Anna Gąciarz: Luksus jest pojęciem względnym i bardzo subiektywnym

– Luksus jest pojęciem względnym i bardzo subiektywnym. Moja definicja luksusu to wysoka jakość dóbr i usług, ich kompleksowość i wiążący się z tym prestiż oraz elegancja. Wśród wielu ludzi luksus jest definiowany jako wysokiej jakości, drogie i rzadkie dobra, które są uważane za wyjątkowe. Diamenty, ze względu na swoją rzadkość, trudność w wydobyciu i obróbce oraz wartość, są często uważane za dobro luksusowe. Są one symbolem prestiżu, elegancji i bogactwa, i często są używane jako ozdoba na specjalne okazje lub jako inwestycja. – mówi Anna Gąciarz, właścicielka marki ANNA DIAMONDS, kobieta biznesu, członkini Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu. 

 

 

 

Marka Anna Diamonds powstała niedawno, jaka jest historia jej powstania?

Marka Anna Diamonds powstała jako efekt rozwoju spółki z 25 letnim doświadczeniem. Z czasem stała się twarzą luksusu i klasy na miarę potrzeb i standardów XXI wieku. Marka Anna Diamonds została zbudowana na fundamencie spółki D4U Trade, która jest głównym producentem oferowanej przeze mnie biżuterii. Uszanowanie klasycznego piękna i tradycji w nowoczesnym wydaniu to przepis na nietuzinkowy wymiar szlachetności. Każda sztuka biżuterii z osobna jest niepowtarzalna, wykonana ręcznie z mistrzowską precyzją naszych specjalistów sprawia, że ich właścicielki stają się posiadaczkami królewskich unikatów. Marka posiada stacjonarne studio diamentowe i jubilerskie z siedzibą w Krakowie i profesjonalny system sprzedaży online, dostosowanej do wymogów najbardziej wymagających klientów. Na obecną chwilę oddałam w ręce firmy D4U Trade produkcję ukierunkowując się na tworzenie własnych projektów biżuterii oraz jej sprzedaży przez markę własną i stając się tym samym oficjalnym partnerem i dystrybutorem producenta.

Kobiety uwielbiają biżuterię, uwielbiają diamenty – skąd Twoja pasja i zamiłowanie do diamentów?

Jak każda kobieta, uwielbiam to co piękne i.. błyszczące. Moje zamiłowanie do diamentów zrodziło się z perfekcjonizmu, który cechuje mnie w pracy codziennej. Myśląc o stworzeniu własnej marki biżuteryjnej w oparciu o doświadczenia marketingowe oraz umiejętności projektowe i twórcze zaczęłam zgłębiać wiedzę na temat kamieni szlachetnych i tak oto zrodziła się wzajemna miłość. Z punktu widzenia osób, które interesują się diamentami lub chcą stać się ich posiadaczami myślę, że diamenty są często postrzegane jako symbol prestiżu i luksusu, a także jako wyraz miłości i zaangażowania w związek. Dlatego kobiety często wybierają biżuterię, w tym diamenty, ze względu na ich urodę i trwałość. W niektórych kulturach diamenty są także uważane za szczególnie wartościowe i posiadające specjalne znaczenie. Ostatecznie, zamiłowanie do diamentów jest często indywidualne i może być wynikiem wielu różnych czynników, w tym kulturowych, emocjonalnych, ale przede wszystkim osobistych preferencji.

Czy wg Ciebie istnieje definicja idealnego diamentu?

W branży jubilerskiej istnieją pewne standardy, które określają, co jest uważane za “idealny diament”. Jedną z najbardziej znanych reguł określania diamentów jest “Zasada 4C” – czyli kryteria oceny jakości diamentu: masa (carat), clarity (czystość), koloru (colour) i szlif (cut). Karaty określają wagę diamentu, a im większa waga, tym większa jest wartość diamentu. Czystość oznacza ilość zanieczyszczeń lub nieczystości w diamencie, a im czystszy diament, tym wyższa jest jego wartość. Kolor jest oceniany na skali od D (bezbarwny) do Z (żółty), gdzie D jest najbardziej pożądanym kolorem. Szlif bazuje na obróbce kamienia oraz jego proporcji. Warto tutaj zaznaczyć, że przysłowiowy “brylant” to diament w szlifie brylantowym, zwanym inaczej owalnym.

Jednak warto pamiętać, że każdy diament jest unikalny i nie ma jednej definicji idealnego diamentu, ponieważ gust i preferencje każdego konsumenta są inne. Co jest dla jednej osoby idealne, dla innej może być mniej atrakcyjne. Ostatecznie wartość i atrakcyjność diamentu zależą od wielu czynników i indywidualnych preferencji.

Skoro diament to najlepszy przyjaciel kobiet, to jak pracuje się w takim towarzystwie?

To nie praca, a przyjemność! Praca z diamentami jest pasjonująca i daje wiele satysfakcji. To jest produkt, który wciąga i pochłania na dobre, szczególnie osoby, które interesują się branżą jubilerską i są zafascynowane pięknem i wartością diamentów. A im dłużej działasz na rynku, tym większy masz apetyt na rozwój i generowanie nowych pomysłów i rozwiązań.

Jeśli chodzi o branżę jubilerską i obrót diamentami, praca ta może być bardzo różna i zależy od wielu czynników, takich jak specjalizacja, lokalizacja, a także wielkość i typ firmy. Moja praca dostarcza mi bardzo wielu wyzwań i daje samorealizację. Dlaczego? Ponieważ jak już wspomniałam, każdy kamień jest inny – nie ma dwóch identycznych. To podobnie jak z ludźmi – każdy jest inny a zarazem unikatowy. Jako osoba, która stawia na budowanie silnych relacji z ludźmi, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym łącze “nieoszlifowane diamenty” z unikatami. To fantastyczne uczucie, kiedy mogę podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi wywołując tym samym uśmiech na twarzach innych ludzi.

Diamenty uznawane są jako dobra luksusowe – czym jest dla Ciebie luksus?

Luksus jest pojęciem względnym i bardzo subiektywnym. Moja definicja luksusu to wysoka jakość dóbr i usług, ich kompleksowość i wiążący się z tym prestiż oraz elegancja. Wśród wielu ludzi luksus jest definiowany jako wysokiej jakości, drogie i rzadkie dobra, które są uważane za wyjątkowe. Diamenty, ze względu na swoją rzadkość, trudność w wydobyciu i obróbce oraz wartość, są często uważane za dobro luksusowe. Są one symbolem prestiżu, elegancji i bogactwa, i często są używane jako ozdoba na specjalne okazje lub jako inwestycja.

Jaka jest misja i wizja Anna Diamonds?

Wielopokoleniowa tradycja sztuki jubilerskiej ubiegłego wieku w rewitalizacji nowych czasów nosi nazwę Anna Diamonds. Wartości marki w obiektywie 4D – diament, duma, dbałość, delikatność. Polska marka jubilerska Anna Diamonds to obraz kobiety charakternej, która wie czego pragnie i tylko po to sięga. System selekcji tylko najszlachetniejszych kamieni stanowi źródło piękna, prestiżu i satysfakcji. Mianem naszej marki jest jej wyjątkowość, którą można podarować zarówno sobie jak i komuś, kto ceni gwarancję diamentowej szlachetności i jej dorobek tradycji. Jakość jest dla nas priorytetem, dlatego każdy produkt wykonywany jest ręcznie. Chcemy być uważani za niekwestionowanego lidera w branży diamentowej, oferując najlepszej jakości diamenty i niezrównane doświadczenie dla naszych klientów. Będziemy ciągle inwestować w nowoczesne technologie i praktyki biznesowe, aby zapewnić naszym klientom niezawodne i wartościowe produkty.

Ponadto chcemy otaczać każdego z naszych klientów wiedzą ekspercką oraz wsparciem w doborze odpowiednich produktów. Marka Anna Diamonds charakteryzuje się otwartością na to, co nowe szanując to, co tradycyjne. W oparciu o manufaktury największych mistrzów sztuki jubilerskiej ze Stanów Zjednoczonych, Belgii, Turcji i Włoch komponujemy jakość, popartą doświadczeniem, uzyskując luksusowy wymiar piękna. Kraje te, są pionierami w wytwórstwie biżuterii diamentowej i złotej, stanowią autorytety, ale i godną konkurencję. Szacunek do sztuki, najwyższej jakości materiałów oraz pracy ludzkich rąk to nasza domena. Za każdym produktem stoi człowiek. Za naszą ofertą stoją poświęceni pasji, mistrzowie jubilerstwa. Chcemy być uważani za lidera w branży jubilerskiej poprzez ciągłe ulepszanie naszych produktów i usług, a także budowanie długotrwałych relacji z naszymi klientami.

Jak widzisz przyszłość branży biżuteryjnej w Polsce?

Przyszłość branży widzę bardzo dobrze ze względu na wzrost zainteresowania dobrami luksusowymi i coraz większe zainteresowanie inwestycjami alternatywnymi. Ludzie obawiają się niestabilności rynku gospodarczego, dlatego szukają pewnych inwestycji i coraz chętniej wybierają złoto i diamenty. Warto pamiętać, że biżuteria to połączenie obu surowców. Nie tylko cieszy oko, daje poczucie prestiżu, ale również daje się przetopić, zmianić czy upłynnić. Uważam, że branża jubilerska na rynku polskim będzie nadal się rozwijać i ewoluować w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby i gusta konsumentów. Możemy spodziewać się dalszego wzrostu popularności biżuterii, a także coraz większego znaczenia technologii, takich jak e-commerce i personalizacja produktów. Branża jubilerska może również zacząć się koncentrować na jeszcze większej transparencji i uczciwości w działaniach, co może zachęcić do zakupów konsumentów, którzy cenią sobie te wartości.

Czy w przypadku biżuterii, też zmieniają się trendy? Jak to wygląda z Twojej perspektywy?

Tak, w przypadku biżuterii również występują zmieniające się trendy. Biżuteria jest często używana jako wyraz indywidualnego stylu i mody, dlatego też niektóre wzory i style biżuterii są bardziej popularne w danym czasie, podczas gdy inne stają się mniej popularne. Na przykład, w jednym sezonie modne mogą być wyrafinowane, minimalistyczne wzory biżuterii, podczas gdy w innym będzie królować biżuteria bardziej ozdobna i wyrazista. Kolory i materiały, takie jak złoto czy kamienie szlachetne, również odgrywają ważną rolę w ustanawianiu trendów w branży biżuterii. Zmieniające się trendy w branży biżuterii wynikają z wielu czynników, takich jak zmiany w modzie, kulturze i wartościach społecznych. W związku z tym, branża biżuterii jest dynamiczna i ciągle się rozwijająca, co pozwala na ciągłe odkrywanie nowych i interesujących stylów i wzorów biżuterii.

Z mojej perspektywy mogę powiedzieć, że młodsze pokolenia często wybierają bardziej nowoczesne i niekonwencjonalne style biżuterii. Z kolei starsze pokolenia często wolą bardziej tradycyjne i eleganckie wzory z klasycznymi kamieniami szlachetnymi, takimi jak diamenty, szafiry czy rubiny. W każdym przypadku najważniejsze jest, aby konsument wybierał biżuterię, która odpowiada jego własnym gustom i wartościom.

Diamenty zawsze kojarzyły mi się z pierścionkiem zaręczynowym. Czy najczęściej kupują je mężczyźni? A może coś się zmieniło w ostatnich latach, i my kobiety same obdarowujemy siebie biżuterią z kamieniami szlachetnymi?

Tradycyjnie, mężczyźni są tymi, którzy kupują diamenty jako symbol miłości i zobowiązania, takie jak w przypadku pierścionków zaręczynowych. Jednak w ostatnich latach, wiele kobiet samodzielnie kupuje sobie biżuterię z diamentami, jako symbol własnej siły i niezależności. My jako kobiety powinnyśmy inwestować w siebie same i doceniać się.

Tworzycie biżuterie ręcznie robioną, jakie najciekawsze zlecenie utkwiło Ci w pamięci?

Dla mnie najciekawszym zleceniem był klient, który zadzwonił do mnie i powiedział: “Chciałbyś kupić coś wyjątkowego, co będzie dobrą inwestycją a jednocześnie moja żona będzie mogła na nosić to w biżuterii na bankiet.” Pamiętam, że po tych słowach byłam podekscytowana a jednocześnie przerażona, bo poczułam ogromną odpowiedzialność. Ostatecznie znalazłam 2 diamenty zielone, każdy o masie około 5,7 ct, które oprawiliśmy w kolczyki z żółtego złota.

Diamenty nie tylko zdobią kobiety, to także świetna inwestycja, szczególnie w dzisiejszych czasach. Zgodzisz się z takim stwierdzeniem?

Jak najbardziej! Inwestycja w diamenty to dobra i pewna lokata kapitału w perspektywie długofalowej. Diamenty nie poddają się inflacji, ponieważ ich zasoby są ściśle ograniczone. Sam rynek kamieni szlachetnych uważany jest za wyjątkowo stabilny i odporny na kryzysy gospodarcze. Nie podlega dewaluacji jak środki pieniężne, ani dekapitalizacji jak środki stałe ze względu na swoje właściwości fizyczne, które pozostają niezmienne w czasie. Aktualny popyt na takich rynkach wschodzących jest w stanie wchłonąć każdą ilość wartościowych diamentów. Co więcej, prognozy na najbliższe lata szacują wartość obrotu na 40-50 miliardów dolarów. W ostatnich latach można obserwować wzrost popytu na rynku diamentów. Wynika to z faktu, że społeczeństwo coraz bardziej się bogaci, a po drugie w niepewnych czasach gospodarczych, gdy tradycyjne instrumenty inwestycyjne obarczone są coraz większym ryzykiem, coraz częściej poszukujemy skutecznych alternatyw. Dlatego diamenty nie są już tylko synonimem luksusu, klasy i odzwierciedlają określony status społeczny, ale stanowią również bezpieczną lokatę kapitału.

A jakie plany na rozwój firmy?

Plany są wielkie… Ale daje sobie na nie czas. 🙂 Chciałabym stworzyć strukturę sprzedaży oraz otworzyć sieć butikowych salonów w Polsce i za granicą. To jest moje wielkie marzenie i ambicja, ale jak powiedział Jacek Walkiewicz – “Marzenia są po to, aby je realizować”. Więc zamierzam pnąć się do góry. Na obecną chwilę, z racji, że działam na rynku stosunkowo krótko stawiam na promocję marki i wizerunku. Chcę zbudować rozpoznawalną markę opartą o wartościowy produkt oraz nawiązać współpracę z projektantami odzieży premium, a także nawiązać współpracę ze znanymi marketplacemi, takimi jak między innymi VITKAC. To plan na najbliższe 2 lata.

Rozmawiała: Joanna Bielas

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: