Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend. Jak zmniejszyć związany z tym poziom stresu?

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze – zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój[1]. Okres po zmianie czasu, wraz z zakłóceniem wzorca snu oraz ciemnymi i ponurymi wieczorami, może powodować, że skutki codziennych mikrostresów staną się bardziej odczuwalne.

 

Mikrostresy to drobne, stresujące momenty, które występują regularnie. W danej chwili zazwyczaj nie znaczą dla nas wiele, jednak, jeśli nie zostaną rozwiązane – mogą narastać i powodować długoterminowe problemy z dobrym samopoczuciem.

Według nowego badania przeprowadzonego przez Mars Wrigley, producenta bezcukrowych gum Orbit®, 10% Polaków twierdzi, że po zmianie czasu doświadcza więcej mikrostresów. Respondenci wskazują, że z powodu krótszych dni odczuwają smutek (19%), zmęczenie (19%), czują się wyprowadzeni z równowagi (15%), rozdrażnieni (12%) oraz niespokojni (11%). 17% ankietowanych cieszy się natomiast, że zyskuje dodatkową godzinę snu[2].

Zapytani o najbardziej stresujące czynniki związane z przestawieniem zegarów, 24% pytanych Polaków stwierdziło, że nie wiedzą, jak to wpłynie na ich sen, 21% obawia się uczucia zmęczenia w pracy lub na uczelni, czy problemów z obudzeniem się (16%). 10% obawia się, że budzik nie włączy się we właściwym czasie.

Niemal 32% Polaków, zaproszonych do badania Mars Wrigley, uważa, że doświadcza mikrostresów aż 2-3 razy dziennie. Deklarują natomiast, że mają swoje sposoby, aby lepiej sobie z nimi radzić. 32% badanych wskazuje, że wychodzi na spacer na świeżym powietrzu, 27% ogląda telewizję, 22% czyta książkę, a prawie 20% decyduje się na żucie gumy.

Aby pomóc w walce z negatywnymi odczuciami związanymi z przestawieniem zegarów na czas zimowy, producent marki Orbit® zachęca do znalezienia chwili dla siebie. Małe przerwy, poświęcone wyłącznie sobie, mogą pomóc przezwyciężyć chaos dnia codziennego i zapewnić moment na reset.

O firmie Mars, Incorporated

Mars Incorporated to prywatna firma rodzinna z ponad stuletnią tradycją, która produkuje znane i lubiane przez naszych konsumentów produkty: wyroby czekoladowe (m.in. MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®), gumy do żucia i miętusy (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz jedzenie dla zwierząt (PEDIGREE®, CHAPPI®, ROYAL CANIN®, SHEBA®, WHISKAS®, PERFECT FIT®). Obecnie w 80 krajach na całym świecie Mars, Inc. zatrudnia ponad 140 000 pełnych entuzjazmu Współpracowników, których łączy i którym przyświeca Pięć Zasad. Każda z nich – Jakość, Odpowiedzialność, Wzajemność, Wydajność i Wolność – inspiruje w codziennej pracy. Wszystkich Współpracowników łączy również przekonanie, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj.

Więcej informacji o firmie Mars publikujemy na stronie www.mars.com

 

[1] https://www.health.com/mind-body/dst-mental-health

[2] Wszystkie dane pochodzą z: Censuswide na zlecenie Mars Wrigley via Weber Shandwick, Gen Z and Millennials (aged 16-42) in the UK, Poland, Germany, France, Spain, and Kazakhstan, Krajowa reprezentatywna próba 1000 przedstawicieli, 25.09.2023 r.

 

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: