RAPORT: Polki u fryzjera. Jak dbamy o swoje włosy?

Kobiety po czterdziestym roku życia chodzą do fryzjera znacznie częściej niż dwudziestoparolatki, a profesjonalne produkty do pielęgnacji włosów kupuje coraz więcej Polek – wynika z badania „Klientki salonów fryzjerskich” przeprowadzonego na zlecenie Polwell i JBS Goldwell. Jakie są najpopularniejsze usługi fryzjerskie? Czy jesteśmy regularne w dbaniu o włosy? Ile kosztują nas miesięcznie kosmetyki do ich pielęgnacji?

 

 

 

Blisko 95 proc. Polek korzysta z usług fryzjerskich, z czego ponad dwie trzecie z nich tylko i wyłącznie w specjalistycznych salonach – wynika z najnowszego badania przygotowanego na zlecenie Polwell i JBS Goldwell. Oznacza to, że wolimy oddać swoje włosy w ręce specjalistów, niż narażać się nie tylko na niepożądany efekt końcowy, ale przede wszystkim na utratę ich prawidłowej kondycji.

– Fryzjer to osoba, do której Polki mają duże zaufanie. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie najlepszych efektów oraz pomoc w wybraniu odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji włosów. Jak wynika z badania rośnie ilość kobiet kupujących profesjonalne kosmetyki, jednak cały czas potrzebne jest upowszechnianie wiedzy dot. korzyści z ich zastosowania. – mówi Piotr Dagiel, wiceprezes zarządu marki Polwell.

Lubimy chodzić do fryzjera

Trzy czwarte Polek regularnie odwiedza zaufanego fryzjera, a najczęstszymi gośćmi ich foteli są kobiety w przedziale wiekowym 41-55. Według badań, umawiają się na wizytę co najmniej raz w miesiącu, podobnie jak panie powyżej 66 roku życia. Najrzadziej do salonów zaglądają dwudziestoparolatki – zazwyczaj są u fryzjera raz na 2-3 miesiące. Mniejsza częstotliwość wizyt nie wynika jednak z braku zainteresowania własną fryzurą. Co piąta z nas chciałaby chodzić do fryzjera częściej, lecz główną przeszkodą są finanse (44 proc.), a także brak czasu (19 proc.).

Jedynie co piąta z nas zmieniła w ciągu ostatniego roku fryzjera, co oznacza, że ufamy swoim ulubionym salonom. Potwierdza to również fakt, iż jedynie 10 proc. ankietowanych rozważało zmianę aktualnego fryzjera w ostatnim roku. Przywiązanie do konkretnego specjalisty wynika najczęściej z zadowalającego efektu końcowego oraz pomocy w doborze produktów do późniejszej pielęgnacji.

Strzyżenie wciąż liderem

Najczęściej wykonywaną usługą jest strzyżenie, które wskazało 68 proc. badanych. Sporą popularnością cieszy się również koloryzacja (40 proc.) oraz modelowanie włosów i upinanie ich (39 proc.). Co trzecia klientka korzysta z pielęgnacyjnego odświeżania koloru włosów, np. profesjonalnymi odżywkami. Nie jest to nic zaskakującego, gdyż ponad połowa Polek (55 proc.) regularnie farbuje włosy, a co trzecia podejmuje się koloryzacji jedynie w salonie fryzjerskim.

– Prawidłowo przeprowadzona koloryzacja to także rytuał pielęgnacyjny – takiego zdania jest Cezary Szymczak, CEO RICA Polska. – Poza zmianą lub odświeżeniem koloru włosów, równie ważne jest regularne dostarczanie im odżywczych składników, stosując do tego odżywki i maski o działaniu nawilżającym. Na włosach, które cechuje dobra kondycja, kolor jest bardziej wyrazisty i utrzymuje się dłużej – dodaje.

Profesjonalne produkty – jesteśmy na tak

Polki znają i doceniają profesjonalne kosmetyki do włosów. O ich istnieniu wie ponad 70 proc. badanych, a jedynie 2 proc. mniej (68 proc.) potwierdza ich nabywanie. Wiedzę na ich temat czerpią głównie od fryzjerów (ponad 60 proc.), rzadziej z Internetu (37 proc.)  lub poleceń znajomych (34 proc.). Salony fryzjerskie są także najczęstszym miejscem zakupu specjalistycznych kosmetyków (42 proc.); coraz rzadziej są drogerie (33 proc.) oraz sklepy internetowe (16 proc.). W skali miesiąca Polki wydają na nie niespełna 80 zł, zaś średnia wartość jednorazowych zakupów to wydatek rzędu 50 zł.

– Często proponuję klientkom produkty marek fryzjerskich do domowej pielęgnacji. Wiele Pań nie kojarzy ich producentów; nie wie też, gdzie może nabyć takie produkty i utożsamia profesjonalne kosmetyki z tymi ogólnodostępnymi – mówi Dominik Podwika, właściciel fryzjerskiego atelier Podwika Studio we Wrocławiu. Należy pamiętać, że produkty marek fryzjerskich są bardziej skondensowane i zawierają więcej składników aktywnych niż produkty z drogeryjnych półek, przez co ich efekt jest widoczny znacznie dłużej. Dodatkowo, pozytywnie wpływają na zdrowie naszych włosów – dodaje.

Wyniki raportu dowodzą, że Polki dbają o swoje włosy i przywiązują uwagę do produktów, których używają do ich pielęgnacji. Rosnące zainteresowanie rozmaitymi zabiegami fryzjerskimi to znak, że ufamy fryzjerom i chcemy podążać za najnowszymi trendami.

***

Badanie zostało zrealizowane w miesiącach listopad-grudzień 2018 przez agencję BSM Intelligent Solutions metodą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI) na reprezentatywnej próbie 600 dorosłych Polek.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: