Laurella to dynamicznie rosnąca marka modowa dla kobiet działająca głównie w sferze e-commerce, zamierza kontynuować swój rozwój. Marka podąża za trendem zero waste, tworząc krótkie, limitowane kolekcje, zapobiegając tym samym nadprodukcji odzieży. Laurella, dzięki unikalnej i bliskiej komunikacji ze swoimi klientkami, zbudowała niezwykłą społeczność lojalnych fanek marki.
Laurella w swoich produktach stawia na atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Marka jest odpowiedzią na potrzebę posiadania modnej, wysokiej jakościowo odzieży i jednocześnie wyrazem buntu wobec drogich marek, które windują swoje ceny.
– Stawiamy na unikalność naszych produktów poprzez krótkie i limitowane serie kolekcji oraz projekty, które w większości tworzymy wewnętrznie w Laurelli, czasami wspierając się zewnętrznymi projektantami. Dzięki temu widzimy bardzo duże zaangażowanie społeczności kobiet, które utożsamiają się z marką Laurella. Nasze produkty charakteryzują się wysoką jakością przy cenach zbliżonych do popularnych, dostępnych w sieciach marek. Wysokie zainteresowanie klientów potwierdzają nasze wyniki finansowe. W ubiegłym roku wypracowaliśmy prawie 25 mln zł przychodów i mamy konkretne plany na dalszy rozwój biznesu – komentuje Marcin Vogel, prezes Zarządu Laurella Sp. z o.o.
Spółka około 95 proc. sprzedaży generuje w kanale online poprzez własny sklep e-commerce. Od kilku lat sklep internetowy laurella.pl przekracza poziom 50 mln wizyt rocznie, z kolei średnia wartość zamówienia w 2021 r. wynosiła prawie 270 zł.
– Na przestrzeni ostatnich dwóch lat kluczowe wskaźniki efektywności naszego biznesu mocno się poprawiły. W związku z pandemią zauważyliśmy mocny trend przejścia klientów do sfery online, co naturalnie dodało wiatru w żagle naszemu sklepowi e-commerce. Cieszymy się, bo jest to trwałe zjawisko, klientki poznały naszą markę, produkty oraz wygodę w dokonywaniu zakupów w sieci. Wysoką sprawność logistyczną zapewnia nam własna spółka realizująca obsługę zamówień, dysponująca własnym centrum logistycznym i magazynem o powierzchni 800 mkw. – dodaje Marcin Vogel.
Laurella posiada również dwa butki stacjonarne w Poznaniu i Warszawie, które pełnią rolę showroomów. Marka w planach ma również kolejne otwarcia w Krakowie oraz Wrocławiu. Ze względu na nieograniczoną możliwość skalowania sprzedaży za pośrednictwem internetu, marka koncentruje się przede wszystkim na rozwoju działalności e-commerce.
Ostatnie lata były dla Laurelli niezwykle rozwojowe, zarówno pod kątem wzrostu zamówień, jak i powiększającej się społeczności wokół marki. Grupa na Facebooku należąca do Laurelli zgromadziła już ponad 46 tysięcy miłośniczek mody, które mogą się nawzajem wymieniać inspiracjami, odzieżą, a także sprzedawać ubrania z aktualnych bądź archiwalnych kolekcji.