85% Polaków ma problemy z włosami. Wyniki badań

Czy Polacy dbają o włosy? Okazuje się, że aż 85% z nich nie cieszy się komfortem zdrowych włosów i skóry głowy. Łupież, wypadanie czy przetłuszczanie to najczęstsze problemy, z jakimi się zmagają. Nic jednak nie dzieje się jednak bez przyczyny. Co zatem robimy źle?

                                                                                    

Grzechy Polaków

Utrzymanie włosów i skóry głowy w dobrej kondycji często utrudniają niewłaściwe przyzwyczajenia. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie WS Academy Wierzbicki & Schmidt, profesjonalnej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów, wśród najczęstszych grzechów popełnianych przez Polaków wobec włosów są:

  • tarcie mokrych kosmyków ręcznikiem podczas suszenia (44% ankietowanych),
  • rzadkie wizyty u fryzjera (32%),
  • aplikowanie szamponu bezpośrednio na skórę głowy (26%),
  • zasypianie z mokrą głową (24,5%),
  • suszenie włosów gorącym powietrzem suszarki (23,5%),
  • niedbałość o wartościową dietę (24%),
  • pomijanie masażu skóry głowy podczas mycia (18%),
  • wcieranie odżywki w skórę głowy (16%).

Rzadko decydujemy się też na zabiegi pod okiem profesjonalistów – odsetek ten wynosi zaledwie 5,2% w przypadku kobiet i tylko 3,1% wśród mężczyzn. Na dodatek wiele osób popełnia kilka grzechów jednocześnie, przez co ryzyko uszkodzenia włosów i podrażnień skóry znacząco się zwiększa. W efekcie Polacy skarżą się na problemy związane z:

  • łupieżem (28% badanych),
  • wypadaniem włosów (27%),
  • przetłuszczającą się skórą głowy (20%),
  • przesuszonymi końcówkami (17,5%).

Tylko 15% ankietowanych podkreśla, że nie ma żadnych kłopotów związanych z włosami, z czego 11% to mężczyźni, a tylko 4% stanowią kobiety. – Nienajlepszy stan skóry głowy i włosów wynika z faktu, że nie wykorzystujemy dostępnych kosmetyków,, wciąż zbyt mało wiemy o właściwej pielęgnacji i popełniamy w tym zakresie podstawowe błędy – wylicza Tomasz Schmidt, współzałożyciel marki kosmetyków i salonów WS Academy.

Redukcja problemów

Jak tymczasem usiłujemy redukować wspomniane problemy? Co trzeci Polak w codziennej pielęgnacji używa głównie szamponu (71%), który bywa zastępowany przez inne produkty np. u kobiet przez suchy szampon, a u mężczyzn produkty myjące 2w1. Kolejne pod względem popularności są odżywki ze spłukiwaniem (31% respondentów), a następnie maski do włosów (20%), odżywki bez spłukiwania (16%), żele i pasty oraz olejki (15%). Rzadko stosowane są też np. kosmetyki termoochronne (8%).

Wybierając wspomniane produkty do włosów 40% badanych twierdzi, że kieruje się jakością, częściej niż co trzeci (36%) ceną, a 30% dopasowaniem do potrzeb. Dla co czwartej osoby przy zakupie istotna jest marka (25%) i ich skład (24%). Kobiety sugerują się przede wszystkim jakością i przeznaczeniem, a dla mężczyzn zaraz po jakości liczy cena. – Receptą na piękne włosy jest przede wszystkim dobranie szamponu do konkretnych problemów skóry głowy, odżywki do potrzeb włosów oraz ich właściwe aplikowanie. Podczas mycia nie możemy też zapominać o masowaniu skóry głowy, co zwiększy ukrwienie i korzystnie wpłynie na poprawę kondycji jej oraz samych włosów. Istotny jest też skład produktów. Kosmetyki powinny zawierać naturalne składniki, takie jak zioła, ekstrakty owocowe, witaminy czy keratynę – radzi Andrzej Wierzbicki, znany z programu telewizyjnego stylista fryzur, współzałożyciel marki WS Academy.

Niestety tylko niespełna 5% Polaków deklaruje, że posiada wiedzę na temat składów szamponów oraz odżywek i podobna grupa zapewnia, że stara się analizować etykiety. 30% badanych nie rozpoznaje jednak składów, a interesuje ich jedynie przeznaczenie kosmetyku. Skład czasami zdarza się czytać tylko 21% ankietowanym i robią to wówczas, gdy szukają specjalistycznego produktu. Są i tacy (18%), którzy kupują drogą eliminacji – znają tylko tych kilka składników, których starają się wystrzegać.

Porady na temat pielęgnacji

Zgoła odmienny stosunek niż do składu badani mają do porad na temat pielęgnacji włosów. Poszukiwanie takowych potwierdza 76% Polaków. Głównym źródłem wiedzy są dla nich portale internetowe (35% ankietowanych), konsultacje fryzjerskie (29%) i w dalszej kolejności blogi (23%). O włosy według własnego uznania, bez poszukiwania wsparcia, dba co czwarta osoba i większość w tej grupie stanowią mężczyźni. Kobiety słabiej wypadają natomiast w kontekście wizyt u fryzjera – robią to ponad dwa razy rzadziej niż panowie. – Wiele kobiet chce mieć długie włosy, więc bywa u fryzjera nieregularnie, a brak podcięcia chociażby samych końcówek powoduje, że włosy są zniszczone, przesuszone i się puszą – objaśnia Wierzbicki.

Stan kondycji naszych włosów i skóry głowy zależy przede wszystkim od nas samych, dlatego podczas codziennej pielęgnacji należy zwrócić szczególną uwagę na to, z jakich produktów korzystamy, jak włosy stylizujemy i czy tym nie wyrządzamy im więcej szkody niż pożytku. Jeśli będziemy jednocześnie unikać podstawowych błędów pielęgnacyjnych, fryzura będzie piękna i zdrowa.

 

*** Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW RESEARCH metodą CAWI na zlecenie marki WS Academy Wierzbicki & Schmidt, profesjonalnej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów. Wzięło w nim udział 1045 Polaków w wieku 18-40 lat.

Nikt jeszcze nie skomentował

Pozostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

I.D. MEDIA AGENCJA WYDAWNICZO-PROMOCYJNA

info@idmedia.pl
tel. +48 609 225 829


redakcja@ikmag.pl

 

Magazyn kobiet spełnionych,

Śledź na: