieco mniej, bo 30,2 proc. uczestników badania zrobiłoby to dla przeżycia dodatkowych pozytywnych emocji w życiu. Respondenci odpowiadali również, że flirt byłby sposobem na podniesienie samooceny – 28,7 proc. Oczywiście wśród odpowiedzi nie zabrakło chęci zbliżenia się do drugiej osoby – 25,7 proc. Polacy, biorący udział w badaniu, uznali flirt jako sposób na zaznaczenie swojej obecności w towarzystwie – 13,3 proc. W przypadku pytania otwartego przeważały odpowiedzi (7,3 proc.): „w żadnym przypadku nie podjąłbym/podjęłabym się flirtu”. Co ciekawe, respondenci z najmłodszej grupy wiekowej 18-24 lata istotnie częściej wskazywali na zbliżenie się do innej osoby, jako cel podjęcia się flirtu – 45,8 proc.

Spotkanie sam na sam

Jedno z pytań, które zadano Polakom w ogólnopolskim badaniu, dotyczyło spotkań sam na sam z innymi mężczyznami/kobietami, w sytuacji, gdy jesteśmy w związku. Czy respondenci uznają to za zwyczajną praktykę? W przypadku tego pytania przeważały odpowiedzi negujące. 38 proc. badanych nie zgadzało się z tym, że spotkania z innymi mężczyznami/kobietami sam na sam, będąc w związku partnerskim, są zwyczajną praktyką (23,8 proc. – odpowiedź „raczej nie” oraz 14,2 proc. – odpowiedź „zdecydowanie nie”). Innego zdania było 28,7 proc. respondentów, dla których takie spotkania są normalną praktyką. Co trzeci badany nie potrafił jednoznacznie określić swojego zdania na ten temat – 33,3 proc.

„Window shopping”, czyli podziwiaj, ale nie kupuj

– Flirt to ozdoba życia. Jak pieprzyk, który w XVIII wieku elegantki naklejały sobie na twarzy lub dekolcie. – mówi Katarzyna Miller (X edycja Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter „Z miłości do…”).

– Flirt jest jak „window shopping”. Oglądamy wystawy, zachwycamy się różnymi przedmiotami, ciuchami, gadżetami czy samochodami, ale nie kupujemy ich. Gdybyśmy każde „window shopping” zamieniali w kupowanie tego wszystkiego, co nam wpada w oko, to stałoby się to trudne, żmudne i w dodatku kosztowne. We flircie ekscytujące jest też to, że jest wolny także od ciężaru napięcia erotycznego, jest w nim tylko jego delikatna zapowiedź. – mówi Wojciech Eichelberger.

Jubileuszową, X edycję Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter „Z miłości do…” można zobaczyć odwiedzając wirtualny wernisaż: Kalendarz Artystyczny Gedeon Richter
***

“Z miłości do…” to już 10. wydanie corocznego Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter Polska. Projekt prowadzony jest od 2011 roku, z inicjatywy Anety Grzegorzewskiej, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych w Gedeon Richter Polska oraz artysty plastyka Andrzeja Pągowskiego. Wszystkie edycje Kalendarza skupiają się na tematyce kobiecej, interpretowanej w różnych formach artystycznych przez różnych twórców. Każda z nich ma też inny motyw przewodni.

***

Badanie zrealizował dom badawczy Biostat, na zlecenie Gedeon Richter Polska Sp. z o.o. w kwietniu 2021 roku. Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie n=1000. W badaniu wzięły udział osoby w wieku 18 – 55+ lat, które odpowiedziały na pytania dotyczące miłości.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: