Imperium Kobiet - Logo
Magazyn Kobiet Spełnionych
Kobiety niezapomniane

Dr Irena Eris – urzeczywistnione marzenia naukowe

Imperium Kobiet poleca!

Mogła zostać profesorem na jednej z polskich lub zagranicznych uczelni. Mogła pracować w firmie o ugruntowanej pozycji i trzymać się kurczowo swojej posady. Ale zaryzykowała. Podjęła wyzwanie, które wyznaczyły jej marzenia oraz pasje.
Dziś jest jedną z najbardziej wpływowych, a także cenionych kobiet w Polsce. A jej firma należy do najznakomitszych w Europie. Irena Eris.

Doktor farmacji, businesswoman, przedsiębiorca, naukowiec, a przede wszystkim kobieta, żona, matka. Postać wybitna na naszej scenie biznesowej, która ciężką pracą oraz wytrwałością otworzyła kosmetyczne imperium mogące konkurować z najlepszymi. Jej droga na szczyt wcale nie była taka łatwa, jak niektórzy sądzą. Jej marzenia nieraz zmagały się z trudnościami oraz przeciwnościami. Jednak pasja i przekonanie do słuszności zawsze pokonywały zakręty losu.

Z udzielonych wywiadów czy wystąpień wyłania się obraz kobiety skromnej ale pewnej siebie. Inteligentnej, a także mądrej. Nie jest typową damą sukcesu. Jej firma nie jest tylko producentem. To ogromny organizm, który rośnie wraz z kolejnymi celami oraz pragnieniami. W czasach, gdy nikt nie słyszał o marketingu ona go już wprowadzała. Podczas gdy, świadomość słowa marka nawet nie miała odwzorowania, ona zaczynała go budować. Intuicja i odrobina szczęścia pozwoliły na to, by Dr Irena Eris stała się w przeciągu ponad 30 lat jedną z najważniejszych marek eksportowych w naszym kraju. Początki to maleńkie mieszkanie i krem robiony dla siebie.

- Moje zainteresowanie tą dziedziną zaczęło się wcześnie
– mówi nam Irena Eris. - Jako nastolatka nie miałam idealnej cery. Wówczas na polskim rynku, nie było tak szerokiej gamy, jaka jest obecnie, kosmetyków do pielęgnacji problemowej skóry twarzy. Wtedy też zaczęłam marzyć, że może kiedyś uda mi się samej stworzyć krem, który rozwiąże moje kłopoty. O prawdziwym zamiłowaniu i pasji mogę powiedzieć, że rozpoczęła się właśnie na studiach.

Głowa pełna pomysłów, trudne lata 80-te. Obdarowywani znajomi, przyjaciele. A przy tym wszystkim jeden cel – kreacja produktu oraz „holistyczne podejście do piękna, którego jestem prekursorką oraz zwolenniczą – jak sama podkreśla - Czyli nie tylko produkcja kosmetyków, ale sieć Kosmetycznych Instytutów z pielęgnacją profesjonalną oraz Hotele SPA, umożliwiające odpoczynek i relaks.

Dzięki temu kosmetyki tworzone w laboratorium są od pomysłu, aż do samej sprzedaży dokładnie przemyślane, przebadane i wyprodukowane. Co więcej, ogromna waga przykładana do estetycznej strony wpływa na dodatkowy aspekt tworzący ich wysoką jakość. Podczas gdy Polacy żyli w szarym świecie, Irena Eris pakowała swoje kremy w pudełeczka i torebki firmowe. Każdy z produktów firmowała swoją osobą, istotna część tworzenia brandu. To był pierwszy krok na drodze sukcesu, ale jeszcze wtedy chyba nikt nie zdawał sobie w pełni z tego sprawy.

W pierwszej fazie budowania firmy, dwukrotnie nastąpił punkt zwrotny. Przede wszystkim finansowy zastrzyk od mamy, dzięki któremu można było zainwestować w rozwój. Wtedy właśnie Irena Eris rozpoczęła na szeroką skalę sprzedaż swych produktów. Niewątpliwie miał w tym swój czynny udział maż – Henryk Orfinger. To on stał się współtwórcą, wspólnikiem tego sukcesu. Zajął się dystrybucją oraz sprawami finansowymi. Działali i nadal działają razem. Taki tandem sprawdza się u nich idealnie. Wspólne życie, dom, pasje, praca. Rozważnie podejmowane decyzje. Dzielenie się obowiązkami. Zaufanie. Spoiwo, które łączy.

Druga szansa – przemiany polityczne w Polsce w 1989 roku. Upadek komunizmu i wejście zagranicznych firm na nasz rynek pociągnął za sobą ogromne zmiany. W kilka lat zdołali przekonać do siebie konsumentów, rozbudować przedsiębiorstwo, a także wybudować fabrykę zatrudniającą coraz większą ilość wykwalifikowanych pracowników. Z czasem działalność Dr Irena Eris rozrosło się do całego konsorcjum: Centrum Naukowo Badawcze, Laboratorium oraz Instytuty Kosmetyczne, Hotele SPA. Wszystkie działania mające na celu kompleksową obsługę klienta w zakresie pielęgnacji ciała oraz ducha. Budowane na wiedzy i doświadczeniu, jakości oraz innowacji, a wreszcie na zaufaniu do marki sprawdziło się znakomicie.

Dzięki tym czynnikom w 2012 roku zostali przyjęci do elitarnego Comité Colbert, skupiającego najbardziej luksusowe marki świata. Do dziś, jest to jedyna polska firma i jedyna niefrancuska z branży kosmetycznej, która znalazła się w Klubie. Jego członkowie prezentują wartości takie jak ekskluzywność, kreatywność, innowacyjność, poszanowanie praw człowieka. Wystarczy wspomnieć, że wśród nich znajduje się m.in Guerlain (twórca Komitetu), Dior, Cartier, Luwr, Hotel Ritz.

- Zaproszenie marki Dr Irena Eris do prestiżowego Comité Colbert było dla nas olbrzymim, pozytywnym zaskoczeniem. Zaczynając ponad 30 lat temu, a więc w czasach całkowicie nie sprzyjających prowadzeniu biznesu, wiedziałam tylko, co chcę robić, nie miałam jednak pojęcia o przedsiębiorczości na własną rękę. Tymczasem dzisiaj - jako jedyna polska marka kosmetyczna - znaleźliśmy się w tak elitarnym gronie światowych marek luksusowych! To duże wyróżnienie zarówno dla mnie, jak i naszego kraju. Myślę, że między innymi dlatego zaproponowano nam w nim uczestnictwo. Ponieważ jesteśmy bardzo silną marką kosmetyczną w Polsce, jednocześnie dającą klientom luksusowe, wysokiej jakości kosmetyki, ale także piękno, które wpływa na ich pewność siebie i jakość życia. Działając zgodnie z pewnymi uniwersalnymi wartościami, w tym dążeniem do doskonałości, poszanowaniem tradycji czy etyką w biznesie, zdobyliśmy międzynarodowe uznanie i otrzymaliśmy zaproszenie w poczet prestiżowych członków Comité Colbert. Ten sukces z pewnością uwiarygodni naszą pozycję zagranicą, ale także, mam nadzieję, wpłynie na postrzeganie Polski na świecie.

To ogromny sukces, tak przecież młodej firmy. Jeśli zdamy sobie sprawę, iż kryją się za tym badania medyczne, publikacje naukowe, wystąpienia na międzynarodowych konferencjach, członkostwo w towarzystwach naukowych, innowacje kosmetyczne, autorskie techniki kosmetyczne, a także wydawany ekskluzywny magazyn Sense of Beauty czy też międzynarodowy turnieju Dr Irena Eris Ladies' Golf Cup to widzimy jak ogromne jest to przedsięwzięcie. Jak żywy organizm, reaguje na świat wokół, kreując dla niego coraz to nowsze, ale nadal doskonałe, produkty.

Marka istnieje dzięki urzeczywistnieniu marzeń. Stworzyła ją kobieta, która sama stała się synonimem wyczucia styli, elegancji, kreatywnej nauki oraz świadomego biznesu. Ale jak sama przyznaje nadal największą radość sprawia jej praca w laboratorium.

- Zdecydowanie jestem naukowcem - z wykształcenia doktorem nauk farmaceutycznych. Kiedy zaczynałam, miałam know-how – wiedziałam, jaki kosmetyk chcę stworzyć, jakie ma mieć działanie, co zawierać w swoim składzie. Całej otoczki biznesowej musiałam się po prostu nauczyć. Do dziś, największą przyjemność sprawia mi praca z produktem, na wszystkich etapach jego powstawania. Nie spędzam w laboratorium tyle czasu, ile kiedyś, ale dalej biorę aktywny udział w badaniach, w tworzeniu produktu, w jego marketingu.


I to chyba świadczy o największej klasie Dr Ireny Eris. Bo czy może być lepszy kosmetyk niż ten stworzony z serca i wiedzy przez samą mistrzynię?

Magdalena Leszner-Skrzecz
 
Twój komentarz:
imię lub pseudonim:
 wyślij
Najnowszy numer IMPERIUM KOBIETIK NR 21/2016IK NR 21/201625 grudnia 2016
kolejne z wybranego działu
Kontakt z redakcja
  • I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA
    NIP: 687-175-34-67
    REGON: 180182725

    ADRES WYDAWNICTWA
    ul. Janiszowska 10a/6
    02-264 Warszawa
    info@idmedia.pl
    tel. +48 609 225 829

    ADRES REDAKCJI

    ul. Mokotowska 4/6 pok. 115
    00-641 Warszawa
    redakcja@ikmag.pl
    tel. +48 696 261 825


     
Newsletter
Jeśli chcesz być na bieżąco z IK zapisz się do newslettera.

zapiszJeśli chcesz usunąć swój adres z naszego newslettera wpisz go w pole powyżej i kliknij tutaj
nasi partnerzy
Copyright © 2017 Imperium Kobiet.
Wszelkie prawa zastrzeżone.


strony internetowe