Strona WWW – jako Twoja najlepsza wizytówka

Strona WWW to podstawa Twojej działalności online. Dzięki niej nie tylko zaistniejesz w sieci, ale dotrzesz ze swoją ofertą do odbiorców i zaczniesz budować markę online. A o to przecież chodzi! Zobacz, w czym jeszcze może Ci pomóc własna strona WWW.

Strona WWW to sposób by zaistnieć w sieci

Strona WWW to podstawa, jeśli chcesz działać w sieci. Dlatego to właśnie jej wyklikanie powinno być Twoim pierwszym krokiem w działalności online. Na start strona nie musi być wcale rozbudowana. Wystarczy prosta witryna z podstronami o Tobie, kontaktem i ofertą, by dać się znaleźć innym. Dopiero później, wraz z rozwojem swojej działalności możesz pomyśleć o dodawaniu do niej nowych elementów.

Możesz ją stworzyć samodzielnie

W tym celu dobrym pomysłem jest samodzielne wyklikanie takiej strony na WordPressie. To niskokosztowe rozwiązanie, które pozwoli ci z łatwością dostosowywać witrynę do swoich potrzeb oraz w przyszłości ją rozwijać np. decydując się na zainstalowanie bezpłatnej wtyczki WooCommerce i skonfigurowanie własnego sklepu online.

Nie zwlekaj z własnym miejscem w sieci!

Im szybciej stworzysz swoją stronę WWW, tym lepiej, bo w innym wypadku tracisz wiele okazji do pozyskania nowych klientów i co za tym idzie, płynących z tego zysków. A bez strony, jak inni mają do Ciebie trafić? Owszem, są social media, ale przebić się w nich nie jest tak łatwo (zwłaszcza, jeśli chcesz to zrobić niskokosztowo). Co najistotniejsze statystyki pokazują jasno, że ponad 97% internautów korzysta z wyszukiwarki Google, a co za tym idzie, mogą właśnie z tej wyszukiwarki wpaść na Twoją stronę WWW.

Strona WWW to sposób, by pokazać się na własnych zasadach

Oczywiście, możesz działać w social media, by budować swoją markę (co jest nawet wskazane), ale to właśnie na stronie WWW zrobisz to na własnych zasadach, od A do Z, tak jak chcesz. Pokaż, kim jesteś, opowiedz swoją historię, przedstaw portfolio i realizacje, swoją misję, ofertę, a to wszystko w sposób, z którym Twój klient chętnie się zapozna.

Kreuj do woli swoją markę

Strona WWW to także miejsce, w którym dokładnie wyeksponujesz styl swojej marki. Pokażesz jej kolory, grafiki i to, jak chcesz, by Twoja działalność była postrzegana. Uwaga odbiorcy będzie skierowana tylko i wyłącznie na to, co masz do przekazania, co wcale nie jest takie łatwe do osiągnięcia w dobie rozpraszających social mediów. Warto tym samym wykorzystać stronę WWW, by jak najlepiej zaprezentować siebie, jak i swoją ofertę.

Strona WWW to świetna reklama

Wiesz, że strona WWW może być także świetną reklamą Twojej działalności?  To miejsce w sieci poświęcone tylko i wyłącznie Tobie i marce, jaką tworzysz. Nigdzie indziej nie masz takich możliwości pokazania swojej oferty, jak i misji. Dlatego wykorzystaj to dobrze i zaprezentuj się z najlepszej omen nomen… strony. Zadbaj zarówno o aspekt wizualny witryny, jak i uzupełnienie jej treściami, które pozwolą odbiorcom dowiedzieć się o Tobie więcej, tak by poczuli, że Twoje produkty bądź usługi są dokładnie tym, czego potrzebują.

Strona WWW versus social media

Być może myślisz sobie, że po co Ci strona WWW skoro są social media? Masz już fanpage, konto na Instagramie, może kilka filmików na TikToku… Czy to już nie wystarczy? Zdecydowanie nie i już tłumaczę dlaczego. W social media nigdy nie jesteś “na swoim”. Masz malutką przestrzeń dla siebie, jednak w każdej chwili może wydarzyć się coś, przez co grozi Ci utrat społeczności, stworzonych treści, czy zablokowanie konta.

Social media są jak wynajmowanie mieszkania, a strona WWW, jak dom, który należy do Ciebie. Widzisz tę różnicę, prawda? Dlatego warto zacząć budować swoją markę w sieci od strony WWW, zamiast polegać tylko i wyłącznie na social mediach. Te oczywiście także są potrzebne, ale nigdy kosztem Twojej strony WWW.

Strona WWW zaprezentuje Twoją ofertę

Strona WWW to Twoja wizytówka w sieci, dlatego też powinny pojawić się na niej informacje o Tobie i Twojej ofercie. Pokaż, w czym się specjalizujesz oraz co możesz zaoferować swoim klientom. Jakie problemy rozwiązujesz? W czym pomagasz? Dlaczego mają kupić u Ciebie, a nie konkurencji? Czym się wyróżniasz?

Cała oferta w jednym miejscu

O ile przeglądając social media trudno od razu zapoznać się z całą ofertą, to w przypadku stron WWW jest ona podana na tacy. Dzięki temu Twoim odbiorcy nie muszą scrollować wielu postów, by znaleźć interesujące ich informacje i zdecydować się na zakup. To sprawia, że oszczędzają czas. Co więcej, ta oszczędność czasu dotyczy także Ciebie, bo nie musisz odpowiadać na powtarzające się pytania, tylko od razu odesłać do strony WWW, gdzie odpowiedź na… kliknięcie myszki. Wyeksponuj ją tak, by klient od razu wiedział, czego potrzebuje w swoim przypadku.

Strona WWW pracuje dla Ciebie 24/7h

Strona WWW jest dostępna dla Twoich klientów cały czas. A to oznacza, że nie tylko mogą w każdym momencie ją przeglądać, pisać do Ciebie wiadomości, ale także robić zakupy, jeśli masz już stworzony sklep. Nigdy nie wiesz, o której i jakiego dnia ktoś będzie wyszukiwał informacji na temat produktów bądź usług, które proponujesz. Jedno jest za to prawie pewne, by to zrobić, wpisze w wyszukiwarkę Google konkretne zapytanie i o ile dobrze pójdzie, Twoja strona pojawi się gdzieś wysoko w wynikach wyszukiwania. A wtedy do wyświetlenia Twojej oferty dzieli go kilka kliknięć.

Pasuje do Ciebie idealnie

Własna witryna to nie tylko wizytówka Twoje działalności, ale także sposób, by ułożyć biznes pod swoje potrzeby. Gdy zadbasz o odpowiednie skonfigurowanie sklepu, to wiele rzeczy w Twojej firmie będzie działo się automatycznie. Ktoś coś kupuje? Super! W przypadku produktów online zostaną mu one wysłane automatycznie, a faktura z miejsca powędruje do księgowej. Efekt? Więcej czasu na to, co najważniejsze w Twojej działalności i co umożliwi Ci dalszy rozwój. U mnie na przykład tworzenie nowych materiałów (darmowych i płatnych) sprawiało, że Jestem Interaktywna rozwijała się i zyskiwała nowych odbiorców.

Strona WWW zapewnia szybszy i lepszy kontakt z Tobą

Jedną z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić w swojej działalności, jest utrudnienie kontaktu z odbiorcami. Jeśli samo znalezienie maila zajmuje wieczność, to uwierz mi, że wiele osób zrezygnuje i po prostu poszuka kogoś innego z podobną ofertą. Nie ma sensu tracić klientów w ten sposób. A często, gdy prowadzisz same social media, to dokładne zapoznanie się z bliżej z Tobą, ofertą, jak i namiarami jest bardzo trudne.

Ułatwia relacje z odbiorcami

Dlatego nie tylko strona WWW jest istotna, ale także  zakładka “kontakt”, w której możesz umieścić swojego maila, formularz kontaktowy, czy terminarz z zapisami np. na bezpłatną rozmowę. To jaką konkretnie opcję wybierzesz, zależy od tego, jaki typ działalności prowadzisz. Ważne, by możliwie ułatwić ze sobą kontakt.

Strona WWW to Twój sposób, by zaistnieć w sieci, zbudować swoją markę i ją zareklamować, a także dotrzeć do wszystkich zainteresowanych odbiorców. Dlatego, gdy dopiero zaczynasz działać online, niech stworzenie wizytówki w sieci będzie Twoim pierwszym krokiem.

A jeśli chcesz, to Ci w tym pomogę w Paczce Interaktywnych, która właśnie ruszyła. To miejsce, w którym możesz rozwijać biznes z pomocą ekspertów i ze wsparciem osób działających tak, jak Ty. Znajdziesz w nim motywację, nowe znajomości, a także niezbędną wiedzę, która pozwoli Ci ruszyć z miejsca. Nabór trwa do 24 stycznia 2023, a ponad połowa miejsc jest już zajęta!

***

Ola Gościniak – Jestem Interaktywna www.olagosciniak.pl

Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, blogerka, autorka książki “Bądź Online” oraz książkoplanera “Rok w biznesie online”, mentorka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka.

Od 2015 r. pomaga kobietom z całej Polski w realizacji ich interaktywnych marzeń i osiągnięciu niezależności finansowej na własnych zasadach. Przeszkoliła już ponad 50 tys. Polek. Pokazuje im, jak stworzyć stronę WWW od podstaw, jak założyć sklep internetowy czy rozpocząć biznes online. Z sukcesem tworzy zaangażowaną społeczność Jesteśmy Interaktywne.

Laureatka w XII edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku w kategorii Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu oraz Lady Business Awards w kategorii Przedsiębiorcza Kobieta to TY. Znalazła się w TOP 20 wpływowych blogerów 2018, 2019, 2020 i TOP 30 2017 w rankingu JasonHunt. Prelegentka i mówczyni na wielu branżowych wydarzeniach.

Absolwentka informatyki na Politechnice Poznańskiej, grafiki projektowej w Collegium Da Vinci oraz coachingu biznesowego w WSKZ. Swoją pierwszą stronę internetową stworzyła jeszcze w podstawówce, 20 lat temu. Od tamtej pory ma ich na swoim koncie ponad 500.

 

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: