Dove przechodzi na butelki pochodzące do 100% z recyklingu

Dziś Dove, jedna z największych marek kosmetycznych na świecie, przedstawia nowe inicjatywy, w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych. Ta strategia pozwoli  ograniczyć wykorzystania dziewiczego plastiku przez Dove o ponad 20 500 ton rocznie – Ilość wystarczająca aby okrążyć nią Ziemię 2,7 razy*.

 

 

Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych, globalnych problemów dotyczących środowiska i ludzkiego zdrowia, z którym musimy się zmierzyć – jego skala wynika z liniowego modelu konsumpcji jednorazowego użytku. Aby uczestniczyć w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, w której tworzywa sztuczne są ponownie wykorzystywane i poddawane recyklingowi, Dove przyspiesza i rozszerza swoje działania, kontynuując zobowiązanie NO | BETTER | LESS PLASTIC:

  1. NO PLASTIC / ZERO PLASTIKU: Torujemy drogę dla reszty sektora kosmetycznego, dzięki wiodącym w branży innowacjom, aby w miarę możliwości wyeliminować stosowanie plastiku poprzez używanie alternatywnych materiałów i nowych formatów opakowań. W przyszłym roku opakowania kultowej kostki myjącej Dove na całym świecie** będą wolne od plastiku; trwają też prace nad zastąpieniem zewnętrznego, plastikowego opakowania zbiorczego kostek myjących Dove materiałem niezawierającym plastiku.
  2. BETTER PLASTIC / LEPSZY PLASTIK: Dove inwestuje w bardziej zrównoważone opakowania pozyskiwane z plastiku z recyklingu, aby zmniejszyć zużycie dziewiczego plastiku.

Właśnie dlatego Dove zobowiązuje się do wprowadzenia nowych butelek wykonanych do 100% z plastiku z recyklingu w całym asortymencie (Dove, Dove Men+Care i Baby Dove)*** na rynkach na których jest to technicznie wykonalne, m.in. w Ameryce Północnej i Europie do końca 2019 r. Jednocześnie Dove kontynuuje poszukiwanie rozwiązań dla problemów dotyczących m.in. pompek i nakrętek, w których obecnie, z przyczyn technicznych nie jest możliwe użycie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

  1. LESS PLASTIC / MNIEJ PLASTIKU: W dezodorantach w sztyfcie Dove wykorzysta technologię kryjącą się za nowymi opakowaniami ze stali nierdzewnej, wielokrotnego użytku oraz wielokrotnego napełniania: minim™. Technologia ta minimalizuje liczbę odpadów poprzez radykalne zmniejszenie ilości potrzebnego plastiku. Rozwiązanie to zostanie przetestowane w ramach platformy LOOP™: pierwszego w swoim rodzaju bezpośredniego systemu zakupów z minimalnym poziomem odpadów. Data testu nie została jeszcze potwierdzona, ale prace są w toku.

* Wartość równoważności liczby dziewiczych plastikowych butelek, które zaoszczędzi Dove, oblicza się na podstawie ustawienia butelek Dove o pojemności 473 ml ** Czas produkcji w oczekiwaniu na wyniki testów

*** Istnieje tylko kilka wyjątków butelek w całym portfolio, które nie powstały w 100% z recyklingu, ale nadal stanowią bardzo wysoki odsetek na niektórych określonych rynkach, natomiast plan ma zostać osiągnięty w 100% już wkrótce.

– Misją Dove od zawsze jest, żeby dostarczać najlepszą pielęgnację, poprzez wysokiej jakości produkty. Jednak pielęgnacja to dla nas znacznie więcej.  Zobowiązanie NO/BETTER/LESS PLASTIC to kolejny przełomowy moment w historii marki, a nowe rozwiązania pokazują, że nie jest to wyłącznie obietnica, ale marka Dove konsekwentnie ją realizuje. – powiedział Maciej Seliński, Head of Beauty and Personal Care Polska Unilever.

Inicjatywy marki Dove są spójne z ogłoszonymi niedawno przez Unilever nowymi zobowiązaniami dotyczącymi tworzyw sztucznych. Koncern zobowiązał się, że do 2025 roku:

  • zmniejszy o 50% ilość używanego nowego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 000 ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
  • pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje

Inicjatywy te opierają się również na długiej, wiodącej w branży kosmetycznej historii Unilever i Dove w zakresie alternatyw dla tworzyw sztucznych, włączając w to partnerstwo Unilever z fundacją Ellen MacArthur (New Plastic Economy initiative) oraz uniknięcie użycia ponad 10 000 ton dziewiczego plastiku w ciągu ostatniej dekady przez markę Dove.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: