Elżbieta Jachymczak: Plaga roku 2020

Rok 2020 okazał się wyjątkowy pod wieloma względami. W połowie marca cały kraj nagle się zatrzymał. Nikt nas nie pytał, czy tego chcemy, czy jesteśmy na to przygotowani. Odgórne zarządzenia zostały nakazane i w jednej chwili wymuszono na nas samoizolację. Większość firm została dotknięta skutkami decyzji podejmowanych przez rządzących. Mogę pokusić się o stwierdzenie, że nie większość, a wszyscy. Potwierdziło się, że biznes jest sieci, a ten oparty na marketingu sieciowym (MLM) przeżywa swoje lata świetności. I tu powstaje pytanie: co się podziało z profesjonalną obsługą klienta? Gdzie zniknęły podstawowe standardy nawiązywania współpracy? Dlaczego tak wiele osób nie ma świadomości, że niszczy swój biznes, zamiast go rozwijać?

 

 

Zajrzyj na profil, zanim wyślesz wiadomość

„Postanowiłam napisać, ponieważ bardzo podoba mi się Twój profil i Twoje pozytywne zdjęcia. Właśnie szukam ambitnych, otwartych kobiet, które chcą poznać możliwości zarabiania online, rozwijać się i pracować z ludźmi w biznesie online. Jeśli chciałabyś dodatkowo zarobić, albo zmienić coś po prostu w swoim życiu – to właśnie jest idealna szansa dla Ciebie. Odezwij się, a przedstawię Ci szczegóły.”

Takich wiadomości otrzymuję kilka w tygodniu. Okazuje się, że do większości moich znajomych, którzy świetnie radzą sobie w biznesie oraz skutecznie budują swoje marki osobiste również trafiają takie wiadomości od przypadkowych, nieznanych osób. Wysyłają je przez komunikatory w mediach społecznościowych nawet nie zaglądając na profil osoby, z którą zamierzają prowadzić korespondencję. W mojej książce pt. „69 Biznesowych Porad dla Przedsiębiorczych Kobiet” (mężczyźni również czytają) w rozdziale BĄDŹ W PEŁNI ZAANGAŻOWANA opisuję, że jeśli robisz coś „ot tak” „na odwal się”, to lepiej nie rób tego wcale. Inaczej szkodzisz sobie i swojemu biznesowi.

Wysil się i przygotuj

Po pierwsze: Nie znam Cię, drogi Nadawco, więc nie jesteśmy na „Ty”. Może kulturalniej byłoby zwracać się per Pan/Pani.

Po drugie: Jak widzisz świetnie mi idzie prowadzenie mojego biznesu i nie narzekam na brak zajęć ani finansów.

Po trzecie: Gdybyś chociaż przeczytał kilka moich postów uznałbyś, że rozwijam się bardzo prężnie i nie potrzebuję dodatkowych bodźców. Mam w mojej pracy wystarczająco dużo motywacji do działania.

Po czwarte: Kocham to, co robię i do tego jeszcze zarabiam. Każdego dnia żyję zmianą i idealnie się do niej dopasowuję, więc „po prostu nie chcę nic zmieniać”.

Po piąte: Jeśli to Ty masz do mnie interes, to wysil się i przygotuj się. Nie czekaj na kontakt ode mnie.

Zainteresuj, nie sprzedawaj

Zanim pomyślisz, że chcesz mi sprzedać jakiś produkt/usługę lub zaprosić mnie (to bardzo ładnie określone wciągnięcie do biznesu) spróbuj zainteresować mnie tym, co oferujesz, a nie wysyłaj do mnie oferty sprzedaży.

„Mamy dzisiaj rewelacyjną promocję i pomyślałam, że może się skusisz, bo to jest aż 65% zniżki. Dzisiaj do 18.00. A wiem, że Twoja skóra pokocha nasze kosmetyki. Co Ty na to?”

To kolejny przykład oferty sprzedażowej wysyłanej „w ciemno”. Być może chętnie spróbowałabym tych kosmetyków, ponieważ moja twarz jest alergiczna i wrażliwa, więc niewielu kosmetyków mogę używać. Tylko porozmawiaj ze mną. Zainteresuj się tym, co robię, jak żyję, co lubię. Przeprowadź analizę moich potrzeb, a dopiero potem zaoferuj mi rozwiązanie dopasowane do mnie. W rozdziale ZNAJDŹ SWÓJ POMYSŁ NA BIZNES w mojej książce piszę tak:

„Będąc doradcą kosmetycznym pomagałam kobietom odnaleźć ich własne piękno oraz zbudować własny biznes. Pracowałam w ten sposób sześć lat i nauczyłam się sprzedaży bezpośredniej, udoskonaliłam prowadzenie spotkań handlowych oraz zdobyłam umiejętności wizażystki. Był to bardzo dobrze spędzony czas w biznesie.”

Jak widzisz, pracowałam długo w podobnej firmie, w jakiej Ty jesteś „Drogi Nadawco Wiadomości”. Tylko, że ja miałam to szczęście, że osoba prowadząca mnie w tym biznesie nauczyła mnie złotego serwisu, który stosuję do dziś w moim biznesie.

Pamiętaj o złotej zasadzie etycznej

„Traktuj innych tak, jak sama chciałabyś być traktowana.” To słowa Mary Kay Ash, których nauczyłam się wiele lat temu. Każdego mojego klienta, z którym rozmawiam, czy to w zakresie szkoleń, które mam dla niego poprowadzić, czy też w zakresie reklamy w moim Dwumiesięczniku „Business Intelligence” traktuję dokładnie w ten sposób, w jaki sama chciałabym być traktowana jako klient. Nie wysyłam ofert do reklamodawców, bez uprzedniej ich zgody i rozmowy o ich oczekiwaniach. Prowadzę przede wszystkich sprzedaż relacyjną, opartą na budowaniu długofalowych relacji z moimi klientami. Nawiązuję nowe znajomości podczas spotkań networkingowych, o których również piszę w mojej książce pt. „69 Biznesowych Porad dla Przedsiębiorczych Kobiet”. Daję się poznać i poznaję odbiorcę moich usług i produktów. Wejdź na mój profil i zobacz, jak wiele Czytelniczek pokazuje się na fotografiach w różnych miejscach (w pociągach, na łące, w biurze, w domu) z moją książką. To wszystko osiągnęłam dzięki stosowaniu złotej zasady etycznej. Spróbuj, a zobaczysz jak Twój biznes się rozwinie.

Skoro mój biznes idzie świetnie, to nie oznacza, że będę chciała wejść w Twój

Kilka lat temu postanowiłam namalować własną przyszłość. Nie uwieszałam się na innych, nie kopiowałam nikogo, każdy pomysł filtrowałam przez siebie. Tak powstała moja firma Akademia Kobiecej Przedsiębiorczości oraz redakcja Business Intelligence. Wkładam w mój biznes każdego dnia 100% czasu, energii, zdrowia i finansów. Do tego 120% zaangażowania i determinacji. Nic nie przyszło mi bez wysiłku, a cena jaką zapłaciłam była bardzo wysoka. Ale opłacało się. Dzisiaj jestem szczęśliwa i dumna z mojej firmy. Redakcja rozwija się w zawrotnym tempie, a moja książka każdego dnia znajduje kolejnych czytelników. Wiem, że to widzisz i dlatego pomyślałeś, że właśnie taka osoba świetnie będzie pracować w Twoim zespole. Dziękuję za docenienie moich osiągnięć, ale wiedz o tym, że skoro mój biznes idzie świetnie, to nie oznacza, że będę chciała wejść w Twój. Jeśli coś robię to jak widzisz poświęcam się temu w pełni i nie mam czasu na inne dodatkowe zajęcia. Prowadząc własną firmę jestem w pracy praktycznie cały czas. Dobrze, że potrafię wyznaczać sobie granice, bo inaczej pewnie pracowałabym przez całą dobę. Szukaj osób, które posiadają umiejętności, ale również szukają nowych możliwości. Mój biznes ma się dobrze i nie zamierzam z niego rezygnować.

Edukuj się – brak wiedzy zabija

Wiedza kosztuje, a brak wiedzy zabija – tak mawiano w moim domu rodzinnym i ja się z tym zgadzam. Każdego dnia zdobywamy nowe doświadczenia. Dokształcamy się czytając książki, prasę branżową oglądając podcasty czy programy naukowe. Świat zmienia się tak szybko, że nie możemy pozwolić sobie na brak edukacji własnej. Jeszcze kilka miesięcy temu sposób sprzedaży i obsługi klienta wyglądał zupełnie inaczej. Dominowała sprzedaż bezpośrednia, a biznes online rozwijał się w swoim tempie. Teraz role się odwróciły. Prawdziwe żniwa zbierają Ci, którzy przenieśli swój biznes do sieci lub rozwinęli tę gałąź swojej działalności jeszcze bardziej. Nie mów mi, że przez pandemię przedsiębiorcy poupadali i wszyscy stracili pracę. Na pewno są takie firmy i takie osoby, ale to nie jest norma. Moja firma ma się świetnie, tylko dlatego, że jej lider posiada umiejętność dopasowywania się do zmieniającej się rzeczywistości. To wynik edukacji, umiejętności, predyspozycji oraz ciągłego rozwoju. Jest powiedzenie „jak się nie rozwijasz, to się zwijasz”. Stojąc w miejscu, tak naprawdę cofasz się, bo cała reszta Cię wyprzedza. Chcesz oferować swój biznes MLM i swoje produkty/usługi innym – dowiedz się jak to robić skutecznie. Ucz się od najlepszych – praktyków, którzy przeszli całą drogę w podobnych firmach, a nie od tych, co się naczytali książek, a w życiu nie przepracowali ani jednego dnia w sprzedaży. Masz taką potrzebę? Wykorzystaj do tego Akademię Kobiecej Przedsiębiorczości.

Elżbieta Jachymczak

https://www.facebook.com/ElzbietaJachymczakAKP/

 

 

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: