Jakie upominki Polacy wręczają na Dzień Matki? Wyniki badania

Dzień Matki to wyjątkowe święto jak pokazują wyniki badania Polacy coraz częściej zamiast standardowych upominków wręczają swojej mamie czas. Zarówno spędzając go razem jak i podarowując ciekawe przeżycia.

 

 

 

Dzień Matki to dobra okazja by zabrać mamę do kawiarni albo na kolację w restauracji i spokojnie porozmawiać. Można też wybrać wspólnie chwile w SPA czy zapisać się na kurs sushi. Jak dowodzą badania tego typu prezenty oparte na przeżywaniu i doświadczeniach, nie tylko na dłużej zapadają w pamięci, ale też dają większe i bardziej długotrwałe poczucie szczęścia niż tradycyjne prezenty materialne.

Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń “Jak Polacy dobierają prezenty do okazji”, co trzeci Polak wskazał, że na Dzień Matki najlepszym upominkiem są zabiegi w SPA. Dużym zaskoczeniem jest, że na drugim miejscu znalazły się prezenty w formie emocji z kategorii ekstremalne jak na przykład skok na bungee. Chętnie również wybierano upominki z kategorii kreatywnej (215) i aktywnej (19%) jak na przykład kursy tańca, czy lekcje makramy. Coraz częściej Polacy idą z duchem czasu i wręczają prezenty w formie emocji lub vouchery (22%).

– Upominki w formie przeżyć mogą być ciekawą alternatywą dla tych standardowych, nawet z okazji Dnia Matki. Często mamy trudność w wyborze takiego prezentu, który nie będzie powieleniem poprzednich i sprawi przyjemność obdarowywanej osobie. W takich przypadkach dobrze sprawdzają się niestandardowe podarunki – między innymi w formie różnego rodzaju zajęć, zaproszeń na atrakcyjne wydarzenia czy pakietów relaksacyjnych i pielęgnacyjnych. Takich rozrywek zazwyczaj nie dostarczamy sobie na co dzień, a są przecież rzeczy, które lubimy robić niezależnie od wieku i ilości wolnego czasu – mówi Aleksandra Skimina z serwisu Prezentmarzeń.

Jak wynika z badania upominki dla większości osób są symbolem miłego gestu (38%) oraz mają po prostu sprawiać przyjemność (29%). Dla mniejszości mają jakąś symbolikę (14%) albo mają podtekst kulturowy (19%). Aż 59 % deklaruje, że nie wręcza prezentów ze względu na symbolikę. Przez prezenty chcemy przede wszystkim okazać miłość, uszczęśliwić kogoś (33%) i chcemy aby dana osoba poczuła się wyjątkowo (29%), chcemy również czasami okazać wdzięczność (23%). Idealny prezent powinien zaskoczyć odbiorcę (29%), sprawić radość (23%) i być indywidualnie dopasowany (23%).

Kto lepiej dobiera prezenty, zdania są podzielone. W przypadku kobiet prezenty są bardziej przemyślane i indywidualnie dopasowane (31%), ponieważ kobiety planują je z wcześniejszym wyprzedzeniem (21%), a w przypadku mężczyzn są one zazwyczaj droższe (26%) i bardziej kreatywne (22%).

Najważniejszą cechą prezentu jest element zaskoczenia, tak deklaruje 39% ankietowanych oraz uszczęśliwienie odbiorcy – 31%. Przede wszystkim nie wolno dawać prezentów sugerujących zadbanie o zdrowie lub wygląd (39%) oraz sugerujących zmianę przekonań (23%).

Bycie mamą to praca na pełny etat, która wymaga mnóstwa poświęceń i wyrzeczeń, o czym często przekonujemy się dopiero wówczas, gdy sami zostajemy rodzicami. Nic więc dziwnego, że chcemy wyrazić swojej mamie wdzięczność i pokazać jak bardzo doceniamy wszystko co dla nas robi.

fot. Freepik.com

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: