Rusza ogólnopolska kampania „Nie hejtuję – motywuję”!

Choć wydaje się to niewiarygodne, zjawisko oczerniania, sprawiania przykrości, małych i całkiem sporych złośliwości, które dotyka kobiet w pracy, najczęściej wychodzi od ich koleżanek, a nie kolegów. Czas wreszcie rozprawić się ze zjawiskiem hejtu w środowisku biznesowym. Pomoże w tym ogólnopolska kampania „Nie hejtuję – motywuję” zainicjowana przez Europejski Klub Kobiet Biznesu!

 

 

Niemal każda kobieta spotkała się w swym życiu zawodowym ze zjawiskiem, które można zamknąć w jednym słowie: „hejt”. Rozsiewanie nieprawdziwych informacji, złośliwość okazywana jawnie, a czasem za czyimiś plecami, czy w Internecie, w skrajnych przypadkach nawet niszczenie efektu pracy, dotyczy nie tylko pań, które pracują w korporacji, ale też zatrudnionych w instytucjach budżetowych, w których trudniej o awans, czy też w małych lub średnich przedsiębiorstwach. Z sytuacją mają też często do czynienia kobiety tworzące jednoosobowe firmy, których działalność chce zniszczyć konkurencja. Co gorsza, postawa taka jest coraz częściej wynikiem działania kobiet, a nie mężczyzn:

– Parafrazując znane powiedzenie, ktoś mógłby powiedzieć: „W miłości, na wojnie… i w biznesie wszystkie chwyty są dozwolone”. Ktoś mógłby też stwierdzić, że do celu nie zawsze dochodzi się przy użyciu szlachetnych metod. Jako założycielka Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu chcę jednak pokazać, że istnieje też druga strona medalu: sianie nienawiści podcina skrzydła wielu zdolnym, wspaniałym kobietom, których część nie radzi sobie z tym zjawiskiem. W efekcie często rezygnują z pracy, z własnego rozwoju, z własnych marzeń, by znów odzyskać spokój – mówi Ilona Adamska, pomysłodawczyni kampanii „Nie hejtuję – motywuję”.

– Czas wreszcie powiedzieć „dość” osobom, które rozsiewają hejt i pokazać im np., że ich poczynania mogą mieć poważne skutki prawne. Przede wszystkim chcemy jednak wesprzeć kobiety, które doświadczyły hejtu, wskazać im narzędzia, za pomocą których mogą uporać się z przykrą sytuacją, czy po prostu pokazać, że nie są pozostawione z tym problemem same.

Ogólnopolska kampania ma na celu nie tylko nagłośnienie zjawiska hejtu w pracy, ale też pokazanie jego rozmiaru i zasięgu.

Nic dziwnego zatem, że kampanię wsparły i jej ambasadorkami zostały znane i cenione postacie, kobiety, które często same musiały stawić czoła hejtowi: Katarzyna Miller, Anna Maruszeczko, Monika Richardson, Teresa Rosati, Katarzyna Pakosińska, Beata Sadowska czy Anna Korcz. Trzeba jednak podkreślić, że lista nazwisk może być jeszcze dłuższa!

Jak przyznały ambasadorki akcji, zjawisko oczerniania, rozsiewania nienawistnych plotek czy złośliwości, lepiej przekuć na pozytywne emocje i zacząć się nawzajem wspierać i motywować:

– Cieszę się, że mogę być częścią tego projektu. To bardzo potrzebna akcja. O zjawisku hejtu trzeba wreszcie zacząć głośno mówić, by skutecznie mu przeciwdziałać! – stwierdza Katarzyna Miller, psycholożka.

Z kolei Teresa Rosati wskazuje na osobisty aspekt, który nakłonił ją do aktywnego udziału w kampanii „Nie hejtuję – motywuję”: – To przykre, ale w życiu zawodowym, ale również prywatnym doznawałam wiele hejtu właśnie ze strony kobiet. Uważam, że problem jest poważny i trzeba go nagłośnić, dlatego całym sercem popieram tę akcję – mówi znana projektantka.

Dzięki ogólnopolskiej kampanii „Nie hejtuję – motywuję” podstawowe cele Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu czyli napiętnowanie zjawiska nienawiści kobiet wobec innych pań z pewnością zostaną osiągnięte.

Pomogą w tym liczne wydarzenia i działania organizatorów akcji, przede wszystkim:

– zorganizowanie sesji zdjęciowej na billboardy

– zorganizowanie konferencji prasowej dla mediów z udziałem gwiazd, psychologów i debatę na temat hejtu w biznesie

– serię wywiadów z ambasadorkami i Klubowiczkami do portali / mediów, które obejmą patronat medialny nad kampanią

– serię webinarów i livów na profilu Klubu na Facebooku: https://www.facebook.com/Europejski-Klub-Kobiet-Biznesu-103102263619007″

– serię artykułów przygotowanych przez prawniczki zrzeszone w Klubie na temat prawnych konsekwencji hejtu i tego, jak sobie z nim radzi

– wręczenie statuetek dla gwiazd zaangażowanych w akcję podczas I FORUM EUROPEJSKIEGO KLUBU KOBIET BIZNESU, które odbędzie się w drugiej połowie marca 2022 roku w Warszawie

– Zamiast hejtować – nauczmy się cieszyć z sukcesów innych. Inspirujmy się tymi, którzy już go odnieśli. Pamiętajmy, że za każdym sukcesem kryje się wytrwałość i ciężka praca. Jeśli to zrozumiemy, będzie nam się żyło lepiej i przyjemniej. Zamiast toksycznej zazdrości odczujemy inspirację i motywację. Szacunek i podziw. Impuls do działania. I pamiętajmy: Szczęście to nie tylko „mieć”, ale również „być”. Być tu i teraz, dla siebie i dla innych. – zachęca Ilona Adamska.

Czas skończyć ze zjawiskiem szerzenia negatywnych emocji w środowisku zawodowym wśród kobiet. Pomoże w tym kampania „Nie hejtuję – motywuję” organizowana przez Europejski Klub Kobiet Biznesu!

Więcej o Klubie na www.ekkb.pl

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: