Fundacja W zgodzie ze sobą Ilony Adamskiej powstała z potrzeby serca, by promować szacunek, wspierać osoby borykające się z różnymi trudnościami życiowymi oraz inspirować do działania na rzecz lepszego jutra. Działalność Fundacji opiera się na edukacji, integracji i motywacji, a głównym celem jest tworzenie przestrzeni, w której każdy może odnaleźć harmonię, wsparcie i zrozumienie, niezależnie od sytuacji życiowej.
Misja Fundacji. Pomoc, edukacja i motywacja
Jak podkreśla założycielka Ilona Adamska, Fundacja „W zgodzie ze sobą” jest przestrzenią, gdzie każda forma wsparcia – od uśmiechu po konkretne działania – ma moc przekształcania świata na lepsze. Organizacja kładzie nacisk na budowanie mostów pomiędzy ludźmi, promowanie empatii i wrażliwości oraz podkreślanie wartości współpracy.
Fundacja organizuje koncerty, warsztaty, konferencje edukacyjne, podcasty, a także publikuje książki i e-booki, które mają inspirować i edukować. Regularnie odbywają się wydarzenia promujące wzajemny szacunek i integrację społeczną.
Kluczowa inicjatywa: Kampania „NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ”
Najważniejszą aktywnością Fundacji jest społeczna kampania „NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ”, która wystartowała w 2021 roku w odpowiedzi na narastający problem hejtu i agresji, szczególnie wśród młodzieży.
– Kampania ma na celu edukowanie społeczeństwa na temat destrukcyjnych skutków mowy nienawiści i promowanie wartości takich jak szacunek, empatia i odpowiedzialność społeczna. Działania koncentrują się na przeciwdziałaniu hejtowi, podnoszeniu świadomości oraz motywowaniu do pozytywnej komunikacji. – mówi Ilona Adamska, Prezes Fundacji.
Od maja 2022 roku Fundacja prowadzi warsztaty i pogadanki motywacyjne w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. W ramach tych działań przeszkolono już niemal 12 000 uczniów z 80 szkół. Spotkania te cieszą się dużym zainteresowaniem, pomagając młodym ludziom budować poczucie własnej wartości i uczyć się, jak radzić sobie z agresją w przestrzeni cyfrowej.
Ambasadorzy kampanii
Kampania zgromadziła wokół siebie 21 ambasadorów, w tym znane postacie ze świata kultury, sztuki i mediów, takie jak: Weronika i Teresa Rosati, Piotr Kupicha, Katarzyna Pakosińska, Krystian Wieczorek czy Jasiek Mela.
Dzięki ich zaangażowaniu, inicjatywa dotarła do szerokiej publiczności, a jej przesłanie było wielokrotnie nagłaśniane przez takie media jak Onet, Zwierciadło, Wysokie Obcasy, PAP czy Wprost.
Organizatorka kampanii Ilona Adamska była gościem w programach telewizyjnych, m.in. „Pytanie na Śniadanie” (TVP2) i „Fajka Pokoju” (Polsat Cafe) oraz “Tak Jest” w TVN24, a także w licznych audycjach radiowych. Dzięki temu kampania zyskała szeroki zasięg i pozytywny odbiór.
Badania na temat hejtu
15 października 2024 roku odbyła się premiera raportu „Hejt w Internecie. Postawy, opinie i różnice w postrzeganiu przez Polki i Polaków”. Badanie przygotowane na zlecenie kampanii dostarczyło cennych informacji na temat skali problemu hejtu w Polsce oraz postaw społeczeństwa wobec tego zjawiska. Raport można pobrać na stronie internetowej Fundacji: https://www.fundacjawzgodziezesoba.pl/raport/.
Założycielka Fundacji
Założycielka Fundacji, Ilona Adamska, to filozofka, etyczka, wydawczyni i redaktorka naczelna magazynów „Imperium Kobiet” oraz „Law Business Quality”. Jej doświadczenie jako motywatorki, organizatorki licznych akcji charytatywnych i ekspertki medialnej przyczyniło się do dynamicznego rozwoju Fundacji. Poprzez swoje działania Ilona Adamska nie tylko inspiruje, ale również buduje mosty, które łączą ludzi w działaniach na rzecz wspólnego dobra.
Współpraca i wsparcie
Fundacja „W zgodzie ze sobą” zaprasza wszystkich chętnych do udziału w swoich inicjatywach. Jak podkreśla Ilona Adamska: Wierzymy, że każdy gest dobroci ma znaczenie i może zmienić życie zarówno tych, którzy otrzymują pomoc, jak i tych, którzy jej udzielają.
Dołącz do Fundacji, by wspólnie zmieniać świat na lepsze!
Szczegóły działań można znaleźć na stronie internetowej www.fundacjawzgodziezesoba.pl.