Niemal 60% Polek nie powie „Jestem niesamowita”. Dlaczego kobiety nie myślą o sobie dobrze?

Mówienie o sobie w superlatywach stanowi dla kobiet dużą trudność. Jak wynika z badań Kontigo, niemal 60% kobiet nie powie jednoznacznie o sobie „Jestem niesamowita”. Na ten niedostrzegany na co dzień problem społeczny zwróciła uwagę Rita Amaral, inicjując wyzwanie #JestemNiesamowita. Jej celem jest zachęcenie kobiet do odważnego i głośnego mówienia o sobie w afirmatywny sposób.   

 

 

Rita Amaral jako dziecko mieszkała w Poznaniu. Wyjechała z kraju na kilkanaście lat i gdy jako dorosła kobieta znów znalazła się w Polsce, zakochała się w Warszawie i tu zamieszkała na stałe. Zafascynowana polską stolicą i jej mieszkankami, założyła Kontigo – sklepy kosmetyczne, dedykowane wyłącznie kobietom i stworzone po to, by mogły celebrować swoją kobiecość.

Czy jesteś niesamowita?

W 2015 roku Rita przechodziła trudniejszy okres. W związku z nałożeniem się na siebie licznych ról, czuła, że żadnej nie realizuje na 100%. Zapytana wtedy przez przyjaciółkę o to, czy czuje się niesamowita, długo szukała odpowiedzi. Za jej namową początkowo miała każdego dnia zapisywać trzy rzeczy, które zrobiła dobrze. Dopiero po kilku miesiącach to ćwiczenie przestało  sprawiać jej trudność i stało się dla niej źródłem inspiracji i automotywacji.

– To doświadczenie zwróciło mi uwagę na ważną sprawę: jestem głową konceptu, w którym na co dzień mówimy kobietom, że są wspaniałe, niesamowite, mają w sobie naturalne piękno, a okazało się, że ja sama nie widzę tego w sobie. Zastanawiałam się,  czy inne kobiety wierzą w to, co chcemy im przekazać? – mówi Rita Amaral, CEO Kontigo.

Rita zastanawiając się, jak wiele osób boryka się z brakiem odwagi w myśleniu i mówieniu o sobie dobrze, postanowiła rzucić bliskim jej kobietom podobne wyzwanie. Okazało się, że wiele z nich ma trudności z pozytywnym postrzeganiem siebie i definiowaniem się przez superlatywy. W odpowiedzi na to, Rita wspólnie ze współpracowniczkami postanowiła dalej analizować temat: dlaczego tak trudno powiedzieć nam, że jesteśmy niesamowite?

Rita Amaral o akcji #JestemNiesamowita >>> FILM

– Zadałyśmy sobie pytanie, czy uważamy siebie za niesamowite i jeśli tak, to czy umiemy podać trzy powody, dla których tak uważamy. Przekonałyśmy się jakie to trudne: żaden powód, o którym pomyślałyśmy, nie wydawał się nam wystarczająco niesamowity. Stało się dla mnie wyraźne, że brak umiejętności i odwagi w mówieniu o sobie w pozytywach to szerszy problem. A przecież to bardzo ważne, żeby uświadomić sobie własny potencjał i tym lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Postawiłam więc za cel zachęcić kobiety, by odnalazły swój arsenał do walki z autokrytyką: 3 powody, które czynią je niesamowite. Bo to źródło automotywacji i siły – mówi Rita Amaral.

Niedostrzegany problem społeczny

Zespół Kontigo rozszerzył grupę badawczą i rozpoczął ogólnopolską akcję, której celem jest zachęcenie kobiet do afirmatywnego myślenia o sobie samych. Start akcji poprzedziły badania* opinii i postaw kilkuset kobiet. Wynika z nich, że niemal 60% badanych w wieku 18-35 nie określiłoby się zdaniem „Jestem niesamowita”, a dla ponad 31% mówienie o sobie w superlatywach stanowi trudność.

W przeprowadzonych badaniach zachęcano respondentki, by wypowiedziały na głos słowa „Jestem niesamowita”, a potem zanotowały towarzyszące im przy tym emocje. Proszono je również o wskazanie 3 powodów – wybranych szczególnie spośród cech charakteru, osobowości czy talentów – dla których mogą uważać siebie za niesamowite. Co trzecia badana twierdzi, że głośne wypowiedzenie słów „Jestem niesamowita” wzbudza w niej uczucie siły i pewności.

Akcja #JestemNiesamowita     

Wyzwanie #JestemNiesamowita jest odpowiedzią na potrzebę kobiet. Aż 84% wszystkich badanych stwierdziło, że wsparcie osoby trzeciej pomogłoby im odkryć w sobie samych trzy powody, dla których są niesamowite. Rita Amaral, pomysłodawczyni projektu, zaprosiła do współpracy znane influencerki – Aleksandrę Żuraw i Agnieszkę Grzelak, które stały się Ambasadorkami akcji. Wyzwanie zdecydowały się podjąć także inne, popularne influencerki i kobiety z pierwszych stron gazet. Wszystkie zmierzą się ze znalezieniem powodów, dla których są niesamowite. Następnie, nominują one do zadania ważne dla nich kobiety, które chcą zachęcić do odkrycia w sobie wewnętrznej siły.

Na co dzień wydaje się, że wszystkie odnosimy sukcesy, jednak rzadko która z nas myśli o sobie w superlatywach. Challenge #JestemNiesamowita był dla mnie źródłem niesamowitych odkryć. Usiadłam przed kamerą nie wiedząc, co mnie czeka. Kiedy usłyszałam pytanie: „Czy jesteś niesamowita?” i przyszło mi podać trzy powody, dla których tak uważam, poczułam blokadę. Jestem dumna, że biorę udział w tak ważnej i bardzo potrzebnej kobietom akcji – mówi Aleksandra Żuraw, ambasadorka kampanii #JestemNiesamowita.

Znajdźmy w sobie wewnętrzną siłę      

Akcja #JestemNiesamowita ma na celu przekonanie jak największej liczby kobiet do tego, że każda z nich jest niesamowita na swój sposób, a tak szczere wyznanie może stać się źródłem pozytywnego nastawienia do siebie i świata.

Trzy powody. Na pewno . Trzeba tylko przełamać się i przyznać, że istnieją. Każda z nas jest niesamowita nie tylko ze względu na to, co i w jaki sposób robi, ale ze względu na to, kim jest w środku. Jeśli chcemy zapoczątkować zmianę w swoim życiu, to bardzo Was proszę – poświęćcie chwilę, by zadać sobie to pytanie i wsłuchać się w odpowiedzi płynące prosto z serca. – apeluje Rita Amaral, CEO Kontigo.

– Twój przykład może inspirować inne kobiety do afirmatywnego myślenia o sobie. Do tego, by znalazły odwagę i powiedziały na głos „jestem niesamowita!”. Byśmy wszystkie znajdowały w sobie pozytywny obraz siebie samych. Słowa mają moc, a nasza siła płynie z wnętrza. – dodaje Amaral.

Czy Aleksandra Żuraw uważa, że jest niesamowita? Obejrzyj film inaugurujący kampanię.  >>> LINK

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: