Sprzedawać, nie sprzedawać? Jedno jest pewne, nie dać o sobie zapomnieć!

Sytuacja wywołana wirusem jest bardzo trudna, a branża odzieżowa już liczy straty. Na co dzień współpracuję z małymi lokalnymi butikami, butikami internetowymi oraz sklepami odzieżowymi znajdującymi się w galeriach handlowych zaopatrując ich w towary od polskich producentów za pośrednictwem platformy online www.sprzedazhurtowaodziezy.pl.

 

Sprzedaż niektórych produktów, takich jak ubrania okolicznościowe mocno spadła, ale to nie jest tak, że spadła całkowicie. Są sklepy, które dalej dobrze sobie radzą.

W obecnej sytuacji, gdzie klienci pozostali w domach, a większość butików zamknęła się na czas kwarantanny, handel przeniósł się do sieci.

Jak sobie z tym radzić? Moich klientów, zwłaszcza tych, którzy do tej pory prowadzili sprzedaż jedynie stacjonarną przekonałam do otworzenia się na nowe kanały sprzedaży internetowej, wielu z nich wypracowało świetnie wyniki w krótkim czasie i zastanawia się czemu nie wdrożyło tych rozwiązań wcześniej.

Nie trzeba od razu tworzyć sklepu internetowego, zacznij od wystawienia swojej oferty na profilach w mediach społecznościowych. Poinformuj o tym swoich dotychczasowych klientów, to właśnie od nich spróbuj zacząć. Powiedz im jakie środki bezpieczeństwa wdrożyłeś, zapewnij ich, że zakupy w Twoim sklepie są bezpieczne i zadbaj o to, żeby tak było. Zachęć do kupowania produktów wybierając przedpłatę jako formę zapłaty i jeśli to możliwe z odbiorem z paczkomatu.

Bardzo ważną informacją, która wpływa na decyzję o zakupie jest termin realizacji zamówienia. Czy towar dostępny jest od ręki, czy trzeba poczekać dłużej na dostawę. Należy również poinformować klienta o ewentualnym opóźnieniu. Nic tak nie drażni jak wpłacone pieniądze i czekanie wieczność bez odzewu ze strony sprzedawcy.

Zastanów się nad tym jakimi produktami mogą być teraz zainteresowani Twoi klienci. Pamiętaj, że wielu z nich siedzi w domu, a o imprezach okolicznościowych czy spotkaniach rodzinnych można na razie zapomnieć.

Musisz wiedzieć, że nowy klient może nie zdecydować się na zakup od razu. Ale za to zostawi komentarz, złoży zapytanie w wiadomości prywatnej. Zbieraj te informacje, przypominaj się co jakiś czas temu klientowi, pisząc do niego np. że ponownie dostępny jest produkt, o który pytał.

Zadbaj o zróżnicowany towar. Klient lubi, gdy ma wybór. Ale do zakupów podejdź w miarę rozsądnie. To nie czas, aby nabrać towaru za dużą sumę. Wychodząc naprzeciw, platforma sprzedazhurtowaodziezy.pl udostępniła swoim klientom hurtowym możliwość zakupu od 1 sztuki, bez ryzyka zamawiania całej rozmiarówki. W obecnym czasie, gdy nic nie jest pewne to świetne rozwiązanie nie tylko dla butików, które zaczynają, ale również takich które działają na rynku online już bardzo długo.

Jeśli chodzi o rabaty, zdania wśród specjalistów od marketingu są podzielone. Jedni zachęcają do ich udzielania, inni zaś proponują, aby unikać, a w zamian dodać drobny upominek, czy też darmową dostawę.

Nikt nie lubi hejtu. Niestety pod wieloma zdjęciami, postami można przeczytać komentarz typu „po co to wystawiacie, teraz nikt nie myśli o zakupie ubrań”, „nie macie sumienia, naciągacie ludzi”. Jak sobie z tym radzić? Bardzo prosto, nie trzeba od razu pisać o sprzedaży. Wystarczy, ze założysz dres (który masz w ofercie), zrobisz zdjęcie siedząc na kanapie oglądając serial, wrzucisz na swój profil, albo zdjęcie w stroju fitness i zachęcisz ludzi do aktywności fizycznej, czy też sukienkę podpisując zdjęcie, że siedząc w domu nie zapominasz, że jesteś kobietą. Klientka, której dana rzecz się spodoba sama napiszę do Ciebie, że chce to kupić.

A co jeśli nie będzie sprzedaży? Najgorsze co możesz zrobić to się poddać! Wiadome jest jak działają media społecznościowe i zasięgi. Jeśli zaprzestaniecie działań to inni o Was zapomną i później trudno będzie to odbudować. To, że ludzie nic nie kupują, nie oznacza, że nie obserwują. Wykorzystajcie ten moment, na zbudowanie długoterminowej relacji ze swoim klientem.

Promocja. To jest ostatnia w tym artykule i bardzo ważna wskazówka. Aby móc się utrzymać należy zadbać o to, aby jak najwięcej osób wiedziało o Twoim sklepie. W internecie znajdziesz wiele form promocji, wszystko jednak zależy od budżetu jaki posiadasz. Ale nie martw się, wśród nich są i takie, które nie wymagają dużych sum pieniędzy.

Na koniec chciałabym przekazać właścicielom butików, abyście nie dali się sparaliżować, abyście działali myśląc pozytywnie i podejmowali rozsądne i trafne decyzję.

Aneta Guść, właścicielka platformy internetowej sprzedazhurtowaodziezy.pl

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: