Obdarowywanie dobrocią, czyli co motywuje Polaków do dobroczynności? Wyniki badania Fundacji Świętego Mikołaja

Najczęściej decydujemy się wspierać innych, bo tak nas wychowano, a dodatkowo daje nam to satysfakcję. Grudniowe święta motywują nas w szczególny sposób do działalności charytatywnej. Co trzeci badany Polak przekazuje darowizny na potrzebujące dzieci, osoby chore lub zwierzęta. Aż dla co drugiego Polaka dobroczynność na rzecz dzieci jest ważna.

 

 

Święty Mikołaj to postać kojarzona z obdarowywaniem. Z okazji 6 grudnia Fundacja Świętego Mikołaja przeprowadziła badanie „Co motywuje Polaków do dobroczynności”. Wyniki pokazują, że grudniowe święta inspirują nas do działalności charytatywnej. Aż 40% Polaków kupuje produkty, z których dochód przeznaczony jest na cele charytatywne. Co trzeci Polak przekazuje darowizny na potrzebujące dzieci, osoby chore czy zwierzęta. 6% respondentów uczestniczy w charytatywnej akcji prowadzonej przez pracodawcę. Niektóre osoby (5%) poświęcają swój wolny czas na działalność charytatywną lub zakładają zbiórki w mediach społecznościowych (2%).

Najczęściej decydujemy się wspierać innych, ponieważ tak nas wychowano – 39% odpowiedzi. Czujemy z tego przede wszystkim satysfakcję (34%) i chcemy, aby było mniej cierpienia na świecie (32%). Chcemy również zmieniać świat na lepsze, jak twierdzi 22% respondentów i wspierać możliwości innych na edukację, które mieliśmy my sami (11%).

Aż dla co drugiego Polaka dobroczynność na rzecz dzieci jest ważna, ponieważ może dać dzieciom szansę na lepszą przyszłość. Uczy też dzieci, że w życiu warto być dobrym człowiekiem i dzielić się z potrzebującymi (44%). Przez takie działanie dajemy również dobry przykład, jak postępować w przyszłości (41%). Co trzeci Polak uważa, że dzięki takim działaniom dzieci z niezamożnych rodzin maja szansę rozwijać swoje zainteresowania i talenty.

Grudzień to czas, w którym wiele osób chce zrobić coś dobrego dla innych i zaangażować się w dobroczynną akcję. Fundacja Świętego Mikołaja pomaga przez cały rok, nie tylko od święta, ale to przed świętami zgłasza się do nas najwięcej osób z propozycją wsparcia. To dla nas bardzo ważne, bo od lat naszym najważniejszym projektem są Stypendia św. Mikołaja, dzięki którym zdolni, zaangażowani społecznie uczniowie z niezamożnych rodzin otrzymują szansę na rozwój swoich zainteresowań i pasji. To budujące, że dla tylu osób pomoc na rzecz dzieci jest ważna. – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja

Okazuje się najczęściej pomagamy spontanicznie kiedy motywują nas do tego kampanie społeczne lub apel o wsparcie (43%). Jesteśmy w stanie wesprzeć również kiedy znajomy powie nam o jakimś ważnym celu (24%) lub okazjonalnie, podczas ważnych uroczystości rodzinnych czy urodzin (15%), a także świąt (19%). Spora część respondentów wspiera również przez cały rok – 28%.

Założyciele Fundacji Świętego Mikołaja mimo dorosłego wieku nie chcieli przestać wierzyć w istnienie Świętego Mikołaja. I w ten sposób już od ponad 20 lat pomagają dzieciom w potrzebie. Fundacja chce pomagać mądrze, tak jak jej patron – biskup św. Mikołaj i dlatego łączy działalność charytatywną, edukacyjną i naukową.

*Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI dla Fundacji Świętego Mikołaja przez IMAS International (imas.pl), w dniach od 17.11. – 22.11.2021 roku, na próbie 1015 dorosłych Polaków w wieku od 18 do 74 lat.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: