Skutki pandemii widoczne w sposobach spędzania czasu wolnego. Wyniki badania

Życie codzienne w czasach pandemii uległo sporym zmianom. Mocno odczuwalna samotność zwiększyła chęć spędzania czasu w grupie przyjaciół lub rodziny, a trwałe zwolnienie tempa życia przyczyniła się do poszukiwania relaksu oraz pasywnej rozrywki. Jak pokazują wyniki badania, co trzecia osoba zwiększyła również zainteresowanie sportami ekstremalnymi, dostarczającymi mocnych przeżyć.

 

 

Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń „Covidowe rozrywki Polaków” najczęściej podczas pandemii towarzyszyła nam złość i poczucie bezsilności (29%) oraz stres i pogorszenie się ogólnego stanu psychofizycznego. 40% respondentów pandemia zmobilizowała aby poszukiwać nowych zajęć i przetrwać ten trudny czas. Zaczęliśmy odczuwać większą potrzebę kontaktu z ludźmi za pośrednictwem sieci (30%) oraz poświęcać więcej czasu na własne potrzeby (23%). Zwiększyła się również potrzeba postawienia granicy między strefą zawodową a prywatną (16%). Czas pandemii dla wielu osób okazał się okresem odkrywania nowych zainteresowań.

Co trzeci Polak, gospodarując czasem wolnym, musiał uwzględnić potrzeby wszystkich domowników, dlatego też nauczył się dobrze nim zarządzać. 22% respondentów przestała w ogóle planować czas wolny, a 15% ankietowanych miało spory problem z oddzieleniem czasu wolnego i tego przeznaczonego na pracę. Dla co trzeciego Polaka korzystanie z różnych form rozrywki w czasie pandemii stało się odskocznią od rzeczywistości a dla ponad połowy sposobem na przetrwanie. W tym trudnym czasie rozrywka pozwala nam oderwać się od przygnębiającej rzeczywistości (18%), zrelaksować się i wyciszyć (31%) oraz przede wszystkim poprawić humor (32%).

Rozrywkę potraktowaliśmy nie tylko jako formę zabawy, ale również sposób zdobywania nowych umiejętności (30%), zaczęliśmy również korzystać intensywniej z nowych technologii w celach rozrywkowych (34%) oraz majsterkować (12%). Najczęściej korzystamy z rozrywek relaksujących (34%), kulinarnych (31%) oraz kreatywnych (25%). Najbardziej popularne stały się ćwiczenia z instruktorami online (21%), kultura online (19%), e-booki i audiobooki (18%), gry komputerowe (18%), gry planszowe (12%) oraz warsztaty online (12%). Najczęściej animatorem czasu wolnego w domu stał się partner (57%) lub dziecko (25%). Spędzanie czasu w miejscu zamieszkania pozwoliło nam również odkrywać nowe miejskie szlaki turystyczne w plenerze (34%), staliśmy się więc turystami we własnej miejscowości (27%).

Aby zaadoptować się do nowych form spędzania czasu czytamy poradniki (35%), korzystamy z porad przyjaciół i rodziny (25%), czy nawet posiłkujemy się wsparciem specjalisty psychologa czy coacha (23%). Po pandemii w pierwszej kolejności będziemy chcieli wyjechać do jakiegoś parku rozrywki (27%), wspólnie spróbować jakiegoś sportu ekstremalnego (24%), wyjść z rodziną lub przyjaciółmi do restauracji (20%) lub pobyć w spa (15%). Sposób spędzania wolnego czasu po pandemii może też ulec zmianie. Na pewno w pierwszej kolejności będziemy chcieli zrealizować wszystkie własne rozrywkowe potrzeby (34%) oraz dostarczyć sobie mocnych przeżyć na przykład uprawiając sporty ekstremalne (30%). Zwiększy się również chęć spędzania czasu w grupie przyjaciół lub rodziny (17%).

Skutki pandemii widoczne w sposobach spędzania czasu wolnego to przede wszystkim większa chęć do realizacji własnych potrzeb w obszarze rozrywki (34%), zwiększenie zainteresowania sportami ekstremalnymi, dostarczającymi mocnych przeżyć (30%), większa chęć do spędzania czasu w grupie przyjaciół lub rodziny (17%), trwałe zwolnienie tempa życia i poszukiwanie relaksu oraz pasywnej rozrywki (15%) oraz dbałość o jakość spędzania czasu wolnego (4%).

* Badanie sondażowe “Covidowe rozrywki Polaków” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 522 respondentów w formie ankiety online w kwietniu 2021

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: