Przez cały rok, do końca grudnia 2021 trwa edukacyjna kampania internetowa „Bezpieczne dziecko w samochodzie”, zorganizowana przez firmę Smart Kid SA i opiniotwórczy portal BRD24.PL. Celem akcji jest dostarczenie rodzicom fachowej wiedzy na temat, jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem. Artykuły eksperckie będą się ukazywały co miesiąc na stronie http://www.brd24.pl/bezpieczne-dziecko-w-samochodzie/.
W Polsce coraz więcej dzieci ginie w następstwie wypadków samochodowych, które są przyczyną prawie połowy zgonów małoletnich w każdej podkategorii wiekowej. Z raportu Komendy Głównej Policji za rok 2019 wynika: „Zdecydowana większość wszystkich poszkodowanych wśród dzieci w wieku 0-6 lat to pasażerowie pojazdów – aż 80,7% (75,4% w 2018), w tym ofiary śmiertelne to 81,8%. Tendencja ta jest bardzo niepokojąca, ponieważ świadczy o tym, że najmłodsi są narażeni na utratę życia bądź zdrowia przede wszystkim z powodu błędów dorosłych. Często za kierownicą pojazdu, w którym dziecko ulega wypadkowi, siedzi ktoś z jego bliskiej rodziny”.
Dlatego producent adapterów do pasów Smart Kid Belt oraz portal BRD24.PL – najbardziej opiniotwórczy serwis dziennikarski w Polsce piszący o sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego nawiązały współpracę w celu edukacji rodziców i opiekunów, jak odpowiednio zadbać o bezpieczeństwo swych dzieci.
– O bezpieczeństwie dzieci mówimy wciąż w mediach, ale skupiamy się nie na tym, co naprawdę im grozi na drogach. Zwykle zwracamy uwagę na odblaski czy prawidłowe przechodzenie przez jezdnię. To oczywiście ważne aspekty, ale dane Policji wskazują, że dzieci na drodze giną lub doznają uszczerbku na zdrowiu najczęściej, gdy jadą w samochodzie jako pasażerowie. Dlatego naszym celem jest uświadomienie kierowców, jak właściwie poruszać się po drogach oraz jak właściwie zabezpieczyć dziecko – mówi Łukasz Zboralski, redaktor naczelny BRD24.pl.
Smart Kid Belt to polski wynalazek – rewolucyjny adapter do pasów dla dzieci, który posiada wszelkie odpowiednie homologacje i zgodnie z europejskim certyfikatem bezpieczeństwa może być używany do przewozu dzieci o wadze od 15 kg. W testach bezpieczeństwa wymaganych przez Unię Europejską osiąga lepsze parametry od niektórych topowych fotelików samochodowych i z powodzeniem może być stosowany zamiast fotelika lub popularnych podkładek. Obecnie Smart Kid Belt jest sprzedawany w 25 krajach w ilości setek tysięcy sztuk rocznie.
– Celem akcji jest także zwrócenie uwagi na to, by wyniki testów dynamicznych, którym są poddawane wszystkie urządzenia przytrzymujące, takie jak foteliki, podkładki czy adaptery do pasów, były transparentne i dostępne dla konsumentów. Każde urządzenie przytrzymujące, aby otrzymać certyfikat ECE 44.04, dopuszczający produkt do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej, musi zostać poddane ściśle określonym przez prawo UE testom w rekomendowanych i profesjonalnych laboratoriach, z wykorzystaniem nowoczesnych i bardzo czułych manekinów. Efektem tych testów są raporty i najlepiej poprosić o nie sprzedawcę w sklepie. Niestety producenci fotelików samochodowych i podkładek nie udostępniają ich. Jeśli rodzic miałby w ręku łatwy do zrozumienia i porównania raport, wówczas zobaczyłby, które z oferowanych na rynku urządzeń przytrzymujących naprawdę zapewni większe bezpieczeństwo jego dziecku – komentuje Maciej Łuczak, Prezes Zarządu Smart Kid SA.
W ramach kampanii edukacyjnej „Bezpieczne dziecko w samochodzie” na portalu BRD24.PL, w specjalnej zakładce http://www.brd24.pl/bezpieczne-dziecko-w-samochodzie/, będą się ukazywać przez rok, cyklicznie co miesiąc artykuły i analizy poświęcone bezpieczeństwu dzieci w pojazdach. Teksty zostaną wsparte merytoryczną wiedzą ekspertów ze Smart KID SA.