Czy młodzi i dojrzali Polacy rozumieją wyzwania starości?

Czy my, przyszli seniorzy, rozumiemy jak wygląda życie naszych rodziców czy dziadków, starszych znajomych lub sąsiadów? Jakie problemy napotykamy opiekując się niesamodzielnymi seniorami? Jak wyobrażamy sobie własną starość? W ramach kampanii Zrozumieć starość opracowano specjalne badanie „Polacy a starość”, które sprawdzi co wiemy o seniorach i ich potrzebach oraz w jaki sposób się o nich troszczymy. Każdy, kto chce wziąć udział w badaniu może to zrobić bez wychodzenia z domu – wystarczy odwiedzić stronę kampanii www.zrozumiecstarosc.pl.  

 

Na powyższe pytania trudno odpowiedzieć na podstawie dostępnych badań naukowych. Dlatego też, w ramach kampanii społecznej „Zrozumieć Starość”, Fundacja Zaczyn i Promedica24 uruchamiają Ogólnopolskie Badanie „Polacy o starości”, którego pierwszy etap ma charakter dostępnej dla każdego ankiety internetowej. Zadane w niej pytania dotyczą wyłącznie tych tematów, w których więcej jest znaków zapytania niż klarownych, zweryfikowanych przez badaczy odpowiedzi.

– Jako społeczeństwo, firmy i instytucje stajemy przed ogromnym wyzwaniem jakie stawia nam zmieniająca się demografia. Wyniki badania i dane od respondentów będą bardzo dobrą wskazówką dla nas wszystkich jak działać, projektować innowacje, pomagać i edukować młodzież i rodziny osób starszych – mówi Agnieszka Niedziela z Promedica24.

Mówienie o starości jest bardzo ważne. 23,6% Polaków to osoby po 60. roku życia, a w ciągu dekady w wiek senioralny wejdzie już co trzeci mieszkaniec Polski. W połowie XXI, aż 40% Polaków będzie seniorami. Polska stanie się wówczas jednym z trzech najstarszych społeczeństw europejskich, a Europa stanie się „najstarszym” kontynentem świata.

– Uzupełnienie ankiety zajmuje dosłownie 3 minuty i jest w pełni anonimowe, a jego wyniki zostaną opracowane przez badaczy związanych z jedynym w Europie Centralnej magazynem eksperckim poświęconym systemowym wyzwaniom starzenia się społeczeństwa „Polityka Senioralna” – mówi Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn.

Ambasadorkami badania są DJ Wika, 79 letnia DJ-ka i animatorka kultury oraz Krystyna Mazurówna, 80 letnia tancerka i choreografka. Aktywne społecznie i zawodowo seniorki poprzez wsparcie badania chcą skupić uwagę na potrzebach osób najstarszych, często chorych i samotnych, żyjących w izolacji.

Udział w badaniu jest bezpłatny i dostępny dla każdego. Ankieta jest dostępna na stronie internetowej kampanii:  http://www.zrozumiecstarosc.pl/ankieta/

O kampanii „Zrozumieć Starość”

Celem kampanii jest podniesienie wrażliwości społecznej, zrozumienia i szacunku dla osób starszych oraz edukacja na temat starości, schorzeń i ograniczeń związanych z wiekiem oraz możliwości ich leczenia. Grupą docelową kampanii są ludzie młodzi. Działania realizowane w ramach projektu mają skłaniać ich do refleksji i pomagać w rozumieniu starości.

Kampania potrwa co najmniej kilka miesięcy, podczas których do szerokiej emisji trafi spot video – można go będzie obejrzeć w wybranych telewizjach, w internecie czy na nośnikach w komunikacji miejskiej w większych miastach. W ramach kampanii uruchomiono serwis www.zrozumiecstarosc.pl, przygotowany z myślą o tych, którzy mają w swoim bliskim otoczeniu seniorów lub chcą po prostu zdobyć informacje o starości, schorzeniach związanych z wiekiem i wiedzę z zakresu opieki. W marcu 2018 r. do rąk tysięcy opiekunów seniorów trafi obszerny poradnik drukowany. Przygotowywane są również spotkania w szkołach oraz specjalne wydarzenia z udziałem osób publicznych wrażliwych na kwestie starzenia.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Zaczyn (www.zaczyn.org), a współorganizatorem Promedica24. Za koncepcję i scenariusz spotu video, a także projekt strony internetowej kampanii odpowiada Agencja Walk. Kampanię wspierają partnerzy: Teb Edukacja, EMC Szpitale, Kinoteka oraz Walk. Biuro prasowe kampanii prowadzi Procontent Communication. Patronat nad konferencją inicjującą kampanię objęło Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz redakcja pisma „Polityka Senioralna”.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej kampanii www.zrozumiecstarosc.pl

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: