Izabella Markiewicz: Zabawa modą jest jak tworzenie dzieła

Izabella Markiewicz, założycielka Butik Caffe i Mobilnego Butiku, stylistka, miłośniczka podróży i dobrej kuchni opowiada o tym, dlaczego Polska nie jest gotowa na bycie „trendy” i dlaczego tak rzadko korzystamy z usług osobistej stylistki.

 

 

Nadeszła wiosna. Zrzucamy ciężkie płaszcze i… No właśnie, w co się powinnyśmy ubrać tej wiosny żeby być trendy i na czasie?

– Trendy i na czasie. Wyświechtane slogany. Nasz kraj nigdy nie był gotowy na trendy i nabycie na czasie. Starajmy się przede wszystkim stworzyć odpowiedni wizerunek do naszej osobowości i budowy sylwetki.

W życiu i modzie chodzi głównie o znalezienie własnego stylu a nie podążanie sztucznie wykreowanymi nurtami. Z takim podejściem do tematu spotkamy się w BUTIK CAFFE – niezwykłym miejscu, w którym zamiast narzuconych nam przekonań znajdziemy mnóstwo modowych inspiracji a zamiast słów „must have” usłyszymy, że warto beztrosko eksperymentować z różnorodnymi stylami po to by przekonać się, z którym nam do twarzy! Na czym jeszcze polega wyjątkowość miejsca które stworzyłaś kilka miesięcy temu w stolicy?

– Wyjątkowość to piękne określenie. To miejsce ma przede wszystkim pobudzać zmysły. Nie ma nic piękniejszego jak życie w poczuciu świadomości. Smak, węch, dotyk pobudzają nas do życia. Zatem cieszmy się tym właśnie tu w BUTIK CAFFE.

W drugiej połowie kwietnia rusza akcja „Zakupy w innym stylu”. Jaka idea przyświeca twojemu projektowi?

– „Zakupy w innym stylu” to furtka do wyobraźni. Otwórz się na inne podejście do zakupów. W BUTIK CAFFE zrzucisz z siebie przyzwyczajenie – jeśli tylko jesteś na to gotowa. Wchodząc do butiku Diora w Paryżu obsługa podchodzi z uśmiechem na ustach i w elegancki sposób daje nam poczucie, iż nieważna jest zasobność naszego portfela, ważne że cenimy te magiczne chwile, które wiążą się z przekroczeniem progu tego miejsca. W BUTIK CAFFE jest tak samo, cieszymy się, że ludzie otwierają się na magię tego miejsca. W głowie przede wszystkim powinna świtać myśl dążenia do poczucia – zobaczę coś, poznam i dzięki temu będę się z tym utożsamiać.

Jak sądzisz, dlaczego wciąż tak mało Polek decyduje się na współpracę z osobistą stylistką? Oszczędność a może brak dokładnej wiedzy na temat tego, jak wygląda taka współpraca? Każdy bowiem osobiste stylistki kojarzy tylko i wyłącznie z gwiazdami, światem mediów.

– Tak najprościej myślę, że dla jednych w grę wchodzi oszczędność a dla drugich brak wiedzy. Dochodzą obawy i strach przed nowym. Wiele kobiet przeżywa życie z poczuciem, iż ich wizerunek jest trafny i nie mają zamiaru nic zmienić, a mogłyby na przykład zyskać dziesięć lat mniej dzięki niewielkiej zmianie. Ten świat jest dla wszystkich nie tylko dla celebrytów.

Często w mediach słyszymy, że moda jest po to by się nią bawić. Wystarczy jednak uważnie przyjrzeć się stylowi Polek by zauważyć, że jest inaczej: większość z nas kupuje ubrania w śmieciówkach, sprawiając że ulica choć kolorowa, prezentuje się wyjątkowo monotonnie. Jeśli nie chcemy jednak korzystać z usług prywatnej stylistki lub miejsc typu BUTIK CAFFE – skąd warto czerpać inspiracje? Prasa, telewizja, Internet?

– Tak to prawda, moda jest po to by się nią bawić. Zabawa modą to jak tworzenie dzieła. Inspiracje czerpiemy z obserwacji. Ja radzę aby być otwartym, próbować, mierzyć rzeczy, które wydają się nie dla nas, zaskoczenie może być ogromne.

Czy i jak za pomocą ubrań można wzmocnić pewność siebie?

– Ubranie naprawdę potrafi wzmocnić pewność siebie pod warunkiem, że czujemy się w nim dobrze, swobodnie i utożsamiamy się z nim w stu procentach. Ubranie trzeba umieć nosić tak aby emanowała z nas pewność siebie.

Czy łatwo przekonać klienta do zmiany stylu i wyzbycia się starych przyzwyczajeń?

– To naprawdę wielkie wyzwanie. To tak jak namówić kogoś kto nie lubi szpinaku żeby zjadł całą porcję.

Czy faktycznie mniej znaczy więcej w modzie?

– Ja rozumiem to tak, liczy się jakość a nie ilość. I dla mnie w modzie tak właśnie jest. Możesz postawić na wyjątkowość i kupować ciekawe modele, które Cię wyróżnią bądź wpaść w świat  „szmatek” z sieciówek i wtopić się w tłum.

Dlaczego warto zawitać do BUTIK CAFFE?

– Dla wszystkich którzy chcą uciec od niepotrzebnych przyzwyczajeń i przyjętych trendów BUTIK CAFFE jest dobrą przystanią.

Rozmawiała: Ilona Adamska

fot. Piotr Wroniewicz

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: