DIETOstrefa – pasja gotowania i miłość do tworzenia

Doświadczony dietetyk, liczba zadowolonych klientów, czas obecności w branży, różnorodność programów i opcji oraz programy lojalnościowe. Co jeszcze wyróżnia DIETOstrefę wśród innych cateringów dietetycznych, opowiadają Iwona i Jola, właścicielki DIETOstrefy.

 

 

DIETOstrefa to połączenie tradycji i nowoczesności w jednym miejscu. To także firma rodzinna, która ma zaszczyt używania międzynarodowego znaku Firm Rodzinnych! Skąd pomysł na założenie własnej firmy zajmującej się przygotowywaniem zdrowego jedzenia i dbaniem o zdrowie i szczupłą figurę wielu swoich klientów?

Powód dość prosty i banalny. Pasja gotowania i miłość do tworzenia. Niebywałym atutem jest wykształcenie i doświadczenie. Wszystko zaczęło się dość niewinnie. Początkowo mama zaczęła gotować dietetyczne posiłki dla swoich koleżanek. Dziewczyny wtedy pochudły. Rozeszła się wieść, że Iwona produkuje dietę cud. Ja byłam na etapie pisania egzaminów maturalnych. Po odebraniu wyników powiedziałam mamie „zróbmy z tego biznes”. Wtedy wszystko poszło już szybko. Wpis do CEiDG, sanepid… Wszystkich klientów miałyśmy z polecenia.  Każdy, kto nawiązywał z nami współpracę, był zadowolony, tracił zbędne kilogramy. Wieść o cudownej diecie mojej mamy, której nikt nie musiał sam sobie przygotowywać. Każdy od nas zamawiał, jadł i chudł. Mama jest dietetykiem, jednak przez całe swoje życie boryka się ze zbędnymi kilogramami. Ona najlepiej wie, jak trudna jest walka o wymarzoną sylwetkę.

Firmę prowadzi mama z córką. Początek jej działalności sięga 2013 r. Mama – Pani Iwona jest dyplomowanym dietetykiem, dzięki czemu mają Panie naprawdę solidne podwaliny, by móc pomagać swoim klientom w prawidłowym odżywianiu. Czy możliwe jest stworzenie dobrej marki (jeśli chodzi o catering dietetyczny) bez tak solidnego wykształcenia? Pytam, bo wiem, że jest na rynku kilka firm, które nie zatrudniają dietetyków, a jedynie osoby, które znają się dobrze na gotowaniu.  

Powszechnym problemem są „dietetycy” po weekendowym kursie, którzy chcą pomagać osobom z cukrzycą, Hashimoto czy zespołem jelita drażliwego. Uczyłam się o żywieniu człowieka przez 5 lat. Poznałam wiele tajemnic naszego organizmu. Teraz jednak wystarczy program do liczenia kalorii i kurs weekendowy. Zauważam jednak, że nasi klienci doceniają moje doświadczenie i wiedzę. Przeprowadziłam godziny rozmów z osobami, którym groziła cukrzyca, a nasze pudełka ich od niej uchroniły.

Jak ważny w budowaniu marki, firmy i biznesu jest zespół? Jak dobieracie Panie współpracowników? 

Zespół jest najważniejszy. W naszej firmie nie ma miejsca dla przypadkowych osób. Nasza kadra to 12 osób. Wśród naszych pracowników są doświadczeni kucharze, osoby, które kochają kuchnię fit, dziewczyny, dla których jedzenie musi wyglądać, najlepsi kierowcy. Są to ludzie, którzy w 100% utożsamiają się z naszą firmą. Wszyscy gramy do jednej bramki. Wypracowanie takiego stanu kosztowało nas ogrom pracy i sporo czasu. Nie chcemy żadnych CV, tylko i wyłącznie próba zdolności. Pokaz zdolności i umiejętności to oczywiście nie wszystko. Każdy ma inny charakter, inne przyzwyczajenia…Wstępując do naszej drużyny, trzeba z nami nadawać na tych samych falach. Każdemu zawsze powtarzamy, że nasza firma to przede wszystkim ludzie i to ich zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Oni są naszą wizytówką.

Jak zdobyć zaufanie klientów? I jak pozyskujecie nowych? Rekomendacje, działania PR, reklama, social media? Co pomaga Państwu dotrzeć do nowych osób zainteresowanych Waszymi usługami?

Zaufanie klientów latami zdobywamy rzetelnością i najwyższą jakością, praca na jasnych zasadach. W ten sposób zdobywamy nie tylko zaufanie klientów, ale przede wszystkim ich lojalność, o co przy ogromnej konkurencji wśród cateringów dietetycznych jest trudno. Nowych klientów przyprowadzają nam przede wszystkim zadowoleni obecni klienci. Mam wrażenie, że człowiekowi zdecydowanie łatwiej jest publicznie powiedzieć coś negatywnego na dany temat niż wychwalić jego zalety. W naszym wypadku zdecydowanie najlepiej działa poczta pantoflowa.

Jak poznać na rynku profesjonalną firmę cateringową? Często bowiem słyszy się o zatruciach gwiazd, które skorzystały z tzw. diety pudełkowej? Na co zwracać uwagę przy wyborze dostawcy zdrowego jedzenia?

Ostatnio robiłam na własny użytek małe badanie rynku w powiecie mińskim. Dzwoniąc do nowych firm, które ostatnimi czasy wyrosły jak grzyby po deszczu, pytałam, czy mogą mi mailem przesłać zgodę sanepidu na ich działalność. W trzech przypadkach połączenie zostało nagle przerwane, jedna osoba powiedziała mi, że po prostu nie mają takiego dokumentu, bo jest z tym dużo zachodu, jedna firma powiedziała, że dośle mi skan, jednak nigdy się tego nie doczekałam. Także wydaje mi się, że to jest podstawa, od której powinno się zacząć badanie wybranej firmy. Warunki, w jakich jest przygotowywane jedzenie. Kolejny punkt, jak przechowywane są składniki: czy są to chłodnie czy wszystko jest oddzielnie trzymane. Dalej, czy zostaje zachowany ciąg chłodniczy aż do dostawy do odbiorcy pudełek. Przejdźmy dalej do zakupów. Najlepiej, gdy firma ma swoich wyselekcjonowanych dostawców specjalizujących się tylko i wyłącznie w jednej grupie produktowej. Inny dostawca warzyw i owoców, inny dostawca mięsa, inny dostawca jaj, inny dostawca nabiału itd… To są kwestie, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze idealnej diety pudełkowej dla siebie.

Czym na tle konkurencji wyróżnia się DIETOstrefa?

Zacznę od tego, co najważniejsze, czyli od mojej mamy. Wyróżniamy się doświadczonym DIETETYKIEM. Kolejną ważną kwestią jest liczba naszych zadowolonych klientów, którą liczy się już w tysiącach. Następnym naszym atutem jest czas bycia na rynku – ponad 5 lat. Idąc dalej, nasz klient ma wybór. Nasze programy nie ograniczają się do tych z podziałem na kaloryczności, lecz proponujemy także oczyszczającą dietę sokową, dietę warzywno-owocową, program składający się z samych zup, odżywianie dla osób czynnie uprawiających sport, stworzyliśmy także opcję dla osób walczących z problemem niedowagi, czyli na przytycie. Indywidualne podejście do dosłownie każdego. Możliwość wykluczania produktów. Punktualne dostawy. Programy lojalnościowe. To są takie podstawy, które przychodzą mi jako pierwsze na myśl o tym, co nas wyróżnia.

Czy bycie fit to dziś naprawdę modny trend? Ile osób korzysta z cateringów dietetycznych? Znane są jakieś badania, statystyki?

Modne na pewno stało się zdrowe odżywianie. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że dieta nie jest chwilowa, że to po prostu styl odżywiania. Każdy chce mieć teraz dobrze zbilansowaną dietę. Siłownie powstają jak grzyby po deszczu. Nasze społeczeństwo bardzo zaczęło dbać o swoje zdrowie, figurę. Jeżeli to tylko modny trend, to niech trwa jak najdłużej. Potrzebni nam są młodzi, zdrowi ludzie.  Ile osób korzysta… Dużo, bardzo dużo. Świadczą o tym badania udziału wartości cateringów dietetycznych w rynku krajowym. Na pewno obserwując naszą firmę i naszych klientów, stwierdzam, że nie jest to tylko fanaberia dla pań. Naszymi klientami na równi są panowie, jaki i panie.

Co sądzą Panie o tzw. dietach sokowych? Coraz więcej celebrytek reklamuje je na swoich kanałach social media. Komu są polecane?

Temat programów sokowych ma wielu zwolenników, jak i przeciwników. Ja osobiście uważam, że wszystko w granicach zdrowego rozsądku jest dobre, a już na pewno spożywanie soków warzywno- owocowych bez żadnych sztucznych dodatków. Badania dowodzą, że zjedzenie owocu w formie stałej przynosi więcej korzyści. Jednak spożywanie soków, o zdecydowanie mniejszej ilości błonnika niż owoce w swej naturalnej postaci zaleca się osobom, które cierpią z powodów choroby wrzodowej i stanów zapalnych jelit. Dzięki przyjmowaniu pożywienia w formie płynnej czas kuracji sokowej jest w istocie odciążeniem dla organizmu. Dostrzegam, że nasi klienci chcą z czystej ciekawości wypróbować program oczyszczający metodą sokową.  Jednym osobom z niej korzystającym przypada do gustu, a innym wręcz odwrotnie.  Pierwsze dni kuracji sokowej są ogromnym wyzwaniem dla każdego. Wielu klientów humorystycznie mówiło, że podczas picia soku brakowało im widelca w ręku. Takie przyzwyczajenie, że jak się je dany posiłek, to sztućcami… Oczyszczanie sokami możemy stosować maksymalnie 14 dni. Program sokowy jest niskokaloryczny, jest pozbawiony białka. Przez te kilka do kilkunastu dni taką kuracją nie wyrządzi się szkody organizmowi, jednak długotrwałe jej stosowanie może przyczynić się do spustoszenia w naszym organizmie. Ważne jest, aby podczas stosowania diet sokowych zminimalizować wysiłek fizyczny i porzucić treningi kardio, siłowe czy bieganie na rzecz jogi, pilatesu czy choćby spaceru.

DIETOstrefa ma naprawdę rozbudowaną bazę programów. Które cieszą się największą popularnością?

Największą popularnością cały czas cieszą się programy redukcyjne. Coraz częściej klienci interesują się programem zupowym i opcjami oczyszczania. Gdy wchodziliśmy na rynek, klienci chcieli ograniczać pięcioposiłkowy zestaw do zaledwie trzech posiłków, uzasadniając tym, że dotychczas jedli dwa razy dziennie. Z tygodnia na tydzień, dosłownie, rośnie świadomość naszego społeczeństwa na temat odżywiania. Coraz więcej osób korzysta z diety pudełkowej, aby czas po pracy spędzić milej niż w kuchni przy garach. Coraz więcej osób wie, że odżywianie ma znaczenie.

Plany na przyszłość? 

Od 2013 roku działamy bardzo lokalnie. Obszarem naszych usług objęta jest Warszawa, powiat miński. W kolejnych miesiącach chcielibyśmy sukcesywnie rozpoczynać dostawy do miast o zaludnieniu około 40 000. Jest to nie lada wyzwanie, jednak ciężką pracą i rzetelnością oraz najwyższą jakością jestem pewna, że to osiągniemy. Wiąże się to z nawiązaniem współpracy z odpowiednimi osobami z danych miejscowości. Jesteśmy pełne energii i entuzjazmu, więc niedługo z naszych pudełek na pewno będą mogli korzystać także mieszkańcy wielu innych miast w całej Polsce.

Rozmawiała: Ilona Adamska

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: