Już w najbliższy weekend, 1.czerwca, w Hali EXPO Łódź odbędzie się niepowtarzalny pokaz, na którym swoje kolekcje zaprezentuje czołówka młodych i doświadczonych, polskich projektantów. Kto znalazł się w tym gronie?
Są młodzi, ale ich dorobek zawodowy budzi podziw, ukończyli prestiżowe uczelnie przygotowujące do pracy w zawodzie, ale to świeżość spojrzenia, oryginalne inspiracje i odwaga w realizowaniu pomysłów są ich największym atutem, dzięki któremu zostali głównymi bohaterami najnowszej edycji wydarzenia „Marka wspiera Markę”. Mowa oczywiście o projektantach, którzy zaprezentują swą twórczość w najbliższą niedzielę w mieście uznawanym za Mekkę polskiej mody – w Łodzi.
W tym niezwykłym gronie znalazła się m.in. Klaudia Bartmańska, założycielka marki BARTMANSKA – projektantka, która wykorzystuje wiedzę i imponujące doświadczenie (m.in. zdobyte w atelier samego Macieja Zienia) do kreowania własnych marek: Bartmanska i Lago (której jest współwłaścicielką), a także przy projektowaniu wnętrz, czy scenografii. Kolekcja, którą zaprezentuje na nadchodzącym pokazie to znakomita ilustracja niczym nieskrępowanej wyobraźni, gdzie materiały takie jak laminowane skóry, jedwabne szyfony i satyny, tkaniny metaliczne i strukturalne są swobodnie łączone, dając niezwykły efekt!
Imponujący dorobek artystyczny ma na swym koncie kolejna projektantka: Milena Sobierajska-Mielewczyk, właścicielka marki Milidiami, która prezentowała swoje kolekcje m.in. na polskim Fashion Philosophy Fashion Week Poland, Fashionable East Białystok, Fashion Designer Awards, pokazach Miss Polonia województwa łódzkiego. Jej projekty pokochały m.in. Anna Dereszowska, czy stylistka Zofia Ślotała. Czy podobnie będzie z najnowszymi kreacjami, wśród których dominują długie suknie maxi, kwieciste printy oraz sylwetki inspirowane stylem boho? Z pewnością tak!
Niezwykle wyrazistą i odważną stronę kobiecości akcentuje w swej twórczości kolejna projektantka zaproszona do pokazu – HOJNATZKA. Jej kolekcje prezentowane były na wielu prestiżowych imprezach m. in. na Mercedes Benz Fashion Week w Budapeszcie, na Litwie czy w Rosji czy na rodzimym gruncie – choćby podczas Cracow Fashion Week. Kolekcja, którą projektantka zaprezentuje w Łodzi – „3 weeks” – to osiem wizerunków współczesnej świadomej swej wartości kobiety, która swą wewnętrzną siłę wyraża przy użyciu kontrastowych kolorów z czerwienią na czele.
Inną stronę kobiecości zaprezentuje w swej kolekcji „Little Black Book” Katarzyna Kukułka. Jej stylizacje odzwierciedlają nurt „color block”, lecz nie ma tu miejsca na monotonię – wszystko dzięki zastosowaniu połączeń oryginalnych, skrajnie odmiennych struktur jak sztywny tiul, transparentny i lekki szyfon czy błyszcząca organza, które dają zniewalający, ekskluzywny efekt!
Z zupełnie inną artystyczną wizją podzieli się z uczestnikami pokazu „Marka wspiera Markę” KOVALOWE, której kolekcja „New Romantic” to afirmacja szalonych lat 80., a zwłaszcza nurtu muzycznego o tej samej nazwie. Odważne kolory, futurystyczne wizje i nacisk kładziony na eksponowanie kobiecej sylwetki to główne cechy wyróżniające kolekcję marki Kovalove. Całość projektantka przełamuje jednak wybierając szlachetne materiały – kaszmir, jedwab, wełnę. Warto również podkreślić, że kolekcja została osobiście skonstruowana i uszyta przez projektantkę i przez to jest wyjątkowa w każdym calu!
Unikatowy charakter mają też prace najmłodszej marki pokazu „Marka wspiera Markę”- Cosel. Najważniejszą inspiracją dla właścicielki marki, Anny Szubert, jest bogactwo form i kolorów obecnych w przyrodzie. Nie inaczej jest z wiosenno-letnią kolekcją „Królowa Oceanów”, którą tworzy 16 projektów, gdzie znajdziemy niepowtarzalne nadruki ryb, koralowców, ukwiałów i fal morskich. Całość utrzymana jest w morskiej kolorystyce, przywodzącej na myśl podróże, wolność i swobodę.
Na niepowtarzalność stawia też kolejna uczestniczka pokazu: Angelika Józefczyk. Jej najnowsza kolekcja, „Terracotta”, to istne studium wyobraźni i wolności artystycznej, dzięki której każda odważna, świadoma swej wartości kobieta może wyrazić siebie. Wielbiciele projektów Angeliki Józefczyk, do których należą m.in. Małgorzata Foremniak, Reni Jusis, Małgorzata Rozenek, czy Michał Szpak, już nie mogą się doczekać!
Delikatne kolory, takie jak odcienie szarości, beżu oraz różu, przełamane geometrycznymi wzorami i surowymi motywami zwierzęcymi, lekkie formy na czele z ulubionymi falbanami – to z kolei cechy wyróżniające kolekcję marki PILAT. Jej twórca, Maciej Piłat, który swe prace prezentował m.in. na największych targach designu Salone del Mobile w Mediolanie, udowadnia, że połączenie subtelności i nowoczesnego sznytu jest możliwe i wygląda zjawiskowo!
Wyjątkowy dorobek artystyczny (30 autorskich kolekcji ubioru, które były prezentowane w Paryżu i Mediolanie!) na na swym koncie Patrycja Plesiak. Tym razem projektantka postawiła na inspirację elementami natury, które od zawsze fascynowały człowieka. Kolekcja „Stones-Kamienie” to artystyczna wizja, której bohaterami są: m.in. chalcedon, jaspis, lapis lazuli, czy agat różowy. Wyjątkowe projekty Patrycji Plesiak to tuniki, bluzki, a przede wszystkim sukienki, będące, mimo pozornie oszczędnej formy, wielkim manifestem kobiecości!
Ukłonem w stronę natury są również projekty autorstwa Hulya Erik, urodzonej w Turcji, a pochodzącej z Czarnogóry absolwentki Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubiorów w Warszawie. Jej kreacje wykonane są z ze stuprocentowej wełny i ekologicznej skóry i przywodzą na myśl wewnętrzne ciepło, jakie ma w sobie każda kobieta!
Projektanci prezentujący swe wyjątkowe prace podczas pokazu „Marka Wspiera Markę” odznaczają się oryginalnością, mają swą własną, wyjątkową w każdym calu wizję artystyczną, którą warto poznać i z którą warto się zaprzyjaźnić!
Joanna Bielas / I.D.MEDIA