Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz: Mój przepis na sukces

Gdy 23 lat temu zakładała firmę Higiena Serwis, dystrybucja ekologicznych produktów do utrzymania czystości była działalnością niszową. Dziś Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz może poszczycić się marką, z którą chce współpracować coraz szerszy krąg klientów!

 

 

Żyjemy w czasach, kiedy troska o czystość leży na sercu coraz większego grona osób. Każdego dnia firmy, instytucje i osoby prywatne potrzebują wsparcia w doborze środków i sprzętów pomagających utrzymać odpowiedni poziom higieny. Dobrej jakości preparaty i sprzęt są niezbędne, bez względu na branżę, w jakiej działa dana firma, czy wielkość gospodarstwa domowego. Nie zawsze jednak na te produkty było tak duże zapotrzebowanie, co dziś:

– Pomysł na działalność w branży dostaw artykułów higienicznych powstał  ponad 28 lat temu, kiedy pierwszy raz miałam kontakt z firmą, która prowadziła dystrybucję takich produktów. Wówczas była to nisza, było mało firm na rynku i była też zupełnie inna świadomość potrzeb odbiorców. Wykorzystałam tę ówczesną niszę i tak już od 23 lat prowadzą firmę Higiena Serwis.  Obecnie to ogromna branża skupiająca
producentów, dystrybutorów oraz potężny segment firm sprzątających świadczących inne dodatkowe usługi – mówi Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz, właścicielka firmy Higiena Serwis.

Chęć wykorzystania potencjału rodzącej się wówczas branży, wraz z odwagą, pasją i zaangażowaniem sprawiły, że obecnie Higiena Serwis to licząca się marka na rynku artykułów higieniczno-czystościowych. Trudno wyliczyć wszystkie produkty, których dystrybucją zajmuje się marką Katarzyny Pietrzyk-Bilewicz: dozowniki, jednorazowe produkty papierowe, środki chemiczne, ale również specjalistyczne czyściwa przemysłowe, ręczniki fryzjerskie, podkłady medyczne, serwetki, kosmetyki hotelowe, w tym z logo klienta. Firma oferuje również maszyny czyszczące, odkurzacze oraz cały sprzęt i akcesoria do sprzątania. Od samego początku funkcjonowania marki jej właścicielka, Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz, była nastawiona na dystrybucję produktów „Premium” i ekologicznych, mających doskonałe walory, zgodnie z przesłaniem marki: „Świadomi w życiu, świadomi w biznesie”.

Ważnym momentem w rozwoju firmy, a zarazem jej siłą napędową, było nawiązanie
współpracy z włoskim producentem i wprowadzenie nowej marki produktów higienicznych BulkySoft na polski rynek:

– W tym roku mija 7 lat odkąd mamy ją w naszej ofercie i bardzo cieszy mnie to, jak dobrze została przyjęta przez klientów – podkreśla Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz. – Dodatkowo budujemy biznes poprzez współpracę z firmami, które w swoim regionie wprowadziły te produkty do własnej oferty, stając się naszymi dystrybutorami.

Przepis na udany biznes to zatem świetny pomysł, opierający się często na wykorzystaniu niszy, a także świadczenie usług na wysokim poziomie. Dopełnieniem tych zasad jest jeszcze jedna: to zbudowanie zgranego zespołu pracowników. Doskonale wie o tym Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz:

– W trudniejszych momentach potrafimy  zjednoczyć się, wspierać i razem działać, tak jak w np. podczas pandemii. Nie będę się rozwodzić nad tym tematem, ale pokazało mi to najlepiej,  jaki mam zespół; odpowiedzialny zaangażowany, kreatywny, zdyscyplinowany, odważny i empatyczny. To jeszcze bardziej nas zjednoczyło. Jak widać, największą wartością mojej pracy jest zespół, bo polegam na nich w 100%. Dzięki temu, że oni znakomicie zajmują się działaniami operacyjnymi, ja mogę zajmować się swoją pracą, która stała się moją pasją. Oprócz współpracy z dystrybutorami na etapie wdrożenia, zajmuję się przede wszystkim działaniami marketingowymi i rozwojem e-commerce. Dla mnie jest to idealna praca, ponieważ mogę realizować swoje pomysły  i wciąż rozwijać firmę co daje mi ogromną satysfakcję. – mówi Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz. – Nie bez znaczenia są  relacje z klientami. Ich potrzeby, pomoc w ułatwieniu pracy, doradztwo i  rzetelna obsługa są dla nas priorytetem i jest to tożsame z naszymi wartościami tj. uczciwość, współpraca, ekologia, satysfakcja klienta i troska o jego dobro.

Jaki zatem jest przepis na sukces w biznesie? Ile firm, tyle koncepcji, jednak zdaniem Katarzyny Pietrzyk-Bilewicz, liczą się: dobry pomysł, plan i jego wdrożenie, odpowiednio dobrany zespół, konsekwencja w działaniu, umiejętność podejmowania decyzji, analiza sytuacji rynkowej i wewnątrz firmy, kontrola, a także otwartość na nowości i brak obaw przez zmianami, które są nieuniknione, a czasem konieczne. Ważne są też odwaga, chęć nieustannego rozwoju i koncentracja w pracy na swoich mocnych stronach. To pozwala pracować z pasją, realizować siebie, mieć poczucie spełnienia i satysfakcji z osiąganych wyników. Pełen sukces jest wówczas, gdy życie prywatne i zawodowe uzupełniają się, zapewniając dobre i spełnione życie. Wszystkie te założenia perfekcyjnie realizuje Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz, właścicielka firmy Higiena Serwis!

Joanna Bielas / EKKB

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: