Wizerunek i moda – czy to pojęcia równoznaczne?

Spotykając się z klientami, słuchaczami szkoleń, jak również w rozmowach między ludźmi często słyszę, że powinniśmy ubierać się tak lub inaczej, bo jest to modne. Niestety modne, nie zawsze znaczy dobre dla nas. Podążając ślepo za trendami modowymi, tak pod względem koloru jak i fasonu, możemy zrobić sobie krzywdę wizerunkową, obnażyć mankamenty swojej sylwetki lub wręcz narazić się na śmieszność. Aby nasz wizerunek był zawsze na czasie, jak również prawidłowy pod względem wizerunkowym warto zagłębić się w temat kolorystyki oraz fasonów stroju.

 

 

 

 

Jak można szybko sprawić żeby wyglądać świeżo mimo codziennych problemów?

Sekretem są dobrze dobrane kolory stroju, które nosimy bezpośrednio przy twarzy, jak również kolorystyka makijażu i włosów.

Bo dobrze dobrany kolor potrafi rozjaśnić cienie pod oczami i ożywić cerę, podkreślić naturalny kolor ust, a nawet trochę zniwelować zmarszczki. Za to jeśli dobierzesz go źle, to stanie się dokładnie na odwrót.

Co to jest typ urody i dlaczego określa się go kolorami?

Twórcą analizy kolorystycznej był malarz szwajcarski Johannes Itten żyjący na przełomie XIX i XX wieku, który podzielił harmonizujące ze sobą kolory  zgodnie z porami roku.

Duży wkład w analizę koloru ma Helena Rubistein, która odniosła analizę koloru do urody kobiet.  Określiła ona pierwsze typy urody ciepłej i zimnej. Typy urody dotyczą zarówno kobiet jak i mężczyzn.

Jak dobrać kolory aby było nam w nich „do twarzy”?

Każdy człowiek reprezentuje jakiś typ urody. To zbiór cech naszej twarzy i jej oprawy.

Najważniejsze z nich to:

  • naturalny kolor włosów i oprawy oczu
  • kolor tęczówek oka
  • karnacja cery

Między innymi na podstawie tych cech określamy czy dana osoba jest  Wiosną, Latem, Jesienią czy Zimą i co dla niej kolorystycznie jest najbardziej korzystne, a czego unikać.

Taki profesjonalny dobór kolorów to Analiza Kolorystyczna. Na analizę trzeba przyjść bez makijażu i kolorowych szkieł kontaktowych. Przed dobrze oświetlonym lustrem patrzymy jak zmienia się twarz w oprawie ram i chust kolorystycznych.

Innym sposobem wykonania tej usługi jest Analiza Kolorystyczna On-line, przeprowadzana za pomocą elektronicznych ram kolorystycznych, na podstawie zdjęcia oraz przy użyciu ankiety z pytaniami.

Po skończonej analizie, wszystko jedno w jaki sposób zrobionej, klient otrzymuje paletę barw dla niego twarzowych, którą może wykorzystać przy robieniu zakupów odzieżowych.

A jak można opisać Typy Urody?

Wiosna to ciepły i dość delikatny typ urody.

Jasna Wiosna to taka eteryczna wróżka. To najbardziej delikatna uroda, więc wszystko, co nosi musi być delikatne.

Czysta Wiosna to wyraziste blondynki, w typie słowiańskiej urody lub ciepłe szatynki. Szafa Czystej Wiosny pełna jest wesołych kolorów i wygląda jak wiosenna łąka.

Ciepła Wiosna to blondynka z rudawymi refleksami we włosach, a czasem ze  złotymi piegami. Szafa Ciepłej Wiosny to ciepłe, nasycone kolory, ale nie za mocne.

Wiosna to najrzadziej spotykany typ urody u mężczyzny.

Lato to chłodny typ urody, mimo że kojarzy się nam ze słońcem.

Jasne Lato to lodowa księżniczka, której uroda najbardziej przypomina lalkę.

Jej szafa to jasne czyste chłodne kolory, bo w nich najbardziej jej do twarzy

Chłodne Lato to kobieta o ciemnych włosach bez refleksów światła i oczach koloru morskiej zieleni, szafirowych lub ciemnoszarych z mocno zarysowaną oprawą w kolorze ciemnego grafitu. Jej szafa to morskie wyłącznie chłodne kolory

Zgaszone Lato to taka trochę szara myszka. Właśnie od jej koloru włosów wzięło się określenie „myszowaty”. W jej szafie kolory są zgaszone, chociaż i w czystych zimnych barwach jest jej dobrze.

Jesień to ciepły typ , a nawet można powiedzieć że gorący.

Zgaszona Jesień to powiew ciepła. Jej paleta barw jest miękka i ciepła, choć nieco przydymiona.

Ciepła Jesień to po prostu ogień. Paleta barw w jej szafie  jest jak jesień w pełni.

Ciemna Jesień to osoba w typie latynoskim. W Jej szafie roi się od ciepłych ciemnych kolorów.

Zima jak i pora roku o tej nazwie, jest zimnym typem urody.

Czysta Zima  to królowa śniegu. Przykuwa uwagę iskrzącymi się szafirowo lub fiołkowo oczami i grubymi ciemnym włosami. Wszystko w niej jest wyraźne i kontrastowe i taka też jest jej szafa.

Chłodna Zima ma oczy ciemne i przepastne, a skórę w pudrowym odcieniu czasem białawą. Jej szafa jest kolorowa w mocnych chłodnych barwach.

Ciemna Zima to powiew Dalekiego Wschodu. Jej oczy są czarne jak węgiel, a skóra od białej do hebanowej. Jeśli chodzi o szafę to pasuje im absolutnie wszystko.

Zima to najczęściej spotykany typ męskiej urody.

Dobór fasonów

Aby fasony ubrań pokazywały nasze atuty, a jej ewentualne wady ukrywały, warto poddać się Analizie Sylwetki.  Ważnymi elementami sylwetki, dzięki którym określamy jej typ są jej ogólne proporcje, wzrost oraz wymiary:

  • Szerokość ramion
  • Obwód biustu/klatki piersiowej
  • Talia – obwód i jej położenie
  • Obwód bioder
  • Długość i masywność kończyn – szczególnie nóg

Pomiarów tych dokonuję miarką krawiecką. Po skończonej analizie klient otrzymuje projekt szafy, dopasowany to jego typu sylwetki, składający się z odpowiednich fasonów ubrań. Analizę sylwetki można wykonać zarówno stacjonarnie jak i online.

Czy warto wiedzieć jaki typ sylwetki się reprezentuje?

Stanowczo tak!!!

Dobrze dobrane fasony potrafią wyszczuplić talię, ukryć brzuszek, zniwelować za szerokie biodra czy np. wydłużyć nam nogi. A to tylko kilka przykładów.

Podział na typy sylwetek dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn.

U mężczyzn  sprawa jest dość prosta -wyróżniamy 4 typy męskich sylwetek:

Jabłko: Niski, okrągły, krępy. Ma niestety nie za długie nogi i pokaźny brzuszek.

Gruszka:  Harmonijny, dość wysoki, jedynie wystający brzuch i boczki nieco psują ogólny odbiór.

Ołówek: wysoki i szczupły, nawet z wiekiem niewiele tyje.

Trójkąt ( odwrócony) : wysoki, atletycznie zbudowany, szeroki w barach, wąski w biodrach.

U kobiet ten podział jest nieco bardziej skomplikowany, Ja osobiście skłaniam się ku podziałowi na 12 typów sylwetek kobiecych.

Jabłko: to kobietka z reguły niska lub średniego wzrostu, u której widać zarysowany brzuszek Cegła: prawie męska.

Kolumna: wysoka i smukła.

Lizak: spory biust przy wąskich ramionach i biodrach i niestety nie za dużym wcięciem w talii.

Kielich: ma także spory biust, ale przy tym szerokie ramiona. Jej biodra są wąskie, a nogi długie.

Rożek: szczupła atletyczna.

Kręgiel: szczupły i zgrabny, ma średnie ramiona i biust, niską wcięta talię oraz ładnie zarysowaną zgrabną pupę.

Gruszka: ogólnie trochę bardziej od Kręgla korpulentna w biodrach, są jej znakiem rozpoznawczym.

Dzwonek: jego cecha charakterystyczna to niezarysowana talia znajdująca się prawie pod biustem i duże rozłożysta biodra.

Wazon:  całkiem zgrabna sylwetka przy zgrabnym biuście i biodrach nie posiada niestety talii.

Wiolonczela: słuszniejszych rozmiarów, ale kształtna i seksowna.

Klepsydra: dość szerokie ramiona, duży biust, pełne biodra i mocno wcięta talia to uosobienie kobiecości i wdzięku.

Jak widać w naszym wizerunku odpowiednie dopasowanie kolorystyki i fasonu ma podstawowe znaczenie, ale nie tylko to dla nie go jest ważne.

Dress Code

Naszym ubiorem przekazujemy konkretne informacje (profesjonalizm, szacunek, lekceważenie, bunt  smutek), musimy więc pamiętać, że powinien on być dopasowany do miejsca, w które się udajemy, celu w jakim tam się wybieramy i ludzi, których tam mamy spotkać. Zasady dotyczące wizerunku, dopasowanego do odpowiednich miejsc i sytuacji nazywamy dress codem. Dotyczy on np. strojów biznesowych czy szkolnych, koktajlowych lub wieczorowych. Są miejsca i sytuacje, w których musimy się do niego bezwzględnie stosować i moda nie ma tu żadnego znaczenia (miejsca kultu, szkoła, biuro, opera, teatr, ważne uroczystości), w innych możemy pozwolić sobie na większy luz (wycieczka, spotkanie z przyjaciółmi itp.).

Jaka jest zatem różnica między modą, a wizerunkiem?

Moda jest zmienną, a wizerunek jest zawsze stałą. Moda przychodzi i odchodzi, zmieniają się trendy, pomysły i projekty. Dobry wizerunek, niezależnie od mody stanowi o tym, jak jesteśmy odbierani przez innych.
Pamiętajmy: „Pierwsze wrażenie robimy tylko raz”

Aleksandra Świąder – Osobista stylistka i brafitterka, doradca wizerunkowy, organizator imprez.

http://lexadesign.pl/,

https://www.facebook.com/lexadesignandevents/

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: